Onregelmatig lopen na start

Forumindex Forums Modellen Corsa Onregelmatig lopen na start

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17266584
    Heks
      Lid sinds:
      18 June 2012

      Ik had de auto een week laten staan, omdat de lagers achter verrot waren. Na dat vervangen te hebben wilde ik een proefritje maken, alvorens de auto aan de vrouw mee te geven.

      Dus start de motor loopt hij heel rot. Leek haast alsof hij op 3 pitjes liep (corsa b x12xe uit 2000). Beetje gas gegeven om te voelen en horen wat ie deed. Na een tijdje was het over.
      Net heb ik weer een stuk gereden en ik kan mn vinger er niet op leggen. Hij houdt soms een beetje in als je gas bij geeft en klinkt net wat brommeriger. Heb gezocht naar een lek in de uitlaat, maar die heb ik niet gevonden.

      Dit jaar zijn de lmm, lamda en gasklepsteller vervangen. Bij uitlezen vandaag geen foutcodes.
      Zie hem wel telkens van rijk naar arm mengels gaan. Verder pas een grote beurt gegeven. Dus incl alle filters, bougies.

      Ik moet wel bekennen dat ik de contacten van de bobinebrug er wat geoxideerd uit vond zien… Dat is wellicht met lpg geen goede combinatie.

      Oh en een paar weken terug zat er iets mis in het contact denk ik. De blower/ventilator deed het niet meer. Was flink zweten in de auto… Kom ik thuis aan. Dacht barst ik probeer het nog is voor ik alle zekeringen ga bekijken. Contact opnieuw om… Werkt het weer… Weet niet of dit er iets mee te maken kan hebben, maar wil het wel vermelden, misschien klinkt de combinatie iemand bekend in de oren.

      #18239762
      johanhummer9
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 May 2011

        heb je die contacten al schoongemaakt ?

        kan indd een oorzaak zijn

        #18239763
        Heks
          Lid sinds:
          18 June 2012

          Dappere poging gedaan, maar krijg het niet echt goed schoon. Zal zo maar gewoon een nieuwe bestellen, zijn ‘maar’ 100 euro voor een Bosch. Wie weet helpt het en kan ook geen kwaad na 150k km lijkt me.

          #18239764
          johanhummer9
          Deelnemer
            Lid sinds:
            21 May 2011

            ik zou die eerst maar eens goedschoonmaken met contact spray oid voor dat je zometeen iets voor niks besteld.

            enne 100€ is nog niet eens zo heel duur hoor

            #18239765
            Heks
              Lid sinds:
              18 June 2012

              Bobine is vervangen (had de oude ook schoongemaakt, maar dat wordt een reserve), al twijfel ik of hij wel echt nieuw ie. Het is een bosch, die niet in een doos van bosch zat en dus ook niet verzegeld was… Procuctiedatum is maart 2011. Ik heb dit echt constant als ik onderdelen bestel… Bij verschillende webwinkels.

              Hij loopt wel iets mooier, maar kan niet zeggen dat ik hevig onder de indruk ben. Moet wel bekennen dat hij geen slechte start meer heeft gehad.

              Hebben jullie nog meer suggesties waar ik is naar zou kunnen kijken?

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.