Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Deze link doet het niet meer en op de site kan ik het onderwerp niet terugvinden. Kan iemand mij helpen?
http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&a…
Ben eigenwijs geweest, heb een fan van een Honda civic 92-95 gekocht, voor weinig.
Die kan voor de radiateur en past dan heel aardig in het voorste ‘schutbord’ of achter aan de radiateur vast, maar of dit laatste past moet de tijd leren, eerst moet de motor er dan weer in.
Ik weet niet of ik genoeg ruimte heb tussen motor en waterpomp poeli. Kan iemand dit meten: afstand radiateur tot waterpompfan van een GT 1900?
Weet iemand een gunstig geprijsde aanbieder van hittetape?
Het tapen moet wel werken tegen hittestraling naar de carburateur(s). Bij een GT zeker interessant.
Een vraagje: hoe maak je het begin en het eind van de tape vast om het spruitstuk?
Bedankt voor jullie advies en opmerkingen allemaal, hier kan ik mee verder. Eerst even meten en dan naar de sloop.
Is een fan eigenlijk blazend of zuigend te maken door enkel plus en min om te draaien?
zelf vond ik dit nog:
http://www.jawadde.nl/opelgt/forum/viewthread.php?tid=123Ik heb hier een set dubbele webers (36 mm venturi) die op een 2.0S hebben gezeten, mijn blok loopt niet, zo ver ben ik nog niet.
Dit is de sproeierbezetting:
145 main jet
190 air corrector
F16 emulsion tubes
50/55f9 idle jetik hoop dat je er iets aan hebt.
Ik heb aan bevestigingsmiddelen best al wel wat gezien, maar weet iemand wat “microgekapselde bouten” zijn?:hmmz
De rest van de auto eromheen is helemaal weg?
De olie-aanzuigbuis van een 20E past niet in een GT carterpan, de bult van de GT pan ligt iets verder naar achter.:swear Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het bouwen van een 20E blok voor mijn GT. Probeer dus ook aan een GT aanzuigbuis te komen.
Ik heb een basisblok gekocht waar deze plug uit is, nu moet er toch wel 1 in wil ik er mee gaan rijden.
In mijn oude blok 2.0N zit de plug ook, al krijg ik ‘m daar niet meer uit. Vandaar dat ik de afmeting van de schroefdraad wil weten, dan kan ik een nieuwe halen.
De dealer laat het hier afweten.Dat kan wel, zonder bougies starten, maar de nokkenas merkt er niks van dat er geen compressie is, deze voelt wel de belasting van de klepveren. Ik ga toch voor pomp vullen en draaien met de boormachine, het is mij allemaal te veel werk om dit risico te nemen.
Ik heb zelf 2 koppen liggen:
Op 1 kop staat aan de zijkant P2 ingeslagen en dit is volgens mij een kop van een 2 liter S of E uit 1985. De P betekent dat er gehard stalen klepzittingen in zitten en er dus zonder problemen op loodvrij gereden kan worden.
Op kop 2 staat aan de zijkant “X20E” ingeslagen en dit is volgens de vorige eigenaar de kop uit een 2 liter E uit een rally kadett uit 1978
Ik had een complete pakkingset gekocht en daarom alles losgehaald. lagers zien er goed uit en nu de boel weer samenbouwen. Heb er echt zin in, oude blok intussen uit de GT gehaald en een kleine ruimte in het schutbord gesneden voor de dubble webers. Dit weer gevuld met een ruimer plaatje. Er blijft werk genoeg.
Tja,
de ketting is los, het tandwiel is eraf, de nokkenas staat op compressie 1ste cilinder, maar ik krijg de nokkenas er niet uit bij gemonteerde cilinderkop. Het lijkt erop dat er toch een aanloper is met de kop van een cilinderkopbout. Het idee zoals beschreven voor de 6-cilinder gaat hier volgens mij niet op. Ik denk dat ik de hele boel maar loshaal.
Weet iemand nog iets over die snelle nokkenas?
Dank voor jullie snelle reacties.
Even op een rijtje:
De poorten zitten bij beide koppen even hoog, dus volgens mij zijn ze allebei van een 2 liter.
De P2 kop heb ik los liggen, maar de X20E zit op het onderblok, hier zijn de tuimelaars en stoters uit, maar ik krijg de nokkenas er niet uit. Vandaar mijn vraag over het demonteren. Boyanka, het blok op zijn punt zetten, bedoel je compressie 1ste cilinder en tuimelen op de 4e? of andersom?
Volgens de verkoper van het laatste blok is het een 289 graden nokkenas, kan iemand dit bevestigen?
Weet iemand of hier ook nog een beetje normaal mee te rijden is?dit is volgens mij een anti-diefstal plaat
Bij een Ford focus moet de plaat weggezaagd worden en later weer teruggelijmdHenk,
je hebt het in je verhaal over vaste en hydro-stoters, In welke blokken zat wat? en is het ook te zien met de kleppendeksel eraf?
-
AuteurBerichten