Cilinderkop CIH 22E

Forumindex Forums Techniek Cih Cilinderkop CIH 22E

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18374576

    hinterachse
    Participant
    • Topics 79
    • Reacties 210
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Goeiedag Opelmensen,

    Met een luide knal breekt er plotsklaps (juiste woordkeuze dit geval) een tuimelaar door midden op het moment dat ik aan het onderzoeken ben waarom de motor maar op drie cilinders blijft lopen. Na het verwijderen van het kleppendeksel, zie ik dat er één tuimelaar ram doormidden is en bij de andere, onderaan de stud is afgebroken. En wel een stukje onder het bovenoppervlak van het tapgat:unsure:. Bij een poging om met een linkse tap in het oliekanaaltje van achtergebleven restant van de stud, breekt dan ook voor het gemak mijn tap af! :scratch:

    Is deze kop nu nog te redden en zo niet, wie heeft er een ter overname? :-(

    Iemand tips?:help:

    #18374582

    Motormuis
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 191
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    de stud op lassen en met een tang proberen los te draaien op een moet er op lassen en dan met een dop los draaien

     

    #18374583

    hinterachse
    Participant
    • Topics 79
    • Reacties 210
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Dank je voor je reactie Motormuis, ik had al het idee dat dit forum op sterven na dood was. Als ik op het forum op Facebook iets plaats kom ik niet eens aan bod. Heb het idee dat dat meer voor de “Johnny’s” onder ons is met de neonlight en carbonlook met te korte verlagingsveren.

    Maar dat oplassen gaat hem niet worden, het studrestant zit te ver onder het oppervlak en wat zal het schroefgat zijn, 10 mm max? Kom daar maar eens bij met je torch.

    #18374617

    Haasje17
    Moderator
    • Topics 46
    • Reacties 7866
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2009

    Is de draad die je kunt zien beschadigd? Ik zou m uitboren met klein boortje. Steeds groter liefst niet te groot en daarna linkse draad erin tappen. En met linkse bout losdraaien.

    Vectra C
    Astra G
    Kadett E
    Senator A
    Rekord C
    Olympia '55

    #18374623

    Motormuis
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 191
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    Ps de linkse tap is niet de meest goede oplossing om een afgebroken bout ergens uit te halen want je drukt het materiaal naar buiten waardoor de rest van de boutklem zit in het gat je kunt daarvoor beter belzer uitdraai hulp gebruiken dat zijn rechte stiften met snijkanten waar je een soort moer overheen schuift en dan kun je daar een sleutel op zetten en losdraaien   ridgid-10-tapeinduithalerset-model-10-klium

    #18374624

    hinterachse
    Participant
    • Topics 79
    • Reacties 210
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Dat opboren om daarna vervolgens een linkse taper in te jassen gaat dus niet meer, hè. Zoals ik al beschreef brak mijn linkse tap af in dat oliekanaaltje in het hart van de afgebroken stud.

    Maar ik zie in de toekomst wel heil in de set die Motormuis laat zien.

    Ik denk dat ik nu de kop er af pak en de tip van mijn collega volg. Om op de werkbank met de acetyleen brander het afgebroken restant snel rood gloeiend te stoken en dan snel met remmenreiniger af te koelen.

    #18374646

    Motormuis
    Participant
    • Topics 14
    • Reacties 191
    • Offline
    • Lid sinds:
      27 March 2005

    ik zou voor het afkoelen geen remreiniger gebruiken want dan krijg je een brand gebruik er water of co spray voor

    #18374649

    hinterachse
    Participant
    • Topics 79
    • Reacties 210
    • Offline
    • Lid sinds:
      6 January 2012

    Oké, maar das wat ze op mijn werk doen. Ik zal er voorzichtig mee zijn! Brandblusser bijdehand.

    Weet jij trouwens de officiële benaming voor dat setje wat je aanprijst? Lijkt me zonder meer de moeite van het investeren waard.

    Ik denk dat ik nu ook wel kan verklaren waarom de tuimelaars kapot zijn gegaan. Er ligt een sportnokkenas in van Risse Motorsport met de bijbehorende sterkere dubbele veren. En daar denk ik nu dus dat de kneep zit! Ik had waarschijnlijk ook versterkte tuimelaars moten monteren! Daar moet ik dus ook nog achteraan. :-(

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.