iquick

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,665)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: [Astra G Z16XE 2003] Airco magneetspoel vervangen #18290267
    iquick
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 July 2011

      Bij de Z19DTH is het helemaal een hoofdpijn. Helemaal geen ruimte. Mijne is ook recent vervangen :sleeping

      In reactie op: cd70 navi update 2014/2015 europa #18247970
      iquick
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 July 2011

        Ben ook opzoek naar de DVD90 2015 versie. Iemand een link?

        In reactie op: Test modua astra h 2007 #18287915
        iquick
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 July 2011

          Die code is geen foutmelding of een storing, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Bij mij staat er in die reeks met nullen altijd een 1 ipv 40. Zolang je tijdens het lezen met je OBD niks krijgt, is je auto prima in orde.

          In reactie op: Dpf astra h 1.3 cdti 2006 #18287778
          iquick
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 July 2011

            Als hij al niet weet waar de DPF zit, dan hoop ik dat hij wel weet hoe hij de DPF uit de ECU moet schrijven, ik was allang naar een andere tuner geweest. Daarnaast kan het geen kwaad dat de katalysator verwijderd is, word bij APK toch niet naar gekeken.

            iquick
            Deelnemer
              Lid sinds:
              21 July 2011

              KCPerformance is top. Veel ervaring met dit blok, heb intussen drie auto’s laten chippen daar. KCPerformance is de juiste adres voor je auto.

              iquick
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 July 2011

                Dit zijn gewoon puur kromme remschijven. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met Zimmermann schijven. Toen deze er net onder zaten, heb ik deze netjes ingereden de eerste 250km, maar na een paar weken trilde mijn stuur hevig. Garage vertelde mij dat het kromme schijven waren, ik vermoedde ook iets anders namelijk, nu 50000km verder zijn de trillen compleet verdwenen. Je kan de schijven recht laten maken en de blokken recht laten schuren. Ik heb het gewoon zo gelaten.

                In reactie op: verstuivers vectra c #18284602
                iquick
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 July 2011

                  je kan ze via ebay kopen, is het beste alternatief. Bij de meeste verkopers kan je zelfs fikse korting krijgen als je meerdere afneemt. Voor mijn auto was ik bijvoorbeeld 100 euro per stuk kwijt. Was nog de goedkoopste ook.

                  Reviseren is ook een optie alleen is het in nederland te duur. Je moet een buitenlands bedrijf zoeken. Een er van is Sia Nerings in Letland. Schijnt goedkoop te zijn volgens mijn poolse buurman.

                  In reactie op: Insignia automaat of Passat DSG? #18283949
                  iquick
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 July 2011

                    Maat van mij heeft een 2014 GTI 7 met DSG, auto wordt netjes afgeleverd, maakt op de zelfde dag 400km, ritje Amsterdam heen en weer, plotseling begeeft de DSG bak het. Service komt langs, reset de bak, good to go, althans dat dachten wij, thuis aangekomen, weer storing, auto wordt afgesleept, conclusie? Nieuwe bak na 400km. Een week verder, 1500km gaat het goed, weer storing, dealer wilde bak weer vervangen, niet akkoord gegaan, is hij naar de DSG dokter gereden, die hebben het opgelost met een simpele bestand, herschreven en al. Nu, 20000km verder, nergens meer last van. Het probleem van die bakken ligt puur aan de software, de bakken zijn goed, ze zijn alleen verkeerd geprogrammeerd en dat is wat VAG niet wil toegeven. We zijn met dit verhaal naar de dealer gereden, en die vond het dus vreemd dat het opgelost is met een simpele, herschreven update bestand. Maar, hoe goed zijn dealers nou met het toegeven van fouten? Nooit goed.

                    In reactie op: waarschijnlijk verstuiver lek wat denken jullie #18278616
                    iquick
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      21 July 2011

                      Dat tikken kan van alles zijn maar voornamelijk:

                      – Een slecht werkende injector
                      – Door een kapotte injector veroorzaakte scheur in de zuiger. (bekend probleem bij de 1.7 alleen weet ik niet zeker of dit ook voor de 2011 modellen geld)
                      – Vervuiling

                      Hoor je het tikken continu? Als het Tikken continu is, dan is het wel een klep die tikt, maar als er stationair niks te merken is, dan ligt het probleem bij de injector.

                      In reactie op: waarschijnlijk verstuiver lek wat denken jullie #18278614
                      iquick
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 July 2011

                        Ik denk dat de koperen ring onder de verstuiver niet goed zit, vandaar die smurrie. Ruik je ook geur van brandstof?

                        In reactie op: Astra 1.6 CDTI fluitend geluid #18278187
                        iquick
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 July 2011

                          2014 bye bye M32 probleem, 2015 welkom turbo probleem :wtf

                          Wel erg kort door de bocht als de dealer zegt dat het niks abnormaals is. Een turbo dat na 10000km fluit is gewoon abnormaal, waarschijnlijk heeft de turbo niet genoeg smering fabriek af.

                          In reactie op: Politiek Verkiezingen !! #18278423
                          iquick
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            21 July 2011

                            Stemmen in Nederland heeft geen zin, ga je stemmen, maak je Nederland alleen maar verder kapot met al die bezuinigingen. Vandaar dat ik ook niet stem. :thumbup

                            In reactie op: c00kie’s Vectra GTS 3.0 V6 CDTI Update 05-07-2015 #18278388
                            iquick
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 July 2011

                              Als ik mij niet vergis zag ik ook een filmpje op youtube van deze auto. Mooie auto om te zien. Je bent iig goed bezig :thumbup

                              In reactie op: Astra 1.6 CDTI fluitend geluid #18278176
                              iquick
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                21 July 2011

                                Wanneer je de koppeling intrapt en het geluid verdwijnt kan ik maar twee dingen zeggen, M32 versnellingsbak en DMF.

                                In reactie op: Eventuele aankoop diesel wegens verhuis #18276468
                                iquick
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  21 July 2011

                                  Dat is nou precies wat ik bedoel, ik ga gewoon een keer in de maand naar Duitsland, flink doortrappen, na een rit van 400km voelt de auto totaal anders aan.

                                  In reactie op: Eventuele aankoop diesel wegens verhuis #18276459
                                  iquick
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 July 2011

                                    @Dolby wrote:

                                    Ik snap niet waarom mensen zeggen dan diesel onderhoud duurder is dan bij een benzine auto. Heb 7 jaar lang een Astra G diesel gereden en qua onderhoud kan ik je zeggen dat ik nu met mijn benzine auto zeker niet goedkoper uit ben. Denk zelfs persoonlijk dat een benzine qua onderhoud duurder is. Daarbij komt nog eens dat ik persoonlijk benzine veel gevoeliger vind voor storingen dan een diesel. Mijn Astra G 2.0 Diesel had ruim 3ton op de teller staan en had nergens problemen mee. Durf zelfs te zeggen dat het blok nog ruim 1 ton zonder problemen makkelijk kan halen.

                                    Het is eenmaal een feit dat een diesel duurder in onderhoud is dan een benzine variant. Een diesel anno nu met DPF is extra storing gevoelig. Een voorbeeld van mijn kant.

                                    Astra G Z16XEL, 8 jaar lang gebruikt, geen enkel probleem. Kosten? Maximaal 1500 euro (onderhoud, dynamo, accu, remschijven en blokken rondom)

                                    Astra H Z19DTH, 4 jaar in bezit bijna. Kosten, bijna het 3 dubbele. (onderhoud, Revisie verstuivers, revisie bak, inlaat, dynamo, 2 x accu) Mijn turbo komt er overigens ook aan en de DPF bezorgt mij constant hoofdpijn door telkens in de noodloop te schieten.

                                    Bij een moderne diesel anno nu moet je denken aan groot onderhoud, zoals verstuivers, turbo, egr, dpf, inlaatspruitstuk etc. Wil niet zeggen dat je deze problemen ook echt gaat krijgen, afhankelijk van de type motor en hoe goed je auto is geproduceerd, dus begrijp mij niet verkeerd op dit gebied van onderhoud, maar je gaat vast en zeker deels deze problemen krijgen. Dus de vraag is, is het wel verstandig om een diesel te nemen met 15000km per jaar? I don’t think so, wil je kosten maken, go ahead, neem een diesel, een diesel van nu is tenslotte niet gemaakt voor korte stukken. Als ik de TS was, zou ik lekker blijven cruisen met de huidige 1.6.

                                    In reactie op: Eventuele aankoop diesel wegens verhuis #18276463
                                    iquick
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      21 July 2011

                                      Het ligt echt puur aan de km’s die je jaarlijks maakt. Hoe meer km’s je maakt, hoe sneller een diesel aantrekkelijk is. Afhankelijk van de type auto, motor, gewicht en periode van gebruik. Nu heb ik dus een Astra 1.6 Turbo en een 1.6 CDTI vergleken bij een periode van 5 jaar. Omslagpunt ligt bij deze auto op 18000km, waar nog geen eens rekening word gehouden met onderhoud. Als je jaarlijks 20000km maakt, is diesel 106 euro goedkoper. Maak je 30000km in een jaar dan is diesel 570 euro goedkoper. In theorie is diesel aantrekkelijk maar in de praktijk moet je nog rekening houden met kosten van onderhoud. Een diesel is duurder in onderhoud dan een benzine. Voor die 100 euro verschil met jaarlijks 20000km per jaar rij ik wel een benzine ipv een diesel. Maak ik 30000km dan rij ik wel een diesel. Maar goed ik ben ik natuurlijk en een ander is een ander. Zo heb ik het geleerd vroeger, geen omslagpunt, rekening houden met de kosten die er aan gaan komen etc. maakte je meer dan 30000km ging je voor een diesel maakte je minder ging je voor een benzine.

                                      In reactie op: Eventuele aankoop diesel wegens verhuis #18276460
                                      iquick
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        21 July 2011

                                        Ik denk dat er nog maximaal 100~150km bij zou kunnen komen. Het is maar net wat je zelf wilt. Een diesel is aantrekkelijk als je meer dan 25000km per jaar gaat maken. Met een simpele rekensom 70km per dag x 5 dagen x 52 weken exclusief prive km’s kom jij daar niet eens bij in de buurt. Maak je veel prive km’s er naast kan je er wel bij in de buurt komen. Maar dan zit je met de samenhangende kosten van wegenbelasting, onderhoud etc.

                                        Dit allemaal is natuurlijk afhankelijk van het type motor die jij wilt nemen. Moderne diesels van tegenwoordig zijn zuinig en je zou er makkelijk meer dan 1000km op 1 tank moeten halen.

                                        Je zou eerst eens moeten rekenen wat je nu met benzine per jaar aan km’s maakt inclusief de daarbij aanhangende kosten. Vervolgens kijken wat je verwacht te maken met de daarbij komende kosten en dan pas een beslissing nemen of je voor diesel of benzine gaat.

                                        Als je het simpel wilt houden, meer dan 25000km per jaar is diesel de beste keus, daar onder moet je een benzine nemen.

                                        In reactie op: Distributieriem #18275993
                                        iquick
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          21 July 2011

                                          Voorkomen is beter dan genezen, niet twijfelen, gewoon wisselen, straks gok je nog verkeerd en loopt je hele blok in de soep.

                                          In reactie op: Error — Navi 600 naar 900 #18266367
                                          iquick
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            21 July 2011

                                            De navi systemen in de chevy en de opel zijn van het zelfde fabrikant en zijn dus identiek met elkaar, dus je kan software onderling wisselen.

                                            In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18263002
                                            iquick
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 July 2011

                                              I have send you a pm.

                                              In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18263000
                                              iquick
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                21 July 2011

                                                Well, I finally sorted it out, I think my op-com went blank when I upgraded it from V1.39 to V1.59. I used MProg 3.5, looked inside the program, it was completely blank, strange because my op-com worked with 2010-08 and not with the vaux-com 120309a. Did a rewrite with op-com V2.ept settings. Removed USB put it again in my USB port and it installed drivers, now it is working fine, no activation needed for 120309a, except for one thing, the CRC Error=??00 and used pin=#07. Is this a problem with soldering as you mention it before?

                                                In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095061
                                                iquick
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  21 July 2011

                                                  Dat is het handigste i.d.d. een 2014 model wil nog niks zeggen. Misschien is het in 2013 geproduceerd met de slechte lagers.

                                                  In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18262998
                                                  iquick
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    21 July 2011

                                                    I already did, I opened my op-com and my chip is V5

                                                    Chip details:

                                                    Microchip
                                                    PIC18F458-I/PT

                                                    I updated my firmware successfully to V1.59, but it is not working with vaux-com 120309a. It says FTDI ID Faker 1.5 and the opcom version need to be activated. It also says please install USB drivers. With 2010-08, it is working. Is there any solution for this?

                                                    In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18262996
                                                    iquick
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 July 2011

                                                      I also get CRC Error=??00 and used pin=#07. I think my opcom asks for you to repair it :jerry

                                                      It is strange because it reads and programs, I can select everything. :hmmz

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 1,665)