Slijtage remblokken

Forumindex Forums Modellen Astra Slijtage remblokken

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18364601

    flw
    Participant
    • Topics 26
    • Reacties 73
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 April 2011

    Hallo,

    Betreft een Astra J van 2012 140 pk.

    Wat is een normaal slijtage interval voor de remblokken achter?

    Wat is de reden dat de blokken achter aan blijven lopen?

    Remblokken en de schijven achter zijn met 34.000 km al een keer vervangen,

    omdat er zogenaamd iets tussen zou zitten waarom links achter de blikken niet voldoende terug kwamen.

    Met als gevolg te heet geweest. Enige coulance van de dealer, geen 400 meer 300 Euro aan kosten.

    Binnen een jaar weer terug geweest omdat nu rechts warm werd. Oorzaak onbekend.

    Omdat ik er nu op tijd bij was behoefde niets vervangen te worden.

    Nu 70.000 km verder moet binnen 5000 km de blokken vervangen worden

    Terwijl de blokken voor pas na 100.000 km zijn vervangen.

    Volgens mij is het toch normaal dat de blokken achter langer mee gaan dan voor.

    Of is dat tegenwoordig niet meer van toepassing?

    Mijn zoon heeft nl. hetzelfde meegemaakt bij een Astra Tourer van 2013

    Volgens de Wegenwacht was dit een Opel kwaal.

    Mijn belangrijkste vraag was de reden dat de blokken aanlopen?

    Zit het hem in de zuiger of de blokken zelf.

    Je hebt nl. blokken van A… die zijn 116,5 mm breed en van B…. die zijn 116,9 mm breed.

    Aangezien B…. ook gemonteerd is, zouden deze eerder met wat vuil/stof in de klauw te strak komen te zitten?

    Mvg. Frans

    #18364731

    flw
    Participant
    • Topics 26
    • Reacties 73
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 April 2011

    Niemand?

    #18364738

    pjotter
    Participant
    • Topics 177
    • Reacties 476
    • Offline
    • Lid sinds:
      21 November 2013

    Niemand?

    als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen

    en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk

    makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten

    Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder

    https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/brakes/disc_brakes/repair_instructions/front_brake_caliper_overhaul/

    #18364785

    flw
    Participant
    • Topics 26
    • Reacties 73
    • Offline
    • Lid sinds:
      23 April 2011

    Niemand?

    als de rem cylinder vast zitten of moeilijk terug gaat zou het kunnen dat je remmen meer aanlopen en warm worden dus ook meer slijtage maar ik neem aan dat de garage daarna kijkt als ze de remblokken vervangen je kunt ze ook redelijk makkelijk zelf vervangen als je een beet je handig bent scheelt toch weer in de kosten Zou even naar de rubberen hoes kijken of deze niet gescheurd zijn anders meer kans op vuil of beschadiging van de rem zuiger in cylinder https://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/brakes/disc_brakes/repair_instructions/front_brake_caliper_overhaul/

     

    Thanks.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.