Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
er moest vanbinnen nog ‘iets’ gebeuren, en dat is vandaag gearriveerd! Via ebay een setje stickers in de juiste maat gevonden (eigenlijk voor naafdopjes) en die op het stuur geplakt! :D Net echt.
[img]https://image.ibb.co/nHHw5e/IMG_9603.jpg[/img]
[img]https://image.ibb.co/cySJJz/IMG_9604.jpg[/img]Bumper zit er ook op! Weer plug and play. Mistlampen waren niet voorbedraad, dus dat komt nog. Misschien dat ik er dagrijlichten van maak mbv een H3 led en een draad vanaf de zekeringkast.
[img]https://image.ibb.co/i6uaOo/IMG_9554.jpg[/img]
[img]https://image.ibb.co/etjH3o/IMG_9555.jpg[/img]Donderdag is de facelift bumper binnen gekomen. Vandaag dus nog maar eens wat gefotoshopt, en eigenlijk staat een zwarte bumper best wel sportief. Eigenlijk moeten er dan ook een keer banden onder die hoger zijn. Ik heb de bumper dus geschuurd en ook matzwart gespoten, net als achter. Mocht het uiteindelijk niet bevallen kan ik ze vrij simpel nog een keer primeren en laten spuiten in carosseriekleur.
Morgen maar eens monteren!
[img]https://preview.ibb.co/d8SxJo/IMG_9547.jpg[/img]Vandaag kwam er weer een pakje met de post, met daarin twee Agila achterlicht units. Ook die zijn plug and play en dus heb ik ze er net in de schaduw even ingezet. Wel erg warm om te sleutelen :D.
Maar goed, de achterkant is nu helemaal Agila. Met een beetje mazzel komt vandaag ook de voorbumper, want hoera, ik heb een facelift Agila-bumper gevonden voor een aantrekkelijke prijs. Kan ik die strakmaken en hem samen met de achterbumper in de juiste kleur laten spuiten.
[img]https://image.ibb.co/d4C3Jo/IMG_9517.jpg[/img]
Ik heb ‘m inigebouwd! Alleen niet in een Agila, maar in een Wagon R+ die ik tot Agila verbouw. M.i. ziet een Agila er gewoon beter uit :)
Als opvolger van de Corsa wilde ik eigenlijk weer een Opel, maar met de eisen die ik had (automaat en cruisecontrol) kwam ik terecht in een heel ander budget… Dat ging dus niet door. Ook nog proefgereden met een Agila, maar helaas, geen cruisecontrol, en ja, ik wilde toch graag een automaat.
[img]https://image.ibb.co/dBR8Jd/IMG_9110.jpg[/img]Maar wat schetst mijn verbazing, er werd mij een Suzuki Wagon R+ aangeboden. Nóóit aan gedacht, wel aan een Agila, en toen viel het muntje: waarom van de Wagon R+ geen Agila maken? Dus daar ben ik nu lekker mee bezig.
het slachtoffer:
[img]https://image.ibb.co/j6AHpJ/4.jpg[/img]met gedateerd navigatiesysteem:
[img]https://image.ibb.co/bZ1e3d/8.jpg[/img]uit mijn archief een embleem opgediept en een 1.3 logo gevonden in dezelfde stijl:
[img]https://image.ibb.co/fhfvby/IMG_9377.jpg[/img]nieuwe middenconsole, meteen een kleurtje gegeven:
[img]https://image.ibb.co/jn28wy/IMG_9378.jpg[/img]past mooi!
[img]https://image.ibb.co/fKANOd/IMG_9412.jpg[/img]Opel radio aangeschaft en gemonteerd, incl. een zelfgemaakt kabelboompje voor het display:
[img]https://image.ibb.co/fXpVDd/IMG_9420.jpg[/img]afschuwelijke Suzuki-bumper eraf…
[img]https://image.ibb.co/iYTnpJ/IMG_9408.jpg[/img]en een Opel-bumper erop :D
[img]https://image.ibb.co/jAq4PJ/IMG_9432_2.jpg[/img]Volgende stap is de speakers aanpassen, achterin speakers plaatsen, de Cruisecontrol via een Opel stuurschakelaar laten functioneren en dan eens even kijken hoe ik het suzuki-embleem aan de voorkant kan verdoezelen. Ik moet eigenlijk een kunststoffen plaatje maken dat in het gat van het embleem past, en dan een cirkel maken die ik daarop lijm, waarop vervolgens het Opel embleem past…
Ook ben ik nog op zoek naar iemand die de Suzuki achterlichten wil ruilen tegen Opel achterlichten. 1 op 1 wissel dus ach…nog even een vraagje, ik heb nu een cdr2005 liggen, met slede, maar de code is onbekend. nu zit er op de originele bijbehorende slede een sticker met een streepjescode en wat getallen. Nu staat náást die streepjescode een 4-cijferig getal… Zou dat de radiocode kunnen zijn?
\
Gevonden!!
Alleen vraag ik me af waar die ‘DIAG’ bij pin 12 van de radio (blok c) voor staat. Diagnose?? ‘k herken hem niet in ieder geval. Ik weet ondertussen ook de pinout van de 12-polige aansluiting van de TID, dus dat wordt een kabelboompje maken en de boel aansluiten. En dan hopen dat het werkt…!
Heeft iemand nog een temperatuursensor over, of weet iemand waar die zit bij een Corsa C? Die staan er wel op de sloop, kan ik ‘m daar uit vissen.
ruiten, kunststofdelen, bekledingslabels, motorblok. Allemaal zaken waar datumstempels in verwerkt kunnen zitten.
Ik heb een bod gedaan op de witte D, 1.0-12v. Helaas niet geaccepteerd. Zelfs niet contant. Nog onderhandeld over hun tegenbod maar dan mét apk , maar ook niet. Jammer dan. Km. stand 204.000
Vanochtend heb ik in een C gereden. Bod gedaan, ook niet geaccepteerd. Was een 1.4-16v AUT. exemplaar, met complete onderhoudsgeschiedenis, maar met schade aan voorscherm, a-stijl en achterbumper. Km. stand 180.000
Kennelijk zet ik te laag in?!
goed werk zeg! M’n ouders hadden een Astra F uit ’96 met deze x16szr motor, en dat was een heerlijk laagtoerige motor. Ik denk dat deze inderdaad in een lichtere Corsa goed tot z’n recht komt.
En die veerschotels… bekend probleem. Bij de Astra van m’n ouders toen ook moeten vervangen.
hij is in ieder geval sneller dan de Kadett!
Vandaag met een 1.0-12v proefgereden. Motortje liep lekker en leek goed te klinken.
hieronder een filmpje:
Enige wat me opviel was wat olie rond de vuldop. Komt dat vaker voor, olie rond die dop? Ik dacht zelf aan de pakking van de vuldop.
Verder hoorde ik een heel licht geruis van water door de kachel. Auto werd wel netjes warm; kachel deed het uitstekend en ik zag keurig nette koelvloeistof, dus ik verwacht niet direct een lekke koppakking.
ik ben nog niet geweest. Totaal geen tijd gehad helaas. Ik vind het spoilertje eigenlijk wel leuk :)
probleem werd veroorzaakt door een lekje in een vacuumslang :)
problem solved dus.Gisteravond toch iets geks ervaren met de Kadett: De laatste 3 kilometer na een snelwegrit blijft het toerental op 2000 hangen. Waardoor kan dat worden veroorzaakt?
[quote quote=18347593]
Durf te wedden als dit een goedkope oer-panda was geweest je al in de auto had gezeten.[/quote]
haha, valt wel mee. Ik ben niet zo van het lang autorijden ;)
Maar misschien dat ik volgende week toch even kijk of ik ergens een gaatje vind om te gaan kijken.dank voor de tips!
mooie wagen zeg! Nog een 5-deurs ook :D
Prima! Hij is enige tijd terug weer naar de garage geweest, toen hebben ze wéér de waterpomp vervangen en ook een gare koelslang, en tot op heden gaat het goed.
Ik heb ondertussen ruim 35.000 km met de auto gereden in een kleine 2 jaar tijd, en dat gaat voortreffelijk. In al die tijd met een gemiddeld brandstofverbruik van 1:17,9 (oke, ik doe wel mijn best) en met een gewicht van 845 kilo dus heel betaalbaar.Overigens was dat ook wel een van de redenen… ik werk in het onderwijs en daar krijg je slechts 12 ct. de kilometer vergoed, met een maximum van 25 kilometer enkele reis. En je raad het al, mijn werk bevind zich op 62 kilometer enkele reis.
Verder houd ik hem goed bij, als er ergens zich iets van roest vormt dan werk ik het meteen weer bij. En dat gaat gelukkig goed.
Van Vinci heb ik een tellerbak met toerenteller overgenomen. Die zit erin, en op een niet werkende snelheidsmeter na (wat wordt opgelost (y)) doet hij het uitstekend :D
Helaas is de Kadett wel incontinent. De net vervangen waterpomp lekt als een bezetene. Heel de onderkant van de auto is gewassen zeg maar!
Gelukkig een origineel Opel-onderdeel dat al onder garantie vervangen is. Misschien zijn ze een bout vergeten? In ieder geval voor a.s. woensdag maar een afspraak gemaakt bij de garage. Hopelijk is er niets anders aan de hand!bij mij begint een wielrand ook helaas. Aan de andere kant is hij al vernieuwd. Maar, voor een Antwerpse Expression is hij eigenlijk nog kogelhard :)
Vandaag de Kadett naar de dealer gebracht voor de APK. Helemaal goed! Geen op- of aanmerkingen. Heel fijn, zeker na de 20.000 km die ik ermee heb gereden sinds de vorige APK.
Overigens heb ik gemiddeld nog steeds een verbruik van bijna 1:18. Erg blij mee!
weer eens een updatetje.
Ondertussen de Kadett een jaar in bezit. Om precies te zijn ongeveer 21.000 km gereden. Iets meer dan gepland, maar hij is ook mee geweest naar het zuiden. Dus dat was plus nog eens 3400 km. Verder is de Kadett bij de garage, morgen wordt de waterpomp vervangen, want die bleek lek. Gelukkig zat daar nog garantie (2 jaar opel!) op omdat hij én origineel Opel was, én in 2015 door de garage in Drachten was vervangen. Kost me niets dus.Kadett 1.4i C14NZ 1991 by Michiel van Ginkel, on Flickr
Sunset near Aups by Michiel van Ginkel, on Flickr
helaas… Te laat. Ook deze is nu gedemonteerd gemeld. :(
Ja, precies, denk dat ie weer is ingeruild.
Vandaar dat ik de hoop heb dat er iemand is die in het kentekenregister kan achterhalen waar het ding is… Via de RDW duurt dat te lang. :afro -
AuteurBerichten