hubert002

Aangemaakte reacties

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: verstelbaar nokkenastandwiel #17463124
    hubert002
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2006

      Deze link doet het niet meer en op de site kan ik het onderwerp niet terugvinden. Kan iemand mij helpen?

      http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&a…

      In reactie op: Electrische fan met thermoswitch #17481899
      hubert002
      Deelnemer
        Lid sinds:
        15 August 2006

        Ben eigenwijs geweest, heb een fan van een Honda civic 92-95 gekocht, voor weinig.

        Die kan voor de radiateur en past dan heel aardig in het voorste ‘schutbord’ of achter aan de radiateur vast, maar of dit laatste past moet de tijd leren, eerst moet de motor er dan weer in.

        Ik weet niet of ik genoeg ruimte heb tussen motor en waterpomp poeli. Kan iemand dit meten: afstand radiateur tot waterpompfan van een GT 1900?

        In reactie op: uitlaat met hitte tape #17398461
        hubert002
        Deelnemer
          Lid sinds:
          15 August 2006

          Weet iemand een gunstig geprijsde aanbieder van hittetape?

          In reactie op: uitlaat met hitte tape #17398455
          hubert002
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 August 2006

            Het tapen moet wel werken tegen hittestraling naar de carburateur(s). Bij een GT zeker interessant.

            Een vraagje: hoe maak je het begin en het eind van de tape vast om het spruitstuk?

            In reactie op: Electrische fan met thermoswitch #17481897
            hubert002
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2006

              Bedankt voor jullie advies en opmerkingen allemaal, hier kan ik mee verder. Eerst even meten en dan naar de sloop.

              Is een fan eigenlijk blazend of zuigend te maken door enkel plus en min om te draaien?

              zelf vond ik dit nog:
              http://www.jawadde.nl/opelgt/forum/viewthread.php?tid=123

              In reactie op: 40DCOE Webers op 2.0CIH #17479485
              hubert002
              Deelnemer
                Lid sinds:
                15 August 2006

                Ik heb hier een set dubbele webers (36 mm venturi) die op een 2.0S hebben gezeten, mijn blok loopt niet, zo ver ben ik nog niet.

                Dit is de sproeierbezetting:
                145 main jet
                190 air corrector
                F16 emulsion tubes
                50/55f9 idle jet

                ik hoop dat je er iets aan hebt.

                In reactie op: aanhaalmoment krukasbout #17479561
                hubert002
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 August 2006

                  Ik heb aan bevestigingsmiddelen best al wel wat gezien, maar weet iemand wat “microgekapselde bouten” zijn?:hmmz

                  In reactie op: klepdeksel vergeten #17471467
                  hubert002
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 August 2006

                    De rest van de auto eromheen is helemaal weg?

                    In reactie op: vraagje over een carterpan #17470116
                    hubert002
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 August 2006

                      De olie-aanzuigbuis van een 20E past niet in een GT carterpan, de bult van de GT pan ligt iets verder naar achter.:swear Ik heb hetzelfde probleem gehad bij het bouwen van een 20E blok voor mijn GT. Probeer dus ook aan een GT aanzuigbuis te komen.

                      In reactie op: plug in basisblok #17465780
                      hubert002
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        15 August 2006

                        Ik heb een basisblok gekocht waar deze plug uit is, nu moet er toch wel 1 in wil ik er mee gaan rijden.

                        In mijn oude blok 2.0N zit de plug ook, al krijg ik ‘m daar niet meer uit. Vandaar dat ik de afmeting van de schroefdraad wil weten, dan kan ik een nieuwe halen.
                        De dealer laat het hier afweten.

                        In reactie op: FIXED : cilinderkop zonder olie #17461664
                        hubert002
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          15 August 2006

                          Dat kan wel, zonder bougies starten, maar de nokkenas merkt er niks van dat er geen compressie is, deze voelt wel de belasting van de klepveren. Ik ga toch voor pomp vullen en draaien met de boormachine, het is mij allemaal te veel werk om dit risico te nemen.

                          In reactie op: cilinderkop nummers?? #17385678
                          hubert002
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            15 August 2006

                            Ik heb zelf 2 koppen liggen:

                            Op 1 kop staat aan de zijkant P2 ingeslagen en dit is volgens mij een kop van een 2 liter S of E uit 1985. De P betekent dat er gehard stalen klepzittingen in zitten en er dus zonder problemen op loodvrij gereden kan worden.

                            Op kop 2 staat aan de zijkant “X20E” ingeslagen en dit is volgens de vorige eigenaar de kop uit een 2 liter E uit een rally kadett uit 1978

                            In reactie op: soort kop en nokkenas #17449882
                            hubert002
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              15 August 2006

                              Ik had een complete pakkingset gekocht en daarom alles losgehaald. lagers zien er goed uit en nu de boel weer samenbouwen. Heb er echt zin in, oude blok intussen uit de GT gehaald en een kleine ruimte in het schutbord gesneden voor de dubble webers. Dit weer gevuld met een ruimer plaatje. Er blijft werk genoeg.

                              In reactie op: soort kop en nokkenas #17449880
                              hubert002
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                15 August 2006

                                Tja,

                                de ketting is los, het tandwiel is eraf, de nokkenas staat op compressie 1ste cilinder, maar ik krijg de nokkenas er niet uit bij gemonteerde cilinderkop. Het lijkt erop dat er toch een aanloper is met de kop van een cilinderkopbout. Het idee zoals beschreven voor de 6-cilinder gaat hier volgens mij niet op. Ik denk dat ik de hele boel maar loshaal.

                                Weet iemand nog iets over die snelle nokkenas?

                                In reactie op: soort kop en nokkenas #17449878
                                hubert002
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  15 August 2006

                                  Dank voor jullie snelle reacties.

                                  Even op een rijtje:

                                  De poorten zitten bij beide koppen even hoog, dus volgens mij zijn ze allebei van een 2 liter.

                                  De P2 kop heb ik los liggen, maar de X20E zit op het onderblok, hier zijn de tuimelaars en stoters uit, maar ik krijg de nokkenas er niet uit. Vandaar mijn vraag over het demonteren. Boyanka, het blok op zijn punt zetten, bedoel je compressie 1ste cilinder en tuimelen op de 4e? of andersom?

                                  Volgens de verkoper van het laatste blok is het een 289 graden nokkenas, kan iemand dit bevestigen?
                                  Weet iemand of hier ook nog een beetje normaal mee te rijden is?

                                  In reactie op: cylinderslot #17387675
                                  hubert002
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    15 August 2006

                                    dit is volgens mij een anti-diefstal plaat
                                    Bij een Ford focus moet de plaat weggezaagd worden en later weer teruggelijmd

                                    In reactie op: Alles op een rij: Kleppen stellen #17309722
                                    hubert002
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      15 August 2006

                                      Henk,

                                      je hebt het in je verhaal over vaste en hydro-stoters, In welke blokken zat wat? en is het ook te zien met de kleppendeksel eraf?

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)