lhm aanpassen

Forumindex Forums Techniek Cih lhm aanpassen

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #18367621
    Motormuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 March 2005

      Beste mede opel rijders

      Ik heb ooit iets gelezen over het aanpassen van de lucht hoeveelheidsmeter en wel op de print ik weet alleen niet meer of dat hier was of ergens anders dus als iemand iets weet graag een reactie

      motormuis

      #18370354
      hinterachse
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 January 2012

        hoi motormuis, ben allang niet meer hier op het forum geweest,vandaar dat ik dit nu pas lees. Ik weet niet of je al antwoorden op je vragen elders gehad hebt, maar ik heb hier wel ervaring mee.

        Ik heb bij mijn 2.2E met snellere nokkenas, ingekorte 6-cilinder aanzuigbuis en verlichte koppeling, nogal wat trammelant gehad. Het grootste probleem was het nat slaan van de bougies. Als de motor een paar keer enige tijd stationair (plm 1700-2000 tpm) had gedraaid, waren mijn bougies gewoon zwart. Starten ging dan ook steeds moeizamer tot niet meer aanslaan.

        Ook had ik bij circuitgebruik het probleem bij terugschakelen net voor de bocht dat ik niet meer de bocht uit kon accelereren, het toerental zakte helemaal in en de motor moest met een keer de koppeling intrappen weer op toeren geholpen worden.  Ik had dus een serieuze vermogensdip.

        Ik heb toen de veerspanning in de LHM slapper gezet. Ik meen 7 tandjes in totaal. De motor krijgt dus aanzienlijk meer lucht in het mengsel. De vermogensdip was meteen weg en het starten bleef voortaan goed gaan en …………. bruine bougies!

        #18370371
        Motormuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 March 2005

          hallo hinterachse ik heb nog geen andere reacties gehad ben dus blij dat je reageer ik heb vorig jaar november een rvs vier in een spruitstuk en rvs uitlaat geplaatst en sinds dien heb ik een heel laag stationaire toerental bij koude motor en hoog toerental bij warme motor ik heb onder tussen een nieuwe luchthoeveelheids meter en luchtomloopklep geplaatst maar het heeft niet echt geholpen het hoge toerental is wel iets minder geworden maar nog niet normaal .

          Misschien dat jij er iets op weet het co is ook niet helemaal goed en goed te krijgen.

          Bedankt voor je reactie

          #18370385
          hinterachse
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 January 2012

            Ik heb een 2.2E met de standaard LE Jetronic.  Met de drie regelkastjes. Ik heb daar naderhand een ingekorte aanzuigbuis opgeschroefd van een zescilinder met de bijbehorende luchtklep. Vanwege het inhouden bij mijn wagen heb ik van alles geprobeerd.

            Volgens de “kenners” moesten er de dure bougies in van Bosch, die met vier elektrodes, dat gedaan maar hielp helemaal niets. Hoorde toen van een rallyrijder dat de gewone standaard bougies goed genoeg waren en dat het daar absoluut niet aan lag.

            Ik ben gaan kijken op internet en merkte toen dat ook BMW dit systeem van Bosch gebruikt heeft en laten ze nou net daarmee problemen hebben in de states.

            Vandaar dat er op het net een aantal filmpjes staan van gasten die laten zien hoe je de LHM netjes openmaakt, schoonmaakt en kunt verstellen. Ik zelf heb veel gehaald van de volgende link; https://www.youtube.com/watch?v=yQukm7lNux4&fbclid=IwAR3ttJRdwuqfDFS_7pkazGK5m0YVfthj-BfQY3BGlWq0EgYT3e04VJdaEkw

            En er staan ook filmpjes op over hoe je het kapje er af haalt en alles netjes schoonmaakt en kunt checken met een universeelmeter.

            Als je dit gedaan hebt, weet je iig iets meer over de conditie van je LHM.

            Maar als bij jou het probleem ligt bij het toerental als ie koud is zou het misschien ook je temperatuursensor kunnen zijn die je computer zegt hoe warm je motor het heeft. Het te hoge toerental kun je gewoon afstellen met de stationair schroef op je luchtklep.

            Uiteindelijk ontdekte ik dat het systeem begrensd is op 6000 tpm, wat voor mij in een wedstrijd gewoon klote is. Ging toen zoeken in andere connecties ek kreeg dus te horen dat dit heel “simpel” te verhelpen is door het injectiesysteem van een 2-liter te monteren! Geen begrenzing en een andere regelklep voor je stationaire loop. Ook ben je dan die regelkastjes kwijt. En dat ga ik deze winter dus doen.

            Als je denkt dat ik nog antwoorden heb op je vragen, stel ze gerust.

            #18370396
            Motormuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              27 March 2005

              lucht hoeveelheids meter is helemaal nieuw oldstock van opel en als ik hem koud meer toeren laat draaien loopt hij warm alleen maar harder en als ik hem warm minder toeren laat lopen slaat hij bijna af als hij koud is  en de tempsensor is ook nieuw .

              Maar bedankt voor het mee denken

              #18370399
              Motormuis
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 March 2005

                ik zit er over te denken om er een stand alone  ecu er op te zetten

                #18370400
                hinterachse
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 January 2012

                  Ai, das vervelend. Kan ik nog twee dingen bedenken.

                  1. Controleren of je computer en LHM bij elkaar horen. Er schijnen ergens gekleurde stippen op te staan. En anders is het eenvoudig: computer van een 2 liter bij een LHM van een 2 liter of  2.2 computer op  een 2.2 LHM. de behuizingen van de LHM’s zijn allemaal gelijk, alleen binnenin is het anders. En k vermoed zelfs alleen de veerspanning.

                  2. Omdat je zei dat het CO-percentage ook niet goed is, eens afstellen met een inbussleutel op je LHM en kijken of ie dan ook op het toerental reageert.

                   

                  Succes.

                   

                  #18370401
                  hinterachse
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 January 2012

                    Stand alone computer kan ook, maar pas daar mee op. Dan moet je wel een duurdere kant en klare pakken. als je doe goedkopere zelfbouw of deels zelfbouw hebt, kan het zijn dat je hem niet door de APK krijgt. Ook vanwege de uitstoot. toevallig daar twee jaar geleden een cursus voor gelopen in Waalwijk bij de Autosport Company. en daar werd toen voor gewaarschuwd.

                    #18370402
                    Motormuis
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      27 March 2005

                      ik kan zelf goed afstellen ik heb een impreza gtt gehad die ik getuned had tot zo ongeveer 380/400 pk en rond de 475/500 nm af gesteld op de bank bij de autosportcompany  ik heb namelijk een garagebedrijf gehad waar ik ook tuning deed dus dat komt wel goed

                      #18370434
                      hinterachse
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 January 2012

                        Ah kijk! Da’s wel gemakkelijk dan. Dan is het ook zodat jij mij meer kan vertellen dan ik jou!

                        #18370439
                        Motormuis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          27 March 2005

                          ook ik weet niet alles hoor met mijn ruim 40jaar ervaring ;-)

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.