Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Hey SlinCooper,
Behalve het inbouwen van de LPG installatie en het periodiek vervangen van het gasfilter (in Duitsland besteld €5,- per stuk) heb ik geen extra kosten gehad. Niet LPG gerelateerd iig. Ja ik heb extra hulpveren onder de auto gezet, omdat ik de kont wel erg laag vond hangen. Dit was al voor de LPG installatie, met het extra gewicht erbij vond ik het er erg raar uit zien.
De wegenbelasting is een tikje hoger (betaal €29 per maand), maar dat heb je er heel snel uit.Natuurlijk vervang ik nu wel de bougies bij elke beurt ipv om de beurt (25.000/30.000 km) en heb ik preventief de bobinebrug en LLM vervangen op een gegeven moment.
Tevens geef ik de Corsa elke 10.000 a 12.000 Km een onderhoudsbeurt, maar dit had ik ook op benzine gedaan. Heb hier op het forum gelezen dat dit verstandig is met de kettingmotortjes.De grootste kostenpost was het inbouwen van de LPG installatie.
Ik heb een ringtank van 44 liter, houdt in dat ik het reservewiel achterin heb liggen. Dit is een nadeel wat je eigenlijk altijd houdt met LPG rijden en het systeem neemt ook onder de motorkap wat ruimte in, waardoor je wat lastiger bij sommige onderdelen komt (zoals de bougies).
Hoeveel heeft jouw x12xe gelopen ondertussen? Denk je dat er duur onderhoud zit aan te komen? Gaat hij het lang genoeg doen om de LPG installatie eruit te halen? Dat waren wel vragen die mij bezig hielden destijds.
Verder moet je wel je toerental in de gaten houden. Ze zeggen wel dat LPG ongeveer 1000 toeren meer warmte afgeeft. Dus sportief rijden op LPG is af te raden. De slijtage aan de motor en kleppen is o.a. hierdoor hoger. Te lage toeren en rijden als een bejaarde trouwens ook, maar weer om andere redenen, dit heeft niks met LPG te maken. Lang verhaal om te zeggen, gewoon normaal rijden of hem terug op benzine zetten.
Persoonlijk vind ik mijn Corsa beter rijden op LPG dan op benzine. Is vanaf dag 1 zo geweest. Denk niet dat dit iets met LPG te maken heeft, maar met de (benzine)injectoren of iets dergelijks.
Er is trouwens wel een duidelijk verschil te horen als je naast de auto staat als je op LPG rijdt/stilstaat. Het systeem wat ik heb van Vogels, daarvan hoor je die gasinjectoren best luid tikken. Dit is normaal, niet schadelijke, maar de eerste keer dat ik stil stond met het raam open naast een bushalte, heb ik hem even snel op benzine gezet om te kijken of het inderdaad de LPG injectoren waren.
Als ik je goed volg wil je alleen ervaringen horen over welke band? Niet zo zeer 50/55 of welk verschil je op je km teller krijgt?
http://www.tyrereviews.co.uk/Article/2014-AMS-Summer-Tyre-Test-205-55-R16.htm” onclick=”window.open(this.href);return false;
Zou gewoon wat googlen op welke banden het beste getest zijnUpdate: Vandaag de trommels er weer af gehad. Zit voor zo ver ik kan zien allemaal goed. Heb meteen de handremkabels vervangen, er was er 1 aan het rafelen. Verder zitten er weer nieuwe lagers in, de achterste zitten telkens zo vast dat ik ze niet zonder geweld los krijg van de pen. Helaas is de resonantie nog steeds aanwezig.
Moet de remvloeistof nog vervangen, heb een liter staan, alleen mn ontluchtingsset is nog niet binnen, dus hopelijk kan ik nog doen voor mn vakantie (met een andere auto), maar heb er een hard hoofd in. Dus dan is de volgende update over een maand. Bedankt iig en hopelijk is de volgende update morgenavond.
Zal gelijk ff nieuwe lagers bestellen (krijg de binnenste er alleen met het nodige geweld af) en dan bestel ik gelijk nieuwe remvloeistof. Kan ik de handremkabel aan beide zijden ook meteen meepakken van het weekend.
Hopen dat dit het oplost. Bedankt!
Goede backup maken en opnieuw installeren. Volledig versie installatie.
Wel eerst even ook alle nieuwste drivers die bij je pc/laptop horen downloaden en meenemen in je backup
Zal de remschijven die ik gekocht heb na m’n vakantie is op het marktplaats gedeelte zetten, met gratis af te halen. Betreft bosch schijven 0 986 478 192. Ze terug sturen levert me 5 euro netto op… Voor dat bedrag zie ik liever een smile op iemand zn gezicht omdat hij/zij gratis schijfjes heeft.
Oh sorry heb je wel een goed punt.
De dikkere schijven die ik nu heb, passen niet tussen de klauwen die ik nu heb. Die dikkere schijven komen wel op een Corsa B x12xe voor, maar alleen bij de automaat versie. Althans als mijn zoekacties me de juiste informatie verschaft hebben.
Ben nu ernstig benieuwd of ik wel de goede remblokken heb king:
Enfin heb net dus ook 12.7mm dikke schijven besteld en heb deze andere dus nu over (terug sturen is ongeveer even duur als ze op de plank leggen om roest te verzamelen).
Heb het antwoord gevonden… Meteen gestraft, had ik het maar beter uit moeten zoeken.
Als Wim-v6 zegt dat een Z16XEP geen luchtmassameter heeft, dan heeft deze motor geen luchtmassameter ongeacht wat je monteur/garage zegt. Ze hadden de eerste keer je EGR ook helemaal schoongemaakt, zonder de rest van het traject te bekijken…
Ik zou het nog steeds in het EGR traject zoeken of de EERSTE lambda-sonde. Als de lambda vervangen is door een universele, kan dat de oorzaak ook (mede) zijn. Voor de zekerheid even het benzinefilter vervangen (kost geen drol en kan geen kwaad om dit iig maar uit te sluiten).
De luchtmassameter die je aangeboden ziet op Winparts.nl is volgens mij voor een dieselmotor en je hebt een benzine. Ja je hebt een Astra H, ja er zijn H’s met een LLM, maar niet in elke Astra ligt dezelfde motor.
Zou beginnen met contoleren of je MM lampje het wel doet. Op het 2e contact zetten en dat hoort hij te branden. Als dit niet het geval is, zal het lampje eruit gehaald zijn om mankementen.aan de auto te verbergen… (Of hij is gewoon kapot maar dat is meestal niet het geval)
Zou iig de auto is uit lezen laten lezen, of met een china clone en een laptop het zelf doen, of iemand hier op het forum bereid vinden hem uit te lezen voor je.
Dan heb je waarschijnlijk wel wat foutcodes en kan je van daaruit verder. De x12xe is NIET uit te lezen met de paperclip methode.Ik heb is gezocht op Insignia en roest. Word je niet blij van. Van roest aan de binnenkant van de deur bij het rubber tot roest op de kofferbakklep. Ook plekje op de kofferbak, waar de lak er vanaf gesprongen is, roesten binnen de kortste keren. En dat was alleen al op dit forum. Probeer het nog is op google en dan lees je dat de verwachting is dat Opel marktaandeel zal gaan verliezen aan Japanners en Koreanen (oorzaak o.a. roest). Het wordt wel met enige regelmaat onder garantie gemaakt, maar ja ze weten ook bij Opel weten dat het onbetaalbaar voor ze is het daadwerkelijk te herstellen bij iedereen. Hier een voorbeeld van de Corsa http://auto.blog.nl/algemeen/2014/01/07/opel-roept-corsas-terug-om-roestvorming#more-12460″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Ze kunnen kwalijk alle insignia’s opnieuw gaan spuiten vrees ik… En opnieuw spuiten veranderd niks aan de zinklaag of het type staal wat gebruikt is.
Schijnt dat ze de reclame gaan aanpassen van: De beste auto die Opel ooit gemaakt heeft, naar de roestigste auto die Opel ooit gemaakt heeft. :jerry
Het klinkt mij als een fabricagefout in de oren. Wat hier boven ook al gezegd is. Een auto is een gebruiksvoorwerp, ontworpen om hier en daar een tikje op te lopen. Het mag niet zo zijn dat je de auto niet kan gebruiken, of dat je na elke rit met een lakstift rond je auto moet. Je hoeft ook niet elke 300 km alle bouten en moeren na te lopen. Het is bij een nieuwe auto die in de garantie zit, te makkelijk om de bewijslast in de schoenen van de klant te schuiven en ze met een kluitje het riet in te sturen.
Nogmaals en het is slechts mijn mening, maar ik vind het een aanfluiting van Opel en helemaal in dit segment.
Noem me veeleisend, maar ik vind het waardeloos. Dit demotiveert toch gigantisch om ooit nog een opel aan te schaffen? Franse autos stonden er vroeger om bekend, als je er stil was kon je ze horen roesten.
Ik vind dit forum geweldig en neig daarom als volgende auto (of 2e) naar een opel, maar als ik dit hoor en bij andere nieuwe versies hoor je ook veel roest problemen… Dan toch maar een VW of een koreaan vrees ik…
Voor de beste auto die Opel ooit gemaakt heeft, roest hij wel erg snel zeg…. Heb ook al regelmatig iets gelezen over roest en deuren?
Wat Haasje zegt over zijn G, had ik met een daihutsu cuore. Overal steenslag, tot op het staal was het op veel plekken kaal. Duurde alsnog 6 jaar voordat er roest begon te vormen en na 10 jaar kaal te zijn geweest, zag het er beter uit dan bij jou momenteel…
Bij opel zit er toch 12 jaar garantie op de carrosserie?
Bobine is vervangen (had de oude ook schoongemaakt, maar dat wordt een reserve), al twijfel ik of hij wel echt nieuw ie. Het is een bosch, die niet in een doos van bosch zat en dus ook niet verzegeld was… Procuctiedatum is maart 2011. Ik heb dit echt constant als ik onderdelen bestel… Bij verschillende webwinkels.
Hij loopt wel iets mooier, maar kan niet zeggen dat ik hevig onder de indruk ben. Moet wel bekennen dat hij geen slechte start meer heeft gehad.
Hebben jullie nog meer suggesties waar ik is naar zou kunnen kijken?
Je kan in windows op veel plekken dingen verstoppen.
Met start, uitvoeren, msconfig en druk op ok. Kan je zien wat de computer opstart.
Maar je kan als virus/malware maken het ook iets moeilijker maken en het onderdeel maken van de explorer of internet explorer. Wat ook een optie is. Is in de desktop.ini (wordt automatisch uitgevoert als je een map openent) daar commandos in te zetten. De desktop.ini van bureaublad en bijv mijn documenten wordt altijd automatisch geopend.Wat veel malware/virussen doen, is zolang er nog 1 onderdeel actief is. Dat deze meteen de rest heractiveert, en in geval van een delete terug zet. Dit is soms in veilige modus te stoppen. Of veilige modus met dos mogelijkheden.
Je kan altijd nog een goede back up maken van wat je wil houden. Eventueel een rar bestand van maken. Een virus kan er wel in maar niet uit zonder jouw tussenkomst.
Denk aan je documenten, fotos en eventueel als je outlook gebruikt. Deze exporteren naar bestand en die ook opnemen in je backup. Je zou zelfs een rar kunnen maken van je hele c partitie.
Heb ze voor de zekerheid een half tandje losser gezet aan beide kanten. Kan nu ook makkelijker de ring bewegen en je kan als je de band heen en weer beweegt, net een klein beetje speling horen.
De remmen lijken zich ondertussen ook beter te gedragen, moest dus inderdaad even inlopen. Zal gedurende deze week dus snel beter worden hoop ik.
Nu maar duimen dat ik het goed gedaan heb king: over een paar duizend kilometer zullen we het zien. Geen bericht is goed nieuws :D
Bedankt weer allen!!
Dappere poging gedaan, maar krijg het niet echt goed schoon. Zal zo maar gewoon een nieuwe bestellen, zijn ‘maar’ 100 euro voor een Bosch. Wie weet helpt het en kan ook geen kwaad na 150k km lijkt me.
Zaten geen zakjes bij… Maar ben absoluut niet zuinig geweest met het vet.
Denk dat ik ze dan alsnog weer te strak heb gezet…. Kan ze bewegen als ik met de schroevendraaier er tussen wrik. Zal zo gelijk de krik er onder gaan zetten. Er wordt 130 km per dag gereden met de auto 4x pr week. Dus zal ze nog een tikje losser doen. Liever te los dan te strak dus?
Edit: had strak en los omgedraaid in de laatste zin…
Ja heb ik gedaan. Ik weet niet hoe nieuwe zich gedragen, maar er zat beweging in en geen sporen van lekkage onder de rubbers.
Wat ik gedaan heb is alles los gehaald. Goed schoon gemaakt. Kopervet dun op 6 plekken op het schild en op het onderste scharnierpunt. Nieuwe remschoenen vast gezet zoals het zat.
Lagers in de trommels getikt, goed in het vet gezet en het vet erin gewurmd en gedraaid. De stellers langzaam verder uitgedraaid tot het net vrij liep. Trommels al draaiend 2x naar 25Nm en weer losser definitief vast gezet. liep mooi vrij, maar handrem pakte wel nog erg laat.
Toen motor gestart. Paar keer geremd en de handrem nog is geprobeerd. Deed nog steeds niet veel, maar alles liep nog vrij. Klein rondje gereden met rustig remmen. Daarna liep het nog vrij en pakte de handrem laat, daarna een 30km gereden en toen liep alleen rechtsachter licht aan en pakt de handrem weer op het normale punt.Ik weet niet of ik het op die manier goed heb afgesteld om eerlijk te zijn.
De lagers heb ik hoop ik dit keer wel goed gedaan. Kan ze nog ‘net’ heen en weer wrikken als ik er een schroevendraaier tussen zette.
Ik zou zeggen probeer hitmanpro is. Is geloof ik een aantal dagen of 1x ofzo gratis.
Heb mijn airco daar ook laten maken een paar maanden terug. Werkt nog steeds prima na het 10 jaar niet gedaan te hebben. Al moet ik wel bekennen dat ik niet onder de indruk ben van het koelend vermogen.
Bij 25 graden buiten moet hij minimaal op stand 3 van de ventilator anders zweet de baby uit zijn stoel.
Ik heb op mn corsa hulpveren (+30%) gezet. Is wel iets stugger geworden, maar je vullingen komen niet in gevaar. Ze trillen er niet uit.
De auto komt leeg wel om hoog een aantal cm, maar veel stugger is het niet. Het wordt pas echt stugger als je de auto zwaarder gaat beladen.
15 juni 2014 om 22:15 In reactie op: Met hoeveel newton moeten de remtrommels aangedraait worden? #18238418Had wat problemen met inloggen… Lag aan mij, maar vandaar de trage reactie.
Had gehoopt gister de onderdelen binnen te krijgen, maar helaas. Dus daarstraks toch even de boel los gehaald, om te zien of er nog even mee te rijden is. De buitenste lager is flink verrot. Gekke is beide zijden hebben even strak gezeten, maar er is maar 1 lager aan 1 kant kapot.
Zal dus mijn onkunde geweest zijn en de boel te strak gezet en een lager die niet zo veel kan hebben.Terug komend op het aandraaien van de moer. Ik heb ze nu zo vast gezet dat ik met een schroevendraaier nog net de borgring kan verschuiven onder de moer. Of moet er net wat speling zitten tussen de moer en de borgring?
14 juni 2014 om 09:40 In reactie op: Met hoeveel newton moeten de remtrommels aangedraait worden? #18238414Het is idd een corsa b x12xe. Srry staat wel in mn onderschrijft, maar had het er voor de duidelijkheid wel even bij mogen vermelden.
Maar ik moet het dus eerst tot 25 Nm aandraaien, dan weer los, maar met hoeveel Nm moet het dan definitief? Want deze lagers zijn ook maar 15.000 km mee gegaan, dus ik doe duidelijk iets verkeerd.
-
AuteurBerichten