Astra G 1.6 16v automaat?

Forumindex Forums Modellen Astra Astra G 1.6 16v automaat?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346353
    ginkelvanmichiel
    Deelnemer
      Lid sinds:
      9 April 2007

      Iemand hier ervaring met de Astra G 1.6 16V motoren gekoppeld aan de 4-traps automaat? Ik ben het tegenovergestelde van een sportieve rijder, maar ik was wel benieuwd naar oa. het comfort van dit model Astra en of er bepaalde punten zijn in de techniek waarop gelet moet worden.
      Ook qua verbruik was ik wel benieuwd (en dan vooral bij snelwegrijden met een max van 100 km/h)

      #18346369
      Haasje17
      Moderator
        Lid sinds:
        8 September 2009

        Prima motoren, kwa verbruik gemiddeld 1 op 12.
        Wat betreft bak ook prima enkel het elektronische deel (Schakelpunt op de bak) wil wel eens problemen veroorzaken.

        #18346371
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Verbruik van een Astra F 1.6 16v sedan met 4 traps automaat op LPG 1 op 8 (gemiddeld over ruim 3 jaar), met 1 op 10 op LPG bij snelwegritten.
          De bak neemt voor je gevoel een groot deel van het vermogen weg van de motor. Ik heb namelijk ook ervaring met dezelfde motor in een B Corsa met 5 bak.

          De pizzapunt / selector / schakelpunt op de bak kan de Flashing S of doom veroorzaken. Hiervoor heb een handleiding om dat te verhelpen (kan ik mailen).
          Motor gebruikt olie, dan moet je de carterventilatie slangen en alles wat er mee te maken heeft schoonmaken.
          Gebruikt de motor dan nog steeds olie, dan zijn de klepseals aan vervanging toe.
          Daarnaast staan deze motoren er om bekend dat ze de koppakking door fikken tussen de cilinders in (geen olie in het water en andersom) na zo’n 150000 km.
          Vervang je dan de koppakking met een kop revisie, dan is meestal ook je olieverbruik een stuk minder.

          Ververs de olie altijd voor kwaliteitsolie (5w40 syntheet) met nieuwe filter, dat zal ook helpen.

          EGR klep vervuilt en geeft foutmeldingen op via het motormanagementlampje, oplossing: nieuwe egr met blinde pakking monteren (mm lampje gaat nog steeds af en toe aan, of een EGR cheater er tussen zetten van Tafmet).

          Ditributieriem, rollen en waterpomp elke 4 jaar of 60000 km vervangen.

          Let op ik praat dan over motorcode x16xe of x16xel.

          #18346468
          ginkelvanmichiel
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 April 2007

            dank voor de tips!

            #18360678
            MA5600
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2015

              Vraagje, mijn Astra F 1600 automaat heeft lastig van de ‘flashing S’, zomers geen last, maar nu het kouder gaat worden, zal het wel weer terugkomen. Zou je mij jouw handleiding willen/kunnen mailen? Alvast bedankt. Gr. Marc

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.