Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hallo Ghanz, heb de bak inmiddels uit elkaar gehad en weer in elkaar gezet. De synchromeshringen gemeten en goed bevonden. Ff spannend met die losse naalden van de twee buitenste lagertjes, maar ook die heb ik er weer ingekregen. Heb de bak toen ff langs een Getrag 240 gelegd en zag dat de positie van de pook nog verder naar achteren komt dan bij de vijfbak.
Vraag me af of er mensen zijn hier, die daar ervaring mee hebben met da inbouwen en pas maken met zo’n bak.
90 088 383 was het nummer dat ik op de bak zag staan. Helaas nog nergens kunnen terug vinden.
Hé Ghanz, sorry voor mijn late reactie, zie hem nu pas . Had er geen meldingen van gekregen, helaas. Bedankt!
Maar deze bak heb ik inderdaad wel gekocht ja.
Wil hem vandeweek ff uit elkaar trekken om vooraf de synchromeshringen te controleren. Nu op zoek naar een beschrijving van de bak.
Ja, eerlijk gezegd kwamen de verhoudingen op het circuit niet echt lekker uit. Had de eindoverbrenging al verandert naar 4.75 op 15-duimers. Ik werd er ook op geattendeerd dat het feit dat ie zich niet gewillig terug liet gaan van de 3 naar de 2 erop wees dat het een synchromesh dingetje was. Heb nu weer een 4-bak van een Rekord op de kop getikt. Die gaat er na de verplichte prékeuring in. Hopen dat die wel beter uitkomt. Zo niet dan heb ik nog het alternatief om naar 14-duimers te gaan en om eventueel i.c.m. een 5-bak.
Hé Motormuis! Dat er een andere IC in zou moeten was mij al bekend inderdaad. Maar ken je ook de naam van dat bedrijf, misschien? Dan kan ik daar wellicht navraag doen.
Bijvoorbeeld record 2.2E of Senator 2.2E of een Monza 2.2E. Maakt niet uit. Het gaat om een CIH 2.2E.
Oké, maar das wat ze op mijn werk doen. Ik zal er voorzichtig mee zijn! Brandblusser bijdehand.
Weet jij trouwens de officiële benaming voor dat setje wat je aanprijst? Lijkt me zonder meer de moeite van het investeren waard.
Ik denk dat ik nu ook wel kan verklaren waarom de tuimelaars kapot zijn gegaan. Er ligt een sportnokkenas in van Risse Motorsport met de bijbehorende sterkere dubbele veren. En daar denk ik nu dus dat de kneep zit! Ik had waarschijnlijk ook versterkte tuimelaars moten monteren! Daar moet ik dus ook nog achteraan.
Dat opboren om daarna vervolgens een linkse taper in te jassen gaat dus niet meer, hè. Zoals ik al beschreef brak mijn linkse tap af in dat oliekanaaltje in het hart van de afgebroken stud.
Maar ik zie in de toekomst wel heil in de set die Motormuis laat zien.
Ik denk dat ik nu de kop er af pak en de tip van mijn collega volg. Om op de werkbank met de acetyleen brander het afgebroken restant snel rood gloeiend te stoken en dan snel met remmenreiniger af te koelen.
Dank je voor je reactie Motormuis, ik had al het idee dat dit forum op sterven na dood was. Als ik op het forum op Facebook iets plaats kom ik niet eens aan bod. Heb het idee dat dat meer voor de “Johnny’s” onder ons is met de neonlight en carbonlook met te korte verlagingsveren.
Maar dat oplassen gaat hem niet worden, het studrestant zit te ver onder het oppervlak en wat zal het schroefgat zijn, 10 mm max? Kom daar maar eens bij met je torch.
Ik dus ook en er inmiddels al weer 2,5 jaar mee gereden!
Hallo Mc Lambo, goed om nog eens wat te horen via het “echte” forum , i.p.v. de blitse Facebookers!
Je zou eens kunnen kijken bij Rallycross onderdelen, helaas wel weer op Facebook. Maar daar worden vaak stoelen aangeboden die uitgehomologeerd zijn.
Dat wil zeggen dat ze in de officiële autosport niet meer toegelaten of gebruikt mogen worden vanwege de zgn. ‘Homologatie-datum’.
Zo ook in de rallysport.
Dat geld voor gordels, tanks, helmen, raceoveralls, brandblussystemen, voor echt een hoop dingen in de racerij. En ook voor stoelen dus. Ook al zit het artikel nog ongebruikt in de originele verpakking, en heeft het alleen als reserve voor noodgevallen in de servicetruck gelegen, als de datum verlopen is die achter de aanduiding ;”Not Valid After” staat, heeft de stoel in de F.I.A erkende racerij geen waarde meer.
Vaak worden deze stoelen aangeboden bij regionale autosporten, aanzienlijk gekelderd in prijs t.o.v. de nieuwwaarde. EN er zitten hele mooie exemplaren bij die niks geleden hebben.
Ik hoop dat je wat vindt!
Daarbij las ik elders op het forum dat een 2.2 kop meer inhoud heeft dan een 2.o. Dat zou ik dan moeten zien te compenseren of verbeteren.
Dan is vlakken nog altijd een stuk voordeliger dan een set hoge compressie zuigers van een 1000 eutjes, niet?
Standaard nokkenas van de 2.2E is inderdaad vervangen door een 290 graden nokkenas.
Ah kijk! Da’s wel gemakkelijk dan. Dan is het ook zodat jij mij meer kan vertellen dan ik jou!
Je zou zo maar gelijk kunnen hebben, ik weet het (nog) niet. Ik kreeg info van een medewerker van Biesheuvel en die vertelde me zoiets. Die gaf de hoogte van de cilinder en hoeveelheid die daar af zou kunnen. Eerlijk gezegd ben ik er nog niet aan toe gekomen om het 2.0 onderblok te checken. Ben nog volop informatie aan het verzamelen.
Stand alone computer kan ook, maar pas daar mee op. Dan moet je wel een duurdere kant en klare pakken. als je doe goedkopere zelfbouw of deels zelfbouw hebt, kan het zijn dat je hem niet door de APK krijgt. Ook vanwege de uitstoot. toevallig daar twee jaar geleden een cursus voor gelopen in Waalwijk bij de Autosport Company. en daar werd toen voor gewaarschuwd.
Ai, das vervelend. Kan ik nog twee dingen bedenken.
1. Controleren of je computer en LHM bij elkaar horen. Er schijnen ergens gekleurde stippen op te staan. En anders is het eenvoudig: computer van een 2 liter bij een LHM van een 2 liter of 2.2 computer op een 2.2 LHM. de behuizingen van de LHM’s zijn allemaal gelijk, alleen binnenin is het anders. En k vermoed zelfs alleen de veerspanning.
2. Omdat je zei dat het CO-percentage ook niet goed is, eens afstellen met een inbussleutel op je LHM en kijken of ie dan ook op het toerental reageert.
Succes.
Ik heb een 2.2E met de standaard LE Jetronic. Met de drie regelkastjes. Ik heb daar naderhand een ingekorte aanzuigbuis opgeschroefd van een zescilinder met de bijbehorende luchtklep. Vanwege het inhouden bij mijn wagen heb ik van alles geprobeerd.
Volgens de “kenners” moesten er de dure bougies in van Bosch, die met vier elektrodes, dat gedaan maar hielp helemaal niets. Hoorde toen van een rallyrijder dat de gewone standaard bougies goed genoeg waren en dat het daar absoluut niet aan lag.
Ik ben gaan kijken op internet en merkte toen dat ook BMW dit systeem van Bosch gebruikt heeft en laten ze nou net daarmee problemen hebben in de states.
Vandaar dat er op het net een aantal filmpjes staan van gasten die laten zien hoe je de LHM netjes openmaakt, schoonmaakt en kunt verstellen. Ik zelf heb veel gehaald van de volgende link; https://www.youtube.com/watch?v=yQukm7lNux4&fbclid=IwAR3ttJRdwuqfDFS_7pkazGK5m0YVfthj-BfQY3BGlWq0EgYT3e04VJdaEkw
En er staan ook filmpjes op over hoe je het kapje er af haalt en alles netjes schoonmaakt en kunt checken met een universeelmeter.
Als je dit gedaan hebt, weet je iig iets meer over de conditie van je LHM.
Maar als bij jou het probleem ligt bij het toerental als ie koud is zou het misschien ook je temperatuursensor kunnen zijn die je computer zegt hoe warm je motor het heeft. Het te hoge toerental kun je gewoon afstellen met de stationair schroef op je luchtklep.
Uiteindelijk ontdekte ik dat het systeem begrensd is op 6000 tpm, wat voor mij in een wedstrijd gewoon klote is. Ging toen zoeken in andere connecties ek kreeg dus te horen dat dit heel “simpel” te verhelpen is door het injectiesysteem van een 2-liter te monteren! Geen begrenzing en een andere regelklep voor je stationaire loop. Ook ben je dan die regelkastjes kwijt. En dat ga ik deze winter dus doen.
Als je denkt dat ik nog antwoorden heb op je vragen, stel ze gerust.
Uh, bedankt voor je reactie, maar vind je het erg als ik zeg dat ik er eigenlijk geen wijs uit kan?
Ik kan hier niet uit halen wat de drukvermeerderingis en of ik al dan niet een stalen pakking moet gebruiken.
Het zou misschien duidelijker zijn als er eenheden aangegeven werden.
hoi motormuis, ben allang niet meer hier op het forum geweest,vandaar dat ik dit nu pas lees. Ik weet niet of je al antwoorden op je vragen elders gehad hebt, maar ik heb hier wel ervaring mee.
Ik heb bij mijn 2.2E met snellere nokkenas, ingekorte 6-cilinder aanzuigbuis en verlichte koppeling, nogal wat trammelant gehad. Het grootste probleem was het nat slaan van de bougies. Als de motor een paar keer enige tijd stationair (plm 1700-2000 tpm) had gedraaid, waren mijn bougies gewoon zwart. Starten ging dan ook steeds moeizamer tot niet meer aanslaan.
Ook had ik bij circuitgebruik het probleem bij terugschakelen net voor de bocht dat ik niet meer de bocht uit kon accelereren, het toerental zakte helemaal in en de motor moest met een keer de koppeling intrappen weer op toeren geholpen worden. Ik had dus een serieuze vermogensdip.
Ik heb toen de veerspanning in de LHM slapper gezet. Ik meen 7 tandjes in totaal. De motor krijgt dus aanzienlijk meer lucht in het mengsel. De vermogensdip was meteen weg en het starten bleef voortaan goed gaan en …………. bruine bougies!
sorry voor mijn late reactie. Het was hier uiterst hectisch met helaas (te) weinig tijd voor mijn hobby (verslaving)
Maar fijn datje hebt gereageerd, alsnog bedankt!
Heb een mail verstuurd naar achterasrevisie.nl afgelopen augustus.
Toen gevraagd of mijn originele 40% sperdifferentieel op te waarderen was naar 70-75%.
En daar heb ik nooit een reactie opgehad. Sorry, maar het is zo.
Aha! en hoe gaat dat in zijn werk dan, die oploophoek veranderen?
onder de naam Piet de Louw en wanneer precies zal ik morgen ff op moeten zoeken.
Zit nu kerstmis te vieren met mijn familie.
Heb achterasrevisie.nl wel eens een mailtje gestuurd maar die reageert dan nooit of te nimmer meer.
Heb hierna contact gehad met iemand van Biesheuvel en ben keurig te woord gestaan met uiterst nuttige informatie. Heb daar zaken mee gedaan met volledige tevredenheid!
Vastlassen lijkt me niet iets waar mijn fuseekogel blij van wordt, wel?
Of bedoel je hier en daar een hechtlasje?
-
AuteurBerichten