Schema gezocht gascomputer Vogels ECU

Forumindex Forums Techniek Airco, lpg en diesel-vragen Schema gezocht gascomputer Vogels ECU

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18336284
    robert1701
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 November 2005

      Ik weet niet of het ergens te vinden is, maar ik ben op zoek naar het schema van de ECU van Vogels.

      3 jaar garantie krijg je daarop.
      3 jaar en 1 week en de mijne begaf het. Het lijkt wel alsof het met voorbedachte rade is.

      Ik had al wel een interface gekocht, maar nog geen backup gemaakt van het kenveld en de andere instellingen.
      Nu zit er een tweedehands gas ECU in mijn wagen, maar deze installateur heeft er een zootje van gemaakt. Hij is ongelooflijk slecht ingesteld nu.
      Als ik de andere terug aan de praat zou krijgen, kon ik het kenveld en andere instellingen misschien recupereren.

      #18336295
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        http://www.vogelsautogas.nl/downloads/

        Misschien dat je op deze link iets kan vinden.

        Ik rijdt ook met een Vogels VGI installatie, maar die is moeilijker goed in te stellen dan bijvoorbeeld een Prins LPi systeem (wat ik in mijn andere auto heb zitten).
        De software heeft een auto calibratie, welke je vervolgens aan de hand van de injectie tijden (deze moeten op lpg en benzine gelijk zijn) per toerental kan fine tunen in een zogenaamde map.

        Ook is het verstandig om de het omschakel toerental en temperatuur aan te passen, dat staat meestal standaard ook te hoog.
        Ik heb dat nu op 1000 tpm staan (V6 automaat) en op 30 graden verdamper temperatuur.
        De bedoeling is dat een goed ingestelde installatie na max 2 km op LPG rijdt.

        Kunt u eventueel hier wat screenshots van de huidige instellingen plaatsen en vermelden om wat voor auto het gaat.
        Dan kan ik er eventueel naar kijken.

        Overigens als de installateur er een rommeltje van gemaakt heeft en u heeft deze voor deze werkzaamheden betaalt, dan moet u gewoon terug gaan en dan kan hij onder garantie het nogmaals proberen.

        #18337696
        Gubje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 September 2006

          Wat voor programma en wat voor interface kabel heb jij aangeschaft?

          Heb ook een Vogels installatie en ben niet happy met de instellingen. Volgens installateur moet ik benzine bij inspuiten omdat hij boven in de toeren inhoudt.

          #18337793
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik heb deze van Luccio gekocht van iemand op Marktplaats:
            http://www.luccio.nl/index.php?item=usb-interfacekabel-voor-landi-_-vogels-vgi-_-eurogas-en-meer&action=article&aid=13&lang=nl
            Wel even kijken of deze ook voor jouw set geschikt is.
            De software kan je downloaden bij Vogels op de site of zit bij de kabel.

            Bij een goede installatie / programmering hoef je geen benzine bij te spuiten.
            Nu staat er niets over wat auto het gaat, maar mijn gechipte 3.0 V6 loopt altijd op gas, dus ook als ik hem met 120 per uur vol beladen met een 1500kg trailer aan de haak door de bergen jaag.

            #18338039
            Gubje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              26 September 2006

              heb hem gewoon bij Vogels in Son opgepikt. En hun hebben de SW op een USB stick gezet.

              Verdamper is tot 160kW en zit (ahum) op een BMW. Bij 120km per uur is er niks aan de hand, maar vanaf 5700 toeren lopen de injectoren op zijn eind wat betreft openingstijd (ongeveer 22-24ms) en grijpt te computer in.
              Ze kunnen niet groter, want stationair zitten ze rond de 3.5ms en bij 3000 toeren op 3.2ms. Dus staan ze al op de minimale openingstijd. Schijnen meer mensen last van te hebben bij hoge toeren vermogensvraag.
              Hij spuit overigens maar met een paar miliseconde bezine bij, en zit niet zo heel vaak tegen de rode lijn aan dus heb er op zich geen last van.

              Moet wel zeggen dat het een must is om de Vogels software te hebben. Zoals hierboven kan je bijvoorbeeld overschakeltijden drastisch verminderen, en tevens lambda waarden en andere nuttige dingen uitlezen.

              #18338160
              Corsa_GSi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                [quote quote=18338039]heb hem gewoon bij Vogels in Son opgepikt. En hun hebben de SW op een USB stick gezet.[/quote]

                Dat kan natuurlijk ook :)

                Met het technische deel kan ik je helaas niet verder helpen.

                Ik weet wel dat er in mijn V6 toen een “dikkere” verdamper en aangepaste gas injectoren zijn gebruikt volgens de verkoper / inbouwer.

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.