Steenslag dutsen die gaan roesten?

Forumindex Forums Modellen Insignia Steenslag dutsen die gaan roesten?

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #18240419
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Niet dat ik hier nou keihard Opel ga lopen verdedigen maar dit is gewoon door invloed van buitenaf gebeurd. Ik geloof er niks van dat dit onder de lak vandaan komt, de laatste foto op de eerste post is duidelijk een plek waar iets hards de lak heeft geraakt.

      Noem me veeleisend, maar ik vind het waardeloos. Dit demotiveert toch gigantisch om ooit nog een opel aan te schaffen?

      Veeleisend, neuh. Onrealistisch vind in het wel. De auto is 4 jaar oud en er word mee gereden. Verwachten mensen nou echt dat zon ding zonder schade de rest van zijn leven meegaat.
      Mensen denken echt dat nieuwe autos onsloopbaar zijn; het blijven gewoon geverfde mechanische machines die uit duizenden onderdelen bestaan en dat slijt door gebruik. Denk je dat dit bij andere merken minder is? De peugeot 208 van een maat van mij heeft na 2 jaar ook al roest plekjes op zn motorkap zitten.

      Als je kijkt naar de auto’s 10 jaar geleden en die met nu vergelijkt, trek dan de vergelijking nog eens. Toen was het de normaalste zaak dat je een lakstift had om beschadigingen bij te werken.

      De plekjes zijn in ieder geval nu goed opgevuld. Het idee is eigenlijk dat je het in hele kleine beetjes doet. Bij Carclean.nl kun je setjes schuurpapier kopen (korrel heel hoog ~ 2000+) waarmee je de lak af kunt schuren om deze vervolgens te polijsten. Heb bij mn eigenauto zo een heel stuk van een kras weg gekregen.

      #18240420
      Rottentweetie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 November 2010

        +1 voor joop1970.

        Helemaal mee eens. De roest plekken zijn echt niet zomaar ontstaan.
        Dit heeft echt met steenslag te maken. Het maakt niet uit in wat voor auto je rijdt, dit blijft bij elk merk, type, etc voorkomen. Ik heb de plekjes niet eerder in de gaten gehad. Als ik ze vanaf begin af aan meteen behandeld had, was het waarschijnlijk lang zo erg niet geweest.

        Ik ga is kijken voor heeeeeeel fijn schuurpapier! Thx voor de tip! :)

        #18240421
        joop1970
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 September 2010

          Kijk wel uit hoor met dat schuurpapier, je kan ook door je lak heen.
          Ik heb me eerst even op een oud paneel uit geleefd zodat ik wist hoe ver ik kon gaan. Beetje zuur als je de grondlak opeens ziet verschijnen.

          #18240422
          Rottentweetie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            22 November 2010

            Btw. Is het nodig/handig om bij de Insignia de wielkast randen te behandelen met iets wat roest tegen gaat? Ik had bij de Kadett namelijk toch wel veel roest daar zitten. Nu is de Kadett natuurlijk wel een aantal jaartjes ouder.. Maar toch.. Misschien beter voorkomen, dan genezen? En hebben spatlappen daar eventueel ook invloed op in positieve zin?

            #18240423
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              @joop1970 wrote:

              Niet dat ik hier nou keihard Opel ga lopen verdedigen maar dit is gewoon door invloed van buitenaf gebeurd. Ik geloof er niks van dat dit onder de lak vandaan komt, de laatste foto op de eerste post is duidelijk een plek waar iets hards de lak heeft geraakt.

              Noem me veeleisend, maar ik vind het waardeloos. Dit demotiveert toch gigantisch om ooit nog een opel aan te schaffen?

              Veeleisend, neuh. Onrealistisch vind in het wel. De auto is 4 jaar oud en er word mee gereden. Verwachten mensen nou echt dat zon ding zonder schade de rest van zijn leven meegaat.
              Mensen denken echt dat nieuwe autos onsloopbaar zijn; het blijven gewoon geverfde mechanische machines die uit duizenden onderdelen bestaan en dat slijt door gebruik. Denk je dat dit bij andere merken minder is? De peugeot 208 van een maat van mij heeft na 2 jaar ook al roest plekjes op zn motorkap zitten.

              Als je kijkt naar de auto’s 10 jaar geleden en die met nu vergelijkt, trek dan de vergelijking nog eens. Toen was het de normaalste zaak dat je een lakstift had om beschadigingen bij te werken.

              De plekjes zijn in ieder geval nu goed opgevuld. Het idee is eigenlijk dat je het in hele kleine beetjes doet. Bij Carclean.nl kun je setjes schuurpapier kopen (korrel heel hoog ~ 2000+) waarmee je de lak af kunt schuren om deze vervolgens te polijsten. Heb bij mn eigenauto zo een heel stuk van een kras weg gekregen.

              Leg mij maar eens uit waarom ik nadat ik mijn astra al 6 jaar rijd er geen last van heb. Die steenslagdutsen roesten niet.

              #18240424
              joop1970
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 September 2010

                Dan is de zinklaag eronder gewoon niet beschadigd geraakt. bij de corsa B hen je onder de daklijsten ook vaak zat dat de kit weg is na 16 jaar en de zinklaag zichtbaar is, dat gaat in principe niet roesten.
                Op het moment dat je daar een kras in maakt is het raak.

                #18240425
                Haasje17
                Moderator
                  Lid sinds:
                  8 September 2009

                  @joop1970 wrote:

                  Dan is de zinklaag eronder gewoon niet beschadigd geraakt. bij de corsa B hen je onder de daklijsten ook vaak zat dat de kit weg is na 16 jaar en de zinklaag zichtbaar is, dat gaat in principe niet roesten.
                  Op het moment dat je daar een kras in maakt is het raak.

                  Inderdaad, en een deel van de fotos daar is de lak er wel af, maar de zinklaag zou vreemd zijn omdat het echt maar een heeel klein puntje is. En dat roest ook.

                  #18240426
                  Rottentweetie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    22 November 2010

                    Ligt er natuurlijk ook maar net aan hoe het steentje de auto heeft geraakt. Wanneer dit met een Scherp puntje is geweest, en vervolgens is weg gekaatst laat het maar een klein puntje achter. En als dit maar hard genoeg gaat gaat en de lak laag kapot en de zinklaag… Denk ik..

                    #18240427
                    NelisZ20LER
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      20 March 2011

                      Als je nu over gaat tot spuiten: Rijd eens langs verschillende bedrijven in de buurt en zeg dat het zonder bon mag. Kies je de beste uit…
                      Voor € 200,- – € 250,- moet lukken.

                      #18240428
                      NelisZ20LER
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        20 March 2011

                        Als er blaasjes op zitten, komt dit meestal van onder de lak. De lak zellf is immers nog heel… De roest zit daar onder. Niet te verwarren met de randen die beschadigen
                        om het roestplekje heen.

                        #18240429
                        Heks
                          Lid sinds:
                          18 June 2012

                          Ik heb is gezocht op Insignia en roest. Word je niet blij van. Van roest aan de binnenkant van de deur bij het rubber tot roest op de kofferbakklep. Ook plekje op de kofferbak, waar de lak er vanaf gesprongen is, roesten binnen de kortste keren. En dat was alleen al op dit forum. Probeer het nog is op google en dan lees je dat de verwachting is dat Opel marktaandeel zal gaan verliezen aan Japanners en Koreanen (oorzaak o.a. roest). Het wordt wel met enige regelmaat onder garantie gemaakt, maar ja ze weten ook bij Opel weten dat het onbetaalbaar voor ze is het daadwerkelijk te herstellen bij iedereen. Hier een voorbeeld van de Corsa http://auto.blog.nl/algemeen/2014/01/07/opel-roept-corsas-terug-om-roestvorming#more-12460″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Ze kunnen kwalijk alle insignia’s opnieuw gaan spuiten vrees ik… En opnieuw spuiten veranderd niks aan de zinklaag of het type staal wat gebruikt is.

                          Schijnt dat ze de reclame gaan aanpassen van: De beste auto die Opel ooit gemaakt heeft, naar de roestigste auto die Opel ooit gemaakt heeft. :jerry

                          Het klinkt mij als een fabricagefout in de oren. Wat hier boven ook al gezegd is. Een auto is een gebruiksvoorwerp, ontworpen om hier en daar een tikje op te lopen. Het mag niet zo zijn dat je de auto niet kan gebruiken, of dat je na elke rit met een lakstift rond je auto moet. Je hoeft ook niet elke 300 km alle bouten en moeren na te lopen. Het is bij een nieuwe auto die in de garantie zit, te makkelijk om de bewijslast in de schoenen van de klant te schuiven en ze met een kluitje het riet in te sturen.

                          Nogmaals en het is slechts mijn mening, maar ik vind het een aanfluiting van Opel en helemaal in dit segment.

                          #18240430
                          RvDoesje
                            Lid sinds:
                            19 January 2014

                            Vandaag met mijn insignia even naar de dealer geweest i.v.m. roest bij de kabeldoorvoer in de deur. Ik kreeg te horen dat ze me niet konden helpen omdat de auto 4 jaar niet bij de dealer in onderhoud is geweest en ze dus de lak niet hebben kunnen controleren. Ik vond dit een beetje een slap excuus omdat de auto eind januari een beurt en een apk gehad heeft bij de Opel dealer en er niks vermeld werd in het onderhoudsboekje over de lak. Dus dat ze iedere keer de hele lak controleren is natuurlijk gelul.

                            Ben al vele jaren een trouwe Opel rijder, maar dit is echt mijn laatste Opel. Teveel problemen voor een auto van deze klasse.

                            #18240431
                            DiagAuto
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 May 2015

                              Heb een astra g , staat aan de kust 300.000 gelopen en absoluut geen roest, ook op de steenslag plaatsen niet.
                              Heb ook een adam met schade gekocht, lak is gebarsten je ziet het staal maar geen roest.
                              Ligt idd aan de kwaliteit van het plaatwerk en hoe die is verzinkt.

                              #18240432
                              wagnas
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                10 May 2007

                                Ik vind wel dat je een hoop steenslag putten op dak/motorkap heb zitten, ik zie dit zelden op enige auto. Mischien toch ook meer afstand houden tot voorganger in het verkeer?

                                #18240433
                                Rottentweetie
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  22 November 2010

                                  @wagnas wrote:

                                  Ik vind wel dat je een hoop steenslag putten op dak/motorkap heb zitten, ik zie dit zelden op enige auto. Mischien toch ook meer afstand houden tot voorganger in het verkeer?

                                  I.p. hou ik altijd voldoende afstand. Ik hou zelf helemaal niet van dat bumperkleven etc.
                                  Ook ben ik gewoon een rustige autorijder.. Ik denk meer dat deze schade nog van de vorige eigenaar was aangezien deze wagen toen een leasebak was en veel op de snelweg heeft gezeten… Tevens zat er roest bij wat niet van een paar dagen is.

                                  En als ik zulke steenslagschade zelf had gehad, had ik dit ook moeten horen dat er een steentje keihard op de auto knalde..

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.