Mijn manta turbo

Forumindex Forums Modellen Manta Mijn manta turbo

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 136)
  • Auteur
    Berichten
  • #18118738
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Moet je ook maar verstand van hebben :thumbup

    Kunstig hoor. Dat zie ik mezelf niet doen.

    #18118739
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    nah, ieder zijn ding hee. T zou lullig zijn als iedereen hetzefde kon. :D
    Ik zat eraan te denken om zowiso eens een soort handleiding te maken om een andere ecu op een cih blok te bouwen, scheelt dan weer een hoop uitzoek werk.

    #18118740
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    Dat zou leuk zijn!

    Binnenkort ga ik draadjes knopen aan mijn 6 cilinder. Vems komt er aan te hangen.
    Zal mijn eerste keer zijn dat ik met zoiets bezig ga.

    #18118741
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Nice! Vems is in theorie het zelfde als megasquirt of kdfi dus als je info nodig hebt kan je als basis mijn instellingen wel gebruiken. Zal ze deze week eens hier op het forum zetten.

    #18118742
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Ben nog even bezig geweest vanmiddag, tankvlotter aangesloten en de knipperlicht indicators op het dashboard zaten verkeerd om… :sleeping
    Bleek ook dat rijden en filmen tegelijk niet echt lekker gaat, zal deze week eens ff een beugeltje voor de camera in elkaar flansen.
    Ik ben iig best tevreden met hoe het dashboard nu in elkaar staat, nog een paar afwerkpuntjes daar gelaten.

    #18118743
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    @jacobnoorlander wrote:

    Nice! Vems is in theorie het zelfde als megasquirt of kdfi dus als je info nodig hebt kan je als basis mijn instellingen wel gebruiken. Zal ze deze week eens hier op het forum zetten.

    Voorlopig ben ik daar nog niet aan toe, eerst de kabelpuzzel.
    Ik neem er een universele boom bij, misschien dat dat een stuk scheelt.

    #18118744
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Scheelt inderdaad een hoop werk en gedoe met een universele kabelboom. Voor het definitief inpakken kan je ook zo’n spiraalband gebruiken, als je er dan wat aan moet veranderen hoef je geen tape ellende weg te halen.

    #18118745
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    In onderstaande link een volledige versie met instellingen om een megasquirt oid aan een cih te knopen, met deze instellingen kan er gestart worden en afgesteld met alle cih motoren.

    http://s000.tinyupload.com/?file_id=01198085556651093201″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18118747
    Fearless
    Bijdrager
    • Topics 135
    • Reacties 9323
    Lid sinds:
    9 January 2005

    En dat is voor een 6 cilinder gelijk?
    Of is dat een kwestie van wat dingetjes aanpassen?

    #18118746
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Bijna alles is gelijk voor een 6 cilinder, alleen wat specefieke dingen zijn anders. Ik kan ook wel ff een setup voor een 6 cilinder maken hoor :D

    #18118749
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Heel voorzichtig testritje met de turbo op 1bar, toerenbegrenzer staat nog op 4700 toeren. Voelt erg goed, vermogen is veel meer dan verwacht met de toerenbegrenzer er nog in.
    Het motormanagement moet nog afgesteld worden in het bovenste gebied maar verder komt het eind aardig in zicht.

    #18118750
    pierrekrik
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 180
    Lid sinds:
    6 November 2010

    Misschien een beetje meer camber op de voorwielen? Dan gaat hij niet zo over de snuit op een rotonde.
    Bij men oude rallycrossmanta waren de gaten van de bovenste gewrichten 5mm naar binnen uitgevijld.
    Dat stuurde veel zwaarder, maar hij ging op rails aan de bocht om.
    PS; mooi middentunneldashboard heb je gemaakt :thumb

    #18118748
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Klopt helemaal, ik zit nog niet met (drift) camber op de voorkant en de 4 link ophanging achter heeft best veel grip, dit zorgt ervoor dat de auto erg neigt naar onderstuur (wat opzich voor normaal rijden best ok is) Het enige waar ik nog mee zit is de stuuruitslag, deze word begrensd door de omega remklauwen die er nu opzitten, daar moet ik nog een oplossing voor zoeken. Deze week krijg ik de laatste delen voor de stuurinrichting binnen (kort stuurhuis bij quaiffe vandaan) dit duurde wat langer omdat de stuurrondsels niet meer op voorraad waren. Ik wil dan ook gelijk de bovenste draagarmen instelbaar maken en 20mm spacers op de naven zetten.

    #18118751
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Zooo, de stuurinrichting en draagarmen beginnen vorm te krijgen. Voor de bovenste fuseekogel get gat uitgefreesd en de boutgaten ook om meer camber te kunnen maken. Ook het stuur rondsel is vervangen door een kort model van qaife, heeft iemand toevallig een idee welke koppeling ik het best kan gebruiken om de uitgasnde as van de quaife spindle te verbinden met mijn stuuras? Normaal zit hier gelijk een rubber schijf aan geklonken maar het korte stuuhuis heeft alleen een stuk as met 2 platte kanten.

    #18118752
    pierrekrik
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 180
    Lid sinds:
    6 November 2010

    Wow, zoals de echte racefreaks. Een NOS-fles (lachgas) onder de werkbank :shock: :hmmz Als dat maar goed komt :D

    #18118753
    Gubje
    Bijdrager
    • Topics 24
    • Reacties 198
    Lid sinds:
    26 September 2006

    Kom toevallig via de zoekfunctie hier terecht. Rij zelf een ascona b met c20ne met megasquirt en throttle bodies. Ben ook bezig met een quaife stuurhuis in te bouwen en loop tegen dezelfde vraag aan als jij: hoe te verbinden.

    Heb je hier al een idee voor? Zat te kijken of ik de kruiskoppeling van een stuurstang doormidden kan slijpen en daar een buis aan lassen om de lengte te overbruggen maar het had eigenlijk niet mijn voorkeur om op mijn stuurstang gelaste delen te zetten.

    #18118754
    motormuis012
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 107
    Lid sinds:
    1 October 2012

    ik heb het ooit gedaan met een extra kruiskoppeling

    #18118755
    Gubje
    Bijdrager
    • Topics 24
    • Reacties 198
    Lid sinds:
    26 September 2006

    Ja daar dacht ik ook aan, maar die zijn te kort zoals ik het opmeet.

    #18118756
    motormuis012
    Bijdrager
    • Topics 4
    • Reacties 107
    Lid sinds:
    1 October 2012

    daar had ik geen last van paste precies

    #18118757
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Ik heb inmiddels een schuifas uit een opel agila gepakt en er nieuwe kruiskoppelingen aangemaakt, dat schuifstuk is erg handig met monteren en demonteren.

    #18118758
    anoniem
    • Topics 104
    • Reacties 2406
    Lid sinds:
    30 June 2004

    en vandaag was dan de grote dag dat hij op de rolbank ging (video)

    #18118759
    pierrekrik
    Bijdrager
    • Topics 7
    • Reacties 180
    Lid sinds:
    6 November 2010

    Mooi voor een CIH-blok :thumb

    #18118760
    jacobnoorlander
    Bijdrager
    • Topics 3
    • Reacties 148
    Lid sinds:
    21 March 2013

    Was gisteren echt een mooie dag! Mooie opkomst!
    Ik ben best tevreden met het resultaat, de turbodruk stond op de testbank nog maar op 0,7 bar.

    Nog wat details van het schuifasje op het stuurhuis.


    Nog wat details van het schuifasje op het stuurhuis.

    #18118761
    anoniem
    • Topics 104
    • Reacties 2406
    Lid sinds:
    30 June 2004

    #18118762
    Gubje
    Bijdrager
    • Topics 24
    • Reacties 198
    Lid sinds:
    26 September 2006

    Okay dat is inderdaad een andere optie. Als ik wat tijd kan vinden eens een middagje autosloop doen om te kijken of ik daar wat vind.

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 136)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.