Sparco Stoelen opknappen

Forumindex Forums Overige Race, rally en sprint Sparco Stoelen opknappen

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252314
    McLambo
    Deelnemer
      Lid sinds:
      24 September 2004

      Ik weet niet helemaal of dit de goede plek is voor dit topic, dus het mag verplaatst worden.

      Vraag: Is het mogelijk om de stof van Sparco stoelen te repareren?

      Ik heb na lang zoeken een stoel gevonden die mij helemaal perfect zit, maar deze heeft in de stof een aantal gaten zitten, en op de kant waar de bestuurder altijd in en uitstapte is de stof aardig dun geworden.

      Het gaat om een Sparco EVO 3 uit 2007.

      Nu lijkt het mij een idee om eens een kledingreparatie shop o.i.d. op te zoeken en op de gaten en dunne plekken stevige overzet stukken te laten naaien. (dikke stof of canvas-achtig)

      Geen kleine patches, maar grote stukken, een beetje in het model van de stoel, zodat het er esthetisch verantwoord uitziet.
      Mogelijk zelfs suede als dit erop genaaid kan worden.

      Iemand hier ervaringen mee?
      Tips?

      #18066737
      McLambo
      Deelnemer
        Lid sinds:
        24 September 2004

        01062KIT856INR

        #18066738
        McLambo
        Deelnemer
          Lid sinds:
          24 September 2004

          Ik heb toch besloten om niet zelf te gaan zitten kneuteren, maar heb de bekleding bij een kleding reparatiezaak afgeleverd.
          Ze gaan nu proberen de wangen (waar de gaten zaten) met leer te bekleden, zelfde geld voor het gat helemaal bovenaan.

          ik ben benieuwd of het lukt (hope so! king: )

          #18066739
          mr-turbo
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 July 2004

            heb hetzelfde probleem met sparco, laat even weten of het gelukt is en een beetje te betalen !

            #18066740
            gsi rudi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 February 2012

              @ mr-turbo

              Kom met men eieren na pasen, maar had je misschien niet beter na een meubelstofferdeer kunnen gaan om info te vragen. Zie hebben meestal betere naaimachines. Heb zelf jaren geleden mijn hb opnieuw laten bekleden (wel met leer). Dit was bij een bedrijfje in oss die gespecializeerd was in autobekleding. Zij deden toen ook de vrachtwagenstoelen van vos opnieuw vullen en bekleden. Nu is oss wel verweg van jullie, maar misschien zit er bij jouw in de buurt wel iemand

              #18066741
              trashmetal
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 February 2007

                Leer naaien gaat indd niet op een huis tuin en keuken machientje :D
                een naaier die zn vak verstaat maakt daar wel wat moois van :thumbup :D

                #18066742
                McLambo
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  24 September 2004

                  Ik hoop het!

                  #18066743
                  bd.
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    11 July 2009

                    van cobra stoelen is de bekleding gewoon los te bestellen en er staat me iets van bij dat dat ook was bij sparco stoelen..

                    #18066744
                    McLambo
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 September 2004

                      Klopt, daar is het onderdeel nummer van mijn tweede post van

                      Alleen kost die +- 170 dollar ex btw en shipping vanuit de usa

                      #18066745
                      hinterachse
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2012

                        Ooit heb ik eens meegemaakt dat een muis o.i.d. zich tegoed had gedaan aan mijn Sparco 2000.
                        Nou heb ik het geluk dat mijn maat een autobeklederij heeft en toevallig een stofje had liggen wat er akelig dichtbij kwam.
                        En bak koffie en twee peuken verder had ik mijn stoel weer compleet. Bij mijn Sparco kon ik de bekleding er helemaal vanaf pakken.
                        Daar werd het aangevreten stuk uitgetornt, de vulling van schuim weer hersteld en het nieuwe stuk op maat gemaakt aan de hand van dat uitgehaalde stuk en der weer ingezet. Alles in misschien net een half uur.
                        Wat ik wil zeggen is dat het misschien niet verkeerd is om gewoon naar een autobekleder te gaan. Zij zijn bekent met de materie.
                        En dat gaat zo snel, dat al zou je het uurloon moeten betalen, dat best wel eens mee zou kunnen vallen.
                        Dan is in ieder geval je geliefde stoel in kundige handen met ervaring daarin.

                        #18374285
                        McLambo
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          24 September 2004

                          ff een oude koe uit de sloot trekken!

                           

                          De stel is destijds perfect hersteld. Niet met leren delen, maar met een soort stevige canvas stof. Zeer tevreden over.

                          Ben momenteel op zoek naar een 2e Sparco Evo 3 of XL.

                          Iemand nog wat liggen? :D

                          #18374303
                          hinterachse
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 January 2012

                            Hallo Mc Lambo, goed om nog eens wat te horen via het “echte” forum , i.p.v. de blitse Facebookers!

                            Je zou eens kunnen kijken bij Rallycross onderdelen, helaas wel weer op Facebook. Maar daar worden vaak stoelen aangeboden die uitgehomologeerd zijn.

                            Dat wil zeggen dat ze in de officiële autosport niet meer toegelaten of gebruikt mogen worden vanwege de zgn. ‘Homologatie-datum’.

                            Zo ook in de rallysport.

                            Dat geld voor gordels, tanks, helmen, raceoveralls, brandblussystemen, voor echt een hoop dingen in de racerij. En ook voor stoelen dus. Ook al zit het artikel nog ongebruikt in de originele verpakking, en heeft het alleen als reserve voor noodgevallen in de servicetruck gelegen, als de datum verlopen is die achter de aanduiding ;”Not Valid After” staat, heeft de stoel in de F.I.A erkende racerij geen waarde meer.

                            Vaak worden deze stoelen aangeboden bij regionale autosporten, aanzienlijk gekelderd in prijs t.o.v. de nieuwwaarde. EN er zitten hele mooie exemplaren bij die niks geleden hebben.

                            Ik hoop dat je wat vindt!

                            #18512783
                            Motormuis
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 March 2005

                              IMG-20220127-WA0000

                              Ik heb zelf twee recaros bekleed zowel met originele ruitjes stof en de rest met een kunstleer

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.