Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bij de Z19DTH is het helemaal een hoofdpijn. Helemaal geen ruimte. Mijne is ook recent vervangen :sleeping
Ben ook opzoek naar de DVD90 2015 versie. Iemand een link?
Die code is geen foutmelding of een storing, daar hoef je je geen zorgen om te maken. Bij mij staat er in die reeks met nullen altijd een 1 ipv 40. Zolang je tijdens het lezen met je OBD niks krijgt, is je auto prima in orde.
Als hij al niet weet waar de DPF zit, dan hoop ik dat hij wel weet hoe hij de DPF uit de ECU moet schrijven, ik was allang naar een andere tuner geweest. Daarnaast kan het geen kwaad dat de katalysator verwijderd is, word bij APK toch niet naar gekeken.
23 mei 2015 om 08:46 In reactie op: Stuur trilt tijdens remmen Astra H GTC 2007 1.9 CDTI 120pk #18284917KCPerformance is top. Veel ervaring met dit blok, heb intussen drie auto’s laten chippen daar. KCPerformance is de juiste adres voor je auto.
21 mei 2015 om 15:16 In reactie op: Stuur trilt tijdens remmen Astra H GTC 2007 1.9 CDTI 120pk #18284914Dit zijn gewoon puur kromme remschijven. Ik heb namelijk hetzelfde probleem met Zimmermann schijven. Toen deze er net onder zaten, heb ik deze netjes ingereden de eerste 250km, maar na een paar weken trilde mijn stuur hevig. Garage vertelde mij dat het kromme schijven waren, ik vermoedde ook iets anders namelijk, nu 50000km verder zijn de trillen compleet verdwenen. Je kan de schijven recht laten maken en de blokken recht laten schuren. Ik heb het gewoon zo gelaten.
je kan ze via ebay kopen, is het beste alternatief. Bij de meeste verkopers kan je zelfs fikse korting krijgen als je meerdere afneemt. Voor mijn auto was ik bijvoorbeeld 100 euro per stuk kwijt. Was nog de goedkoopste ook.
Reviseren is ook een optie alleen is het in nederland te duur. Je moet een buitenlands bedrijf zoeken. Een er van is Sia Nerings in Letland. Schijnt goedkoop te zijn volgens mijn poolse buurman.
Maat van mij heeft een 2014 GTI 7 met DSG, auto wordt netjes afgeleverd, maakt op de zelfde dag 400km, ritje Amsterdam heen en weer, plotseling begeeft de DSG bak het. Service komt langs, reset de bak, good to go, althans dat dachten wij, thuis aangekomen, weer storing, auto wordt afgesleept, conclusie? Nieuwe bak na 400km. Een week verder, 1500km gaat het goed, weer storing, dealer wilde bak weer vervangen, niet akkoord gegaan, is hij naar de DSG dokter gereden, die hebben het opgelost met een simpele bestand, herschreven en al. Nu, 20000km verder, nergens meer last van. Het probleem van die bakken ligt puur aan de software, de bakken zijn goed, ze zijn alleen verkeerd geprogrammeerd en dat is wat VAG niet wil toegeven. We zijn met dit verhaal naar de dealer gereden, en die vond het dus vreemd dat het opgelost is met een simpele, herschreven update bestand. Maar, hoe goed zijn dealers nou met het toegeven van fouten? Nooit goed.
Dat tikken kan van alles zijn maar voornamelijk:
– Een slecht werkende injector
– Door een kapotte injector veroorzaakte scheur in de zuiger. (bekend probleem bij de 1.7 alleen weet ik niet zeker of dit ook voor de 2011 modellen geld)
– VervuilingHoor je het tikken continu? Als het Tikken continu is, dan is het wel een klep die tikt, maar als er stationair niks te merken is, dan ligt het probleem bij de injector.
Ik denk dat de koperen ring onder de verstuiver niet goed zit, vandaar die smurrie. Ruik je ook geur van brandstof?
2014 bye bye M32 probleem, 2015 welkom turbo probleem :wtf
Wel erg kort door de bocht als de dealer zegt dat het niks abnormaals is. Een turbo dat na 10000km fluit is gewoon abnormaal, waarschijnlijk heeft de turbo niet genoeg smering fabriek af.
Stemmen in Nederland heeft geen zin, ga je stemmen, maak je Nederland alleen maar verder kapot met al die bezuinigingen. Vandaar dat ik ook niet stem. :thumbup
Als ik mij niet vergis zag ik ook een filmpje op youtube van deze auto. Mooie auto om te zien. Je bent iig goed bezig :thumbup
Wanneer je de koppeling intrapt en het geluid verdwijnt kan ik maar twee dingen zeggen, M32 versnellingsbak en DMF.
Dat is nou precies wat ik bedoel, ik ga gewoon een keer in de maand naar Duitsland, flink doortrappen, na een rit van 400km voelt de auto totaal anders aan.
@Dolby wrote:
Ik snap niet waarom mensen zeggen dan diesel onderhoud duurder is dan bij een benzine auto. Heb 7 jaar lang een Astra G diesel gereden en qua onderhoud kan ik je zeggen dat ik nu met mijn benzine auto zeker niet goedkoper uit ben. Denk zelfs persoonlijk dat een benzine qua onderhoud duurder is. Daarbij komt nog eens dat ik persoonlijk benzine veel gevoeliger vind voor storingen dan een diesel. Mijn Astra G 2.0 Diesel had ruim 3ton op de teller staan en had nergens problemen mee. Durf zelfs te zeggen dat het blok nog ruim 1 ton zonder problemen makkelijk kan halen.
Het is eenmaal een feit dat een diesel duurder in onderhoud is dan een benzine variant. Een diesel anno nu met DPF is extra storing gevoelig. Een voorbeeld van mijn kant.
Astra G Z16XEL, 8 jaar lang gebruikt, geen enkel probleem. Kosten? Maximaal 1500 euro (onderhoud, dynamo, accu, remschijven en blokken rondom)
Astra H Z19DTH, 4 jaar in bezit bijna. Kosten, bijna het 3 dubbele. (onderhoud, Revisie verstuivers, revisie bak, inlaat, dynamo, 2 x accu) Mijn turbo komt er overigens ook aan en de DPF bezorgt mij constant hoofdpijn door telkens in de noodloop te schieten.
Bij een moderne diesel anno nu moet je denken aan groot onderhoud, zoals verstuivers, turbo, egr, dpf, inlaatspruitstuk etc. Wil niet zeggen dat je deze problemen ook echt gaat krijgen, afhankelijk van de type motor en hoe goed je auto is geproduceerd, dus begrijp mij niet verkeerd op dit gebied van onderhoud, maar je gaat vast en zeker deels deze problemen krijgen. Dus de vraag is, is het wel verstandig om een diesel te nemen met 15000km per jaar? I don’t think so, wil je kosten maken, go ahead, neem een diesel, een diesel van nu is tenslotte niet gemaakt voor korte stukken. Als ik de TS was, zou ik lekker blijven cruisen met de huidige 1.6.
Het ligt echt puur aan de km’s die je jaarlijks maakt. Hoe meer km’s je maakt, hoe sneller een diesel aantrekkelijk is. Afhankelijk van de type auto, motor, gewicht en periode van gebruik. Nu heb ik dus een Astra 1.6 Turbo en een 1.6 CDTI vergleken bij een periode van 5 jaar. Omslagpunt ligt bij deze auto op 18000km, waar nog geen eens rekening word gehouden met onderhoud. Als je jaarlijks 20000km maakt, is diesel 106 euro goedkoper. Maak je 30000km in een jaar dan is diesel 570 euro goedkoper. In theorie is diesel aantrekkelijk maar in de praktijk moet je nog rekening houden met kosten van onderhoud. Een diesel is duurder in onderhoud dan een benzine. Voor die 100 euro verschil met jaarlijks 20000km per jaar rij ik wel een benzine ipv een diesel. Maak ik 30000km dan rij ik wel een diesel. Maar goed ik ben ik natuurlijk en een ander is een ander. Zo heb ik het geleerd vroeger, geen omslagpunt, rekening houden met de kosten die er aan gaan komen etc. maakte je meer dan 30000km ging je voor een diesel maakte je minder ging je voor een benzine.
Ik denk dat er nog maximaal 100~150km bij zou kunnen komen. Het is maar net wat je zelf wilt. Een diesel is aantrekkelijk als je meer dan 25000km per jaar gaat maken. Met een simpele rekensom 70km per dag x 5 dagen x 52 weken exclusief prive km’s kom jij daar niet eens bij in de buurt. Maak je veel prive km’s er naast kan je er wel bij in de buurt komen. Maar dan zit je met de samenhangende kosten van wegenbelasting, onderhoud etc.
Dit allemaal is natuurlijk afhankelijk van het type motor die jij wilt nemen. Moderne diesels van tegenwoordig zijn zuinig en je zou er makkelijk meer dan 1000km op 1 tank moeten halen.
Je zou eerst eens moeten rekenen wat je nu met benzine per jaar aan km’s maakt inclusief de daarbij aanhangende kosten. Vervolgens kijken wat je verwacht te maken met de daarbij komende kosten en dan pas een beslissing nemen of je voor diesel of benzine gaat.
Als je het simpel wilt houden, meer dan 25000km per jaar is diesel de beste keus, daar onder moet je een benzine nemen.
Voorkomen is beter dan genezen, niet twijfelen, gewoon wisselen, straks gok je nog verkeerd en loopt je hele blok in de soep.
De navi systemen in de chevy en de opel zijn van het zelfde fabrikant en zijn dus identiek met elkaar, dus je kan software onderling wisselen.
28 februari 2015 om 10:39 In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18263002I have send you a pm.
27 februari 2015 om 23:24 In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18263000Well, I finally sorted it out, I think my op-com went blank when I upgraded it from V1.39 to V1.59. I used MProg 3.5, looked inside the program, it was completely blank, strange because my op-com worked with 2010-08 and not with the vaux-com 120309a. Did a rewrite with op-com V2.ept settings. Removed USB put it again in my USB port and it installed drivers, now it is working fine, no activation needed for 120309a, except for one thing, the CRC Error=??00 and used pin=#07. Is this a problem with soldering as you mention it before?
27 februari 2015 om 19:08 In reactie op: Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ? #18095061Dat is het handigste i.d.d. een 2014 model wil nog niks zeggen. Misschien is het in 2013 geproduceerd met de slechte lagers.
27 februari 2015 om 15:46 In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18262998I already did, I opened my op-com and my chip is V5
Chip details:
Microchip
PIC18F458-I/PTI updated my firmware successfully to V1.59, but it is not working with vaux-com 120309a. It says FTDI ID Faker 1.5 and the opcom version need to be activated. It also says please install USB drivers. With 2010-08, it is working. Is there any solution for this?
27 februari 2015 om 13:41 In reactie op: Had enough of fake opcom? Lets repair it, from v6 to v5 #18262996I also get CRC Error=??00 and used pin=#07. I think my opcom asks for you to repair it :jerry
It is strange because it reads and programs, I can select everything. :hmmz
-
AuteurBerichten