soort kop en nokkenas

Forumindex Forums Techniek Cih soort kop en nokkenas

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208091
    hubert002
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 August 2006

      Ik heb hier 2 cilinderkoppen liggen, wie weet wat is wat?

      Op 1 kop staat aan de zijkant P2 ingeslagen en hier zit een nokkenas in met een “K” aan de achterzijde.
      In de kop is “85” ingegoten, is dit 1985?

      Op kop 2 staat aan de zijkant “X20E” ingeslagen en hier zit een nokkenas in met “HI FLOW 1H 108 1086 A A” aan de voorzijde (onder het nokkensatandwiel).
      In de kop is “78” ingegoten, is dit 1978?

      En nog een vraagje: Klopt het dat je de kopbouten moet verwijderen om de nokkenas te wisselen?

      #17449875
      Keesjr
      Deelnemer
        Lid sinds:
        26 May 2006

        Zitten bij die koppen de in en uitlaatpoorten op dezelfde hoogte of zitten de inlaten duidelijk hoger?

        een 2.0 kop heeft kleppen 42/37 en 2.2 en 2.4 koppen hebben kleppen 45/40

        Om de nokkenas te wisselen moet de cilinderkop van de motor afgehaald worden.

        De cilinderkopcode zijn wellicht elders in dit forum te vinden.

        hoop dat je hier iets aan hebt.

        #17449876
        boyanka
        Deelnemer
          Lid sinds:
          8 June 2005

          ;)de kop hoeft niet van het blok om de as te wisselen. als er een open ketting in zit zet je het blok op zijn punt, gooit de ketting los, tuimelaars los en stoters eruit en je kan de nokkenas voorlangs er uit halen

          #17449877
          GSE
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 August 2006

            P staat voor loodvrij,deze zijn ergens in 84 of 85 gekomen en hebben geharde klepzittingen.

            Teminste bij een 30E is het zo zal bij een 20E/22E/24I niet veel anders zijn.

            Je moet 2 kopbouten losdraaien (bij een 30E) dit kun je zien omdat de er aan de nokkenas een uitsparing zit anders kun je de nokkenas niet naar voren schuiven.

            Nokkenas met een K=van een 20N en 20S.

            Hier een handige link om de nokkeas los te eruit te krijgen:

            http://www.senator-monza.de/index.php?wM9QUSE1kJzITPElUTT1kJycTM9QUSF10UmcDN8lTM9EkUBBVT

            4 cilinder is hetzelfde maar dan 2 cilinders minder (logisch)

            #17449878
            hubert002
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 August 2006

              Dank voor jullie snelle reacties.

              Even op een rijtje:

              De poorten zitten bij beide koppen even hoog, dus volgens mij zijn ze allebei van een 2 liter.

              De P2 kop heb ik los liggen, maar de X20E zit op het onderblok, hier zijn de tuimelaars en stoters uit, maar ik krijg de nokkenas er niet uit. Vandaar mijn vraag over het demonteren. Boyanka, het blok op zijn punt zetten, bedoel je compressie 1ste cilinder en tuimelen op de 4e? of andersom?

              Volgens de verkoper van het laatste blok is het een 289 graden nokkenas, kan iemand dit bevestigen?
              Weet iemand of hier ook nog een beetje normaal mee te rijden is?

              #17449879
              boyanka
              Deelnemer
                Lid sinds:
                8 June 2005

                :agentja, compressie 1e cilinder, dan staat de nokkenas goed om eventueel de kopbouten er uit te trekken. maar kijk eerst even of je een openketting hebt dan hoef je al die moeite niet te doen

                #17449880
                hubert002
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  15 August 2006

                  Tja,

                  de ketting is los, het tandwiel is eraf, de nokkenas staat op compressie 1ste cilinder, maar ik krijg de nokkenas er niet uit bij gemonteerde cilinderkop. Het lijkt erop dat er toch een aanloper is met de kop van een cilinderkopbout. Het idee zoals beschreven voor de 6-cilinder gaat hier volgens mij niet op. Ik denk dat ik de hele boel maar loshaal.

                  Weet iemand nog iets over die snelle nokkenas?

                  #17449881
                  boyanka
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 June 2005

                    :)kijk even welke kopbout er tegen de as komt en haal deze er uit

                    #17449882
                    hubert002
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      15 August 2006

                      Ik had een complete pakkingset gekocht en daarom alles losgehaald. lagers zien er goed uit en nu de boel weer samenbouwen. Heb er echt zin in, oude blok intussen uit de GT gehaald en een kleine ruimte in het schutbord gesneden voor de dubble webers. Dit weer gevuld met een ruimer plaatje. Er blijft werk genoeg.

                      #17449883
                      boyanka
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 June 2005

                        ;)vergeet niet dat als je een ander blok in de gt leg dat je wel de juiste fan terug monteer ivm het grotere koelvermogen

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.