Insignia automaat of Passat DSG?

Forumindex Forums Modellen Insignia Insignia automaat of Passat DSG?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271822
    CAlberts
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 December 2010

      Dag mede forummers!

      Nu vertoef ik nog in het Vectra gedeelte, maar die begint helaas steeds meer af te takelen. We moeten nog even sparen, maar over een jaartje willen we een ander auto kopen. Nu gaat mijn gedachte uit naar een Insignia ST diesel (2008-2010) met automaat of misschien toch een Passat Variant met DSG automaat. Km stand zou ergens tussen de 90.000 en 130.000 mogen zijn.

      Wat is jullie mening? Kan ik met een gerust hart voor een Insignia met automaat gaan of is een Passat met DSG een verstandiger keuze?

      #18283912
      wagnas
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 May 2007

        Van Vectra naar Passat is lands verraad, van Vectra naar Insignia is een koninklijke beslissing.;)

        #18283913
        CAlberts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 December 2010

          Jaaaja ik weet het en mijn hart gaat ook 100% uit naar een Insignia. Maar deze tweede Vectra was eigenlijk een miskoop en ik wil als volgende auto gewoon een betrouwbare wagen.

          #18283914
          wagnas
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 May 2007

            Dat is jammer dat je geen goede ervaring heb gehad met de Vectra. Enigste tip is kijk goed uit naar een knappe Insignia. Er zijn er met problemen. Maar gelukkig zijn er ook genoeg verkocht dat je kan rondkijken tot je een goede vindt.

            Informeer goed naar de klachten in dit forum en hoe je die kan zien/testen wanneer je in de showroom ergens staat en een proefrit wil maken.

            #18283915
            Stefke insignia
              Lid sinds:
              5 April 2014

              Rij privé met insignia sports tourer 20 diesel en op mijn werk met passat met dsg bak deze bak is een echte ramp 4 keer terug geherprogrammeerd nu hebben ze de dsg bak na veel problemen bij 90dkm volledig moeten vervangen. Ik zou nooit een dsg bak moeten hebben privé geef mij maar een lekker 6 handgeschakelde bak.en zeker de dsg met start stop systeem is echt een ramp.

              #18283916
              CAlberts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 December 2010

                Van welk jaar is jouw Passat?

                #18283917
                Stefke insignia
                  Lid sinds:
                  5 April 2014

                  Bj2012

                  #18283918
                  wim-v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 August 2005

                    Weet er meer die problemen met de DSG bak hebbeb dan die probleemloos rijden.

                    Denk het een beetje teveel techniek in een kleinn bakkie is.
                    Daar word het gevoelig van.

                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                    #18283919
                    Stefke insignia
                      Lid sinds:
                      5 April 2014

                      Maar de insignia is ook niet probleem loos weet wel dat dit mijn laatste gaat zijn.

                      #18283920
                      Family man
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 August 2012

                        Ook ik rijd zakelijk graag VAG.., dsg rijdt formidabel en wil eigenlijk niets anders voor als ik de hele dag onderweg ben.
                        Zonder problemen zijn ze niet, bij 2 collega’s al 2 keer bak open geweest en 2 keer vervangen. (en hoewel het garantie/lease is, is ook pech onderweg nooit fijn maar alla..je hebt er niet veel last van, zeker niet financieel..)
                        Benzine of diesel? ook de tfsi motoren zijn berucht (olieverbruik/nieuwe zuigers/drijfstangen).

                        Ikzelf zou geen gebruikte passat aan durven schaffen met die km stand… of er moet echt een nieuwe inzitten..en ook dan… hoe lang wil je er mee doen (kms).. over de insignia kan ik niets zinnigs zeggen (automaat)

                        succes

                        #18283921
                        pascal1109
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 November 2007

                          Er zijn meerdere typen DSG bakken
                          Pin me er niet op vast, maar volgens mij is de 7-traps DSG gezegend met meer problemen dan de 6-traps versie.

                          Als die goed is, rijdt dat heerlijk, beter dan een automaat die op een opel komt

                          Verder las ik pas een artikel dat de VAG blokken enorme olieboten zjin :P
                          http://www.autoblog.nl/nieuws/olieverbruik-tfsi-motoren-van-vag-rijst-de-pan-uit-76451

                          Ik weet dat het lastig is om zo te denken, maar dat je huidige vectra een miskoop was, hoeft niet te betekenen dat het allemaal slechte auto’s zijn he ;)
                          Slechte auto’s vind je overal en hebben, zeker als 2e hands, vooral te maken met het onderhoud en gebruik van de vorige eigenaar. Die kan nog zulke mooie sprookjes vertellen, maar we weten allemaal dat sprookjes hooguit op enige waarheid kunnen berusten, maar ze dus mooier zijn dan het daadwerkelijk is :P

                          #18283922
                          Haasje17
                          Moderator
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            De meeste problemen van de insignia zijn niet de bakken of motorisch, maar technische mankementen aan het audio systeem of piepjes of kraakjes in het interieur. Dat de navigatie en intelilink niet goed werkt tja als je daar genoegen mee neemt.

                            Naar mijn idee werkt het zelfs goed alleen verwacht men gewoonweg teveel.

                            #18283923
                            sig63
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 August 2006

                              Ik verkies de Insignia om diverse redenen boven de Passat… maar de DSG is wel stukken beter dan de Opel-automaat.
                              Ook al is de Insignia automaat stukken beter dan het tamme ding dat in de Signum zat…
                              En dan heb ik het hier niet over technische mankementen of zo, maar enkel over rijplezier.

                              #18283924
                              sig63
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 August 2006

                                los daarvan is een tweedehandswagen met ca 100 a 130.000 km natuurlijk wel niet risicoloos… aan deze km-stand komen de eerste grote kosten, ook bij probleemloze auto’s en bij minder regelmatig onderhouden auto’s kunnen die zwaar tegenvallen

                                #18283925
                                CAlberts
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 December 2010

                                  Das waar natuurlijk. Aan welk onderhoud moet ik dan denken.

                                  Volvo V70 D5 (185pk) Geartronic (nieuwe type) overweeg ik eventueel ook…

                                  #18283926
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Ik weet dat de robot bak van de Vectra-C / Signum zijn niet heel storings gevoelig.
                                    Maar inderdaad erg traag.
                                    De LPG op de XER motoren is geen goede optie.

                                    Bij ons zijn ook al bij bijde passats de 2.0 TDi motoren 2x op hol gegaan met zeer ernstige motorschade tot gevolg.
                                    Passat 2010.
                                    Onze 2010 1.9TDi BM handbak doet t nog steeds prima na 240.000km met 1e koppeling en vliegwiel.

                                    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                    #18283927
                                    Stefke insignia
                                      Lid sinds:
                                      5 April 2014

                                      Als ik eerlijk mag zijn ga voor de volvo v70 hij is kwalitatief stukken beter dan de insignia en passat want mijn insignia piept en kraakt als een oude kar en is nog maar 3j en heeft 70dkm op de teller ja en dat noemenbze dan het vlaggenschip van opel en over de rest zwijgen we maar.

                                      #18283928
                                      Franco49
                                        Lid sinds:
                                        29 June 2014

                                        @Stefke insignia wrote:

                                        Maar de insignia is ook niet probleem loos weet wel dat dit mijn laatste gaat zijn.

                                        Stefke insignia , dan heb je dezelfde gedachte als ik , ik heb echt veel Opels gehad rekort,manta, kadet,omega,astra 4 x ,nu dan de insignia , dat zal de laatste Opel zijn , als het kan ga ik straks mooi weer naar mercedes c klasse

                                        #18283929
                                        Haasje17
                                        Moderator
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2009

                                          Weet je wat het is, ik denk dat je vooral veel feedback krijgt van rijders met negatieve ervaringen. Positieve ervaringen worden zelden vernoemd op dit soort foras. En op de zaak rijden we ook een nieuwe generatie volvo, die staat meer stil dan die rijd. (maandag morgen auto dus). En daar staat een heel schala op de parkeerplaats waarbij van sommige hybriedes het accupack is vervangen na de eerste week. Er een paar zijn met problemen met remmen. Een paar met warmgelopen wielnaven en zo verder.

                                          Zijn ook mercedes rijders bij welke niet tevreden zijn, maar negatieve ervaringen noemen ze het niet. Daarvan hoor ik tja ik had het geld niet om een duurdere uitvoering aan te schaffen.

                                          Primair brengt de auto je van A naar B. Als ik dan kijk hoeveel opels je laten staan naast de weg. Is de auto zeker betrouwbaar te noemen. Wil je een vernuftige auto zonder piepjes en kraakjes en hecht je waarde aan allerlij technische snufjes. Denk ik dat als je kijkt naar de functionaliteit van een luxe insignia deze beduiden goedkoper is dan zijn volvo of andere merken met diezelfde snufjes.

                                          Dat die snufjes dan soms haperen en dat het soms piept en kraakt tja daar is die niet voor gemaakt. En overigens de renault leenauto’s van de garage waar onze volvos vandaan komen zijn ook plastice pieperige kraakbakken met diverse problemen. (kapotte turbo’s, electrische storingen enz.)

                                          Dus conclusie er zijn slechte en er zijn goede autos, maar dat is niet merk of type gebonden, maar ook heel erg afhankelijk van de uitvoering, gebruiker en wensen van de gebruiker.

                                          Er zijn vele mensen die het niet erg vindt dat het interieur piept of kraakt. Er zijn er die dat wel erg vinden.

                                          Voor mij zou het belangrijkste zijn dat die betrouwbaar is. En in dat geval moet je eigenlijk een ouderwedse 8 klepper kopen (vrijloper) rijd altijd liefst geen luxe. Riempje gebroken nieuwe erop en gaan.

                                          Of zoals mijn olympia niet riem of ketting aangedreven gewoon tandwielen (maakt geluid). Maar rijd altijd.

                                          #18283930
                                          Franco49
                                            Lid sinds:
                                            29 June 2014

                                            Haasje17, ik ben op het moment echt wel tevreden met de insignia , alleen de service van Opel Nederland laat gewoon te wensen over , dit het ik niet met de Mercedes meegemaakt en ook niet van de kia sorento bij de laatste was de service gewoon top .Dus altijd dan nog een alternatief , Persoonlijk vond is de sorento motorisch wel wat rauw klinken .

                                            #18283931
                                            Haasje17
                                            Moderator
                                              Lid sinds:
                                              8 September 2009

                                              Service moet je verhalen bij de dealer en niet bij Opel Nederland. Tenzij de dealer het laat afweten.

                                              #18283932
                                              omegast
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 December 2014

                                                @Stefke insignia wrote:

                                                Als ik eerlijk mag zijn ga voor de volvo v70 hij is kwalitatief stukken beter dan de insignia en passat want mijn insignia piept en kraakt als een oude kar en is nog maar 3j en heeft 70dkm op de teller ja en dat noemenbze dan het vlaggenschip van opel en over de rest zwijgen we maar.

                                                tja….of Volvo nou zoveel beter is… :hmmz ook genoeg problemen mee.en nu ze van de chinezen zijn heb ik ook mijn twijfels helaas over dat merk.

                                                #18283933
                                                Franco49
                                                  Lid sinds:
                                                  29 June 2014

                                                  @Haasje17 wrote:

                                                  Service moet je verhalen bij de dealer en niet bij Opel Nederland. Tenzij de dealer het laat afweten.

                                                  Normaal klopt het Haasje17 ,maar aangezien ik de insignia uit Duitsland heb gehaald moet ik mij bij Opel Nederland vervoegen en die stuurt mij naar Opel Duitsland ,maar die zeggen de wagen in uitgevoerd je moet bij Opel Nederland wezen , dus het einde van Opel is gewoon zoek, tot ontevredenheid van mij !

                                                  #18283934
                                                  Haasje17
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    8 September 2009

                                                    Heel eerlijk antwoord hierop, ik vind het volkomen logisch.
                                                    Opel Nederland heeft eigenlijk niks van doen met geimporteerde wagens. Je moet dan echt bij de Duitse zijn. Heeft niets temaken met uitgevoerd. Opel Duitsland heeft de centen gekregen voor deze wagen. Niet opel nederland he.

                                                    #18283935
                                                    mvolkerink
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      18 November 2009

                                                      En hier ben ik het met Haasje17 eens. Bij deze vragen reageren bijna altijd mensen die slechte ervaringen hebben of hebben gehad, of bij wie de auto gewoonweg niet bevalt, dit laatste is ook nog eens subjectief.

                                                      Ik kan ook een aantal mensen noemen die wel tevreden zijn over hun Insignia, waaronder iemand die vrijwel zonder problemen al 300.000 km op de teller heeft gezet bij een 2,0L diesel met automaat.
                                                      Zijn vorige auto was een Passat 2.0 TDI uit 2006.. Deze auto kon je wel een boek over schrijven, onvoorstelbaar wat daar allemaal aan kapot ging. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat alle Passats slecht zijn, maar toch..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 41)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.