verstelbaar nokkenastandwiel

Forumindex Forums Techniek Cih verstelbaar nokkenastandwiel

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208679
    larsjeG40
      Lid sinds:
      23 January 2008

      wie weet waar ik een verstelbaar nokkenastandwiel kan halen? ik zag ze bij risse niet meer staan

      een gezien de prijs (duur) is dit echt de moeite waard of is het verschil nauwlijks merkbaar?

      #17463118
      mr-turbo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2004

        zelfmaken.

        of je het “merkt” is van heel veel dingen afhankelijk.
        bij het inbouwen van een andere nokkenas, kan je niet zonder als je het goed wilt doen…

        #17463119
        larsjeG40
          Lid sinds:
          23 January 2008

          der zit in mijn blok wel een scherpere nokken as
          maar als je dit zelf maakt moet hij zeker wel uitgebalanceerd worden?

          #17463120
          boyanka
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2005

            :hmmzuitbalanceren hoeft niet omdat je de 3 gaten naar sleuven vermaakt dus alles is evenredig. of het helpt zie je alleen op een vermogens bank en als je hem daarop niet wilt afstellen heeft het geen zin

            #17463121
            Leen
              Lid sinds:
              13 December 2004

              origineel gepost door larsjeG40
              wie weet waar ik een verstelbaar nokkenastandwiel kan halen? ik zag ze bij risse niet meer staan

              een gezien de prijs (duur) is dit echt de moeite waard of is het verschil nauwlijks merkbaar?

              staan bij bauteile cilinderkopf ofzo.

              kost iets van 15 euro, maar is wel een ruilartikel, en je krijgt gewoon een tandwiel met gaten die 1mm groter zijn geboord.

              ik maak ze lekker op de freesbank, en maak er sleufgaten van.
              zal eens kijken of ik binnekort nog een keer kan frezen, zowel maak ik er evt meteen wel een paar als ik toch bezig ben.

              #17463122
              Asko
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 October 2008

                op hecktriebler forum staat ook wel mooie manier om zelf 1 te maken, heeft dan 3 mogelijk instelbare waarden.

                http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&contentid=22&PHPKITSID=776ccf78845274d2d6b46c24f2123334

                bijna onderaan

                #17463123
                larsjeG40
                  Lid sinds:
                  23 January 2008

                  origineel gepost door Leen

                  origineel gepost door larsjeG40
                  wie weet waar ik een verstelbaar nokkenastandwiel kan halen? ik zag ze bij risse niet meer staan

                  een gezien de prijs (duur) is dit echt de moeite waard of is het verschil nauwlijks merkbaar?

                  staan bij bauteile cilinderkopf ofzo.

                  kost iets van 15 euro, maar is wel een ruilartikel, en je krijgt gewoon een tandwiel met gaten die 1mm groter zijn geboord.

                  ik maak ze lekker op de freesbank, en maak er sleufgaten van.
                  zal eens kijken of ik binnekort nog een keer kan frezen, zowel maak ik er evt meteen wel een paar als ik toch bezig ben.

                  heb je daar mischien een fototje van?

                  #17463124
                  hubert002
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    15 August 2006

                    Deze link doet het niet meer en op de site kan ik het onderwerp niet terugvinden. Kan iemand mij helpen?

                    http://www.opel-hecktriebler-forum.de/include.php?path=content/articles.php&a…

                    #17463125
                    Asko
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      22 October 2008

                      Het is idd verdwenen, ik heb het artikel wel opgeslagen, als je me je e-mail aders even u2u’t dan stuur ik het je toe mocht je het nog interesseren. Staat ook veel in om een motor goed op te bouwen.

                      #17463126
                      gvy
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2007

                        Bij mij zit er een 2.2i motor in met een andere nokkenas.
                        Bovendien is de kop van de motor ook al eens gevlakt, dus theoretisch heeft het wel zin om een verstelbaar nokkenastandwiel te maken voor deze motor ?

                        Maar als ik het goed begrijp kan je het enkel instellen met een vermogenbank, anders heeft het geen zin ?

                        De motor heeft een vast ingesteld ontstekingstijdstip en dat is destijds wel op een motortestbank gebeurd.

                        En wat zou de meerwaarde kunnen zijn? hoger koppel, vlakkere koppelkurve ……

                        Geert

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.