Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het kan ook zijn dat er zoveel speling zit op diverse onderdelen, zoals bv krukaslagers
dat ook een nieuwe pomp net niet voldoende druk kan leveren bij een laag toerental.
Optie 10W40 olie erin in plaats van 5W40.
Liever eerst ook de oliedruk met een drukmeter meten
Meten is weten.
FransKoffie,
Dat zou kunnen, maar dan mis ik lid “h”
Letterlijke tekst op keuringsrapport: 2x bandenspanning niet op de juiste waarde (5.2.27/5.2.3.h)Tekst artikel 5.2.3 APK handleiding 2022:
§ 1. Algemene bouwwijze van het voertuig
Artikel 5.2.3 chassisraam, mee- of zelfdragend carrosserie, frame
De langs- en dwarsliggers en chassisversterkingsdelen
van het chassisraam, dan wel de daarvoor in de plaats
tredende delen van de mee- of zelfdragende carrosserie
van personenauto’s mogen:
Visuele controle, terwijl de personenauto zich
boven een inspectieput of op een hefinrichting
bevindt.
a. geen breuken of scheuren vertonen, en
b. niet zodanig zijn bevestigd, vervormd of door
corrosie aangetast, dat de stijfheid en de sterkte van
het chassisraam of van de mee- of zelfdragende
carrosserie in gevaar worden gebracht. Indien
sprake is van corrosie is het bepaalde in
Aanvullende permanente eisen, hoofdstuk 1, titel 2,
afdelingen 1, 2 en 3, van toepassing.
VisueOpeltje17,
Klopt verschil van 0,3 bar is geregeld in 5.2.27.
Maar waar staat 5.2.3.h voor?
Hier vind ik niets over terug in de keuringseisen.
Frans
Niemand, die hierover iets zinnigs kan/wil zeggen?
Frans
Gat in plaatje is groter als m12, kan dus onafhankelijk van het geheel draaien.
Ondertussen zelf iets gemaakt.
Nodig:
Een platte borgmoer voor een slijptol.
De gaten hiervan kwamen overeen met de uitsparingen in de remzuiger.
Daarin 2 m6 boutjes getapt. Geheel vast gelast op een m12 draadeind.
Een m12 moer om de tegenhoud plaat tegen de andere zijde van de klauw te klemmen.
Aan de andere kant 2 m12 moeren tegen elkaar geklemd, om te kunnen draaien.Had voor de zekerheid een berichtje naar HBM gestuurd.
Maar die wisten niet voor welke merken de set geschikt was.
Het was een zogenaamde universele set.
Frans
Deze toevallig ook goed?
[quote quote=18364738]
Niemand?
als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/brakes/disc_brakes/repair_instructions/front_brake_caliper_overhaul/[/quote]
Thanks.
Niemand?
10 januari 2019 om 16:39 In reactie op: Hoe Navigatie update op sd kaart plaatsen voor navi900 #18362998Volgens mij moet je hem kopieren voordat het origineel geplaatst is.
Frans
Sorry voor de late reactie.
Maar dat fenomeen schijnt een Opel kwaal te zijn.
Mijn Opel Astra J 2012, geeft ook te pas en onpas de melding geen sd kaart geplaatst. En na ong. 10 minuten van het contact af doet hij het weer.
Frans
Oke, duidelijk.
Frans
Ries,
Bedankt voor je reactie.
Maar wat bedoel je, alleen bijvullen of verversen?
Mvg Frans
Staat op de sloop of ergens in Oost Europa.
Niemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?
Is voor de remblokken voor ook speciaal gereedschap nodig om de zuigers terug te draaien?
Overigens ik heb het door de wegenwacht achter met een waterpomptang zien doen?
Frans
Kom toch nog terug op mijn probleem en nu een probleem van mijn zoon.
Mijn zoon heeft een Astra J Tourer 2011, 56 k gelopen en vorige week een grote beurt gehad bij de Opel dealer.
Afgelopen zaterdag kwam hij op de camping aan en de warmte links achter straalde hem tegemoet.
ANWB erbij gehad bleek volgens ANWB remblok zelf bleef hangen in de klauw. Volgens monteur speelde dit probleem al langer, scheurtjes in de voering en blauwe remschijf.
Boel schoon gemaakt, wat kopervet en probleem was verholpen.Is dit nu toeval dat wij met z,n tweeen hier last van hebben?
Mijn inziens is dit een tenminste Astra J probleem zijn en moeten hier meer mensen last van hebben enof gehad?Frans
Vraag werd hier al eerder gesteld, maar er is eigenlijk nooit een bevestigend antwoord op gegeven.
Frans
Het probleem zocht ik ook bij de handrem en dan met name bij het achteruit rijden, dan loste de handrem niet altijd even soepel, maar de dealer beweerde bij hoog en laag dat dit het probleem niet kon zijn geweest. Want dan zou het een garantie zaak zijn geweest.
Frans
Leuk dat er toch nog iemand reageert.
Kan inderdaad ook.
Maar wat zou daar dan tussen kunnen gaan zitten, moet dan eigenlijk ook nog eens tijdens het remmen gebeurt zijn.Gebruik overigens de auto niet als terreinwagen, maar gewoon op de openbare weg.
Frans
@wim-v6 wrote:
@chieltjuh wrote:
Het lampje olie verversen werkt vaak ook gewoon als een interval instelling, en volgens mij niet daadwerkelijk een sensor die de olie controleerd:)
Jonge Vivaro’s hebben een Oliekwaliteitsensor.
Deze gaat bij Sterk aan vervasnging toe zijnde olie op Noodloop.
Willem
En de Astra J?
Is wel heel goedkoop, maar ik ben ook benieuwd.
Frans
@ricksmits wrote:
nee, de normale voetrem blijft hydraulisch. alleen de handrem werkt door middel van de electrisch bediende kabel.
Dat bedoelde ik ook dus dat bij het bedienen van de handrem de remblokken via een electrisch bediende kabel tegen de schijf worden gedrukt.
@ricksmits wrote:
bij veel moderne voertuigen wordt de binnenkant van de schijfrem achter gebruikt als remtrommel voor de handremschoenen.
Ook bij de Astra J 2012 ?
Komt er dus op neer dat de remklauw achter ipv hydraulisch, dmv voetrem, nu electrisch wordt bediend?
Frans
-
AuteurBerichten