Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
heb hem gewoon bij Vogels in Son opgepikt. En hun hebben de SW op een USB stick gezet.
Verdamper is tot 160kW en zit (ahum) op een BMW. Bij 120km per uur is er niks aan de hand, maar vanaf 5700 toeren lopen de injectoren op zijn eind wat betreft openingstijd (ongeveer 22-24ms) en grijpt te computer in.
Ze kunnen niet groter, want stationair zitten ze rond de 3.5ms en bij 3000 toeren op 3.2ms. Dus staan ze al op de minimale openingstijd. Schijnen meer mensen last van te hebben bij hoge toeren vermogensvraag.
Hij spuit overigens maar met een paar miliseconde bezine bij, en zit niet zo heel vaak tegen de rode lijn aan dus heb er op zich geen last van.Moet wel zeggen dat het een must is om de Vogels software te hebben. Zoals hierboven kan je bijvoorbeeld overschakeltijden drastisch verminderen, en tevens lambda waarden en andere nuttige dingen uitlezen.
Wat voor programma en wat voor interface kabel heb jij aangeschaft?
Heb ook een Vogels installatie en ben niet happy met de instellingen. Volgens installateur moet ik benzine bij inspuiten omdat hij boven in de toeren inhoudt.
Okay. Thanks. Klinkt vrij logisch. Heb ik verkeerd zitten zoeken.
Relais klapperde (ratelen) onder het rijden. Daarom ging ik het in die hoek zoeken.
Rest nog de optie de massapunten na te lopen. Wil ook nog wel eens de meest rare dingen veroorzaken.
Zou wel eens kunnen dat het het filter voorverwarming ofzo is. Zonder relais is gewoon lopen, en als ik het relais handmatig bedien (kapje eraf gehaald) verbruik ik stroom. Verder geen idee waaraan. Raar dat ik in die hoek dan af en toe een relais hoor klapperen.
Vreemde is dat normaal een dynamo gauw genoeg hemelt bij eens storing, en niet al 50.000km af en toe hapert. Als ik niks vind toch maar eens op de sloop gaan neuzen of er nog ergens dynamo’s liggen
Okay. Waar is dat groene relais dan voor?? Geel is iig voorgloeien.
Zal eerst bedrading verder controleren omdat het af en toe maar wegvalt en zichzelf vrij vlot hersteld. Zijn vrij prijzig die dynamo’s. Auto is in principe afgeschreven dusja..
Heb net eens in wat bakken liggen te neuzen en wat zitten meten. Volgens mij kan je het ook maken van de koppeling die op dat rubberen verbindingsstuk zit van de stuurkolom. Heb nog 2 originele pinions (rondsels?) gevonden. Losslijpen van rubber en koppelen met bouten en opvulplaat moet lukken. Helaas zit er nog eentje op mijn reserve vooras en die staat zover weggestopt achter allemaal rotzooi dat ik dat maar een andere keer doe.
Ben meestal niet zo voorstander om originele onderdelen kapot te zagen maar nood breekt wetOkay dat is inderdaad een andere optie. Als ik wat tijd kan vinden eens een middagje autosloop doen om te kijken of ik daar wat vind.
Ja daar dacht ik ook aan, maar die zijn te kort zoals ik het opmeet.
Kom toevallig via de zoekfunctie hier terecht. Rij zelf een ascona b met c20ne met megasquirt en throttle bodies. Ben ook bezig met een quaife stuurhuis in te bouwen en loop tegen dezelfde vraag aan als jij: hoe te verbinden.
Heb je hier al een idee voor? Zat te kijken of ik de kruiskoppeling van een stuurstang doormidden kan slijpen en daar een buis aan lassen om de lengte te overbruggen maar het had eigenlijk niet mijn voorkeur om op mijn stuurstang gelaste delen te zetten.
Kijk, begint ergens op te lijken!
Vreemd..
Dus computer uitwisselen geen nut, draadboom uitwisselen geen nut, sensor uitwisselen geen nut..
Als je aan computerzijde van de krukassensor meet, onderling geen sluiting tussen de kabels? Of de draden er liggen heb je al gemeten begrijp ik?
Als je massa aan de computerbehuizing legt gaat de complete motronic over de zeik..Blijf ik erbij dat het een massa of voeding probleem is. Waar krijgt computer voeding van? Wat is de weerstand (ohmmeter) tussen accupool en massapunten in computer aansluiting? Tevens geldt dit voor de plus. Pinnummers weet ik zo niet. Slechte overgang ergens in de voedingslijnen wil ook wel eens raar doen. Onbelast 12V, belast kakt de spanning in.
Om te testen of de voeding goed blijft zou ik plus en massa van de computer (dus wat de computer ingaat) aan een voltmeter knopen en dan op contact zetten en evt starten. Tijdens deze actie controleren of de spanning boven de 10V blijft. Spanning zakt wat in door het starten..
Weet je in ieder geval of de computer een fatsoenlijke voeding krijgt..
Lijkt mij toch dat je een massa probleem hebt. Dat klikken en gek doen gebeurd meestal door slechte massa waardoor spanning inzakt bij het inschakelen van het systeem.
Zit de massa van de computer goed aangesloten? Zijn die bruine kabels die op het inlaatspruitstuk zit. Als die niet gemonteerd zitten krijg je bovenstaand gedrag.
Toevallig dan ook advies voor nokkenas keuze? Je wordt kapotgegooid met getallen op de sites van de leveranciers maar snap er weinig van. Auto is voor hobbygebruik en wordt meestal niet rustig mee gereden, dus kom niet vaak onder de 3000 toeren. Verwacht dat er gebruikte nokkenassen nog wel her en der te vinden zijn want wordt toch nog redelijk gebruikt in de auto cross
Hengelo is wel een stukje rijden vanuit zuid oost brabant!
Heb inderdaad die 8v die ramswa hierboven linkte opgehaald. 4x 12 bar compressie dus zal wel goed zijn. Als tijdelijke motor.
corsaboy: ik heb een wide lambda sensor liggen, maar die had ik er uiteraard niet op zitten. Kon niet zeggen dat bougies echt licht van kleur waren. tijdelijk komt de c20ne erin, kan ik in ieder geval rijden. Tegen de winter zal ik de SE motor eens bekijken. Schat in dat de zuigerveren vast zitten. Geen loopsporen in de cilinder.
Maar toerentallen zijn dus niet echt het probleem.. Niet raadzaam om bij 8000rpm de drijfstangbouten te vervangen? Lees her en der dat 16V daar niet zo blij mee zijn..Wordt een keuze om 8V te reviseren en wat vlugger spul erop of c20xe er in..
Weet niet wat er gebeurd als je hem op contact zet met klikken, is te lang geleden.
Maar schakelt c20ne niet op krukas signaal het brandstofpomp relais in? Op dit relais zitten als ik goed herinner de pomp en de ontsteking.
Zou dit relais eens doorlussen. Zou de pomp moeten gaan draaien en spanning op bobine. Dan werkt in ieder geval dat circuit.
Zou het dan in aansturing zoeken. Werkt de krukaspositie sensor? Hij heeft als ik het dus goed heb een krukassignaal nodig om relais te schakelen. uitlezen heeft geen nut met stilstaande motorMaar die heeft toch geen 3 draden de sensor? Zo lijkt het wel op de foto. Er was een draad die je verkeerd kan aansluiten, maar dacht eigenlijk dat dat de bypass klep van de gasklep was.
Gisteren toevallig nog een stuk kabelboom bekeken van een SE en NE. Is dat niet krukaspositie sensor? Zit daar wel het goede tegendeel aan? Die “grijze” kabel gaat dan naar rechtsonder maar volgens mij zit daar gewoon een enkele kabel ipv 3
Bij abrupt gas geven?
werkt acceleratie pomp? en/of mengsel te arm..Opgelost. Stom dat ik het niet eerder zag maar is gewoon een rubberen keerring die je eruit kan wippen
Ik wil bij een 240 bak de keerringen vervangen. De achterste van de aandrijfas kan ik zo te zien wel eruit wrikken met wat parkers, maar aan de prise as is me niet geheel duidelijk hoe die keerring zit. Hij zit achter de bus met stuk of 8 M6 boutjes waarmee het lager opgesloten zit, maar ik zie wel een stuk keerring zitten maar ook een vlakke ijzeren ring. Hoort dit ook bij de keerring? Dus kan ik daar ook een gat in boren en proberen los te wrikken met wat parkers? Of moet deze op een andere manier eruit? Ik heb geen idee hoe de originele keerring eruit ziet en nog belangrijker is deze nog leverbaar?
Dus als iemand iets weet, voordat ik het sloop en niks meer heb…
Ik heb geen idee hoe de balansassen gemonteerd zitten bij een opel verder, want wat wordt er dan bedoeld met een verstevigingsbrug?
Jodevide heb de foto’s van jou gezien. Hoe ver sta je inmiddels met je project? Heb trouwens ook een wide band lambda sensor besteld, ben benieuwd of dat een beetje gaat werken. Zit nog steeds een beetje te kloten met de brandstofpomp. Jij hebt de balansassen er nog inzitten? Met 1.8S pan? Dan zou een 2.2 toch ook moeten passen lijkt mij?
1.8S ontsteking vastbouten / lassen aan de 16V kleppendeksel moet de ontsteking verzorgen met carbs.. Zag ook al iets voorbij komen van kdfi programmeerbare computer, maar dat loopt redelijk in de euro’s. 1000-1500 euro zit je zo op schat ik in.
Leuk spul daar bij QED en nie echt duur in mijn ogen. 100 pond voor een spruitstuk voor webers..
Ga morgen een 8V 20ne ophalen. Kan ik in ieder geval deze zomer nog rijden. Kan ik van de winter eens kijken wat voor 16V en hoe ik de inlaat ga maken.Heb ik nog wat tijd om research te doen.
Dank je voor de tip. Daar had ik helemaal nog niet bij stil gestaan. Kan het zo niet direct vinden op internet maar zal vast wel dat er balansassen inzitten. Kom wel tegen dat ze ook in Z20LET zitten en dat ik gebasseerd op x20xev geloof ik. Dus X20XEV is waarschijnlijk ook geen optie.. Die zijn vaak nog wat frisser dan een 20xe.
Heeft iedere X20XEV dan ook balansassen?Nu snap ik wel waarom ik vrijwel geen ecopech motoren in RWD opel tegenkom
Nooit verwacht dat een 8 klepper zou sneuvelen :swear
had hem al gezien en gemaild. reageert niet..
Had ook een x22xev gevonden. 148pk/205Nm is ook leuk. En dan alle eco drek eraf.
Motor heb ik in ieder geval zojuist eruit gehaald. Meteen goede reden om de 5-bak te monteren die al maanden staat te wachten. -
AuteurBerichten