Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Het was een zeer geslaagde dag en een super organisatie en accommodatie :thumb :thumb
voldoende ruimte om te parkeren voor bezoekers en om de 400’s binnen op gemak te bekijken en fotograferen .
Veel oude en nieuwe bekende gesproken erg leuk volgende editie ben ik er zeker weer bij ;) .@steensel wrote:
waar aan kan je een i200 motorblok herkennen
buiten de onsteking en de ita 555 nokkenas
Het nieuwe i200 i240 en 400 topic pagina 5 Quote: Henk 400rr :thumbup
viewtopic.php?f=10&t=147495&start=100 ;)
De i200 motor had zo ook zijn eigen coderingen, een normale 2.0E motor had als motornr. “2.0E-(motornr)” erin staan, bij de i200 motor was dit “2.0iE-(motornr.)”, ditzelfde geld voor de kop, waar normaal X20E…. staat of P20E… zou nu ook een “i” toegevoegd moeten zijn.
In zo’n geval mag je aannemen dat er een (vlgs fabrieksopgaaf) 125Pk motor in zit, de ontsteking zelf zou ook een ander nr moeten hebben en/of een andere onderdrukdoos, maar die kenmerken weet ik zo niet.
Origineel zat er op het kleppendeksel een sticker met daarbij de afstelgegevens van de nokkenas stoters.
De 110pk versie i200 was hier niet geleverd en de motor zelf was niet anders dan de motor in de GSI/GTE en de latere GT uitvoeringen.
29 juni 2013 om 19:08 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153160@variant wrote:
Een siliconen radiateur lijkt me geen goed idee :jerry
Het staat erg ” cool ” , maar de koelperformance word er niet door bevorderd ..
Ik zie die setjes wel eens staan op MP , en als je toevallig een manta hebt in de kleur van die slangen dan staat het leuk ….
Als je een stel rotte slangen hebt is het wellicht een leuk idee aangezien nieuwe oem slangen ook prijzig zijn ……
..O ja ….. Ben ook weer aan de manta , b1 natuurlijk…
Foutje bedankt silicone radiateur :angel
Als het niet echt beter is dan de org. slangen dan laat ik die lekker zitten e/o vervang alleen wat nodig is voor goede gebruikte slangen.
Gaat me niet om het mooie :shock: maar de functionaliteit ervan dacht als ze beter zijn is het misschien de aanschaf waard.Sucses met de manta b1 :thumb
23 juni 2013 om 18:13 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153158Silicone waterslangen heb je daar wat aan of is het alleen een dure aanschaf of heeft het wel nut?
22 juni 2013 om 18:22 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153157idd gaan er wel eens dingen kapot maar ik ben altijd benieuwd waarom ;)
Weer een ervaring rijker :thumb@ikdenman wrote:
tja niet alles heeft het eeuwige leven he hahahaha mooi dat het allemaal weer goed werkt :thumb
22 juni 2013 om 18:01 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153155Probleem is opgelost een vernieuwde spanningsstabilisator er in gezet en werkt normaal. :wors
De temperatuur blijft rond het midden staan.
Benzine meter geeft goed aan omdat ik pas vol gegooid heb .Nu vraag ik me toch af hoe komt het dat die spanningsstabilisators kapot gaan ,ook vrij nieuwe met een paar K op de auto? :hmmz
:thumb Iedereen bedankt voor de info via forum en via Pm :thumb
21 juni 2013 om 20:44 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153152@ikdenman wrote:
is gewoon je spanningsstabilisator kan eigenlijk niks anders zijn ! ik heb het zelf ook gehad toen ik nog manta reed temp in het rood en de benzine meter die geen juiste info gaf .
Ik heb de onderdeeltjes en ga morgen aan de slag om de spanningsstabilisator als nieuw te maken :thumb
20 juni 2013 om 20:18 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153150@ikdenman wrote:
nee heeft geen invloed op de meter ! nee zou ik niet vervangen zijn geloof ik 2 types een vaste vin en een visco werkt allebij goed !
Ok dan laat de vin even voor wat het is :thumb
Wat kan het dan zijn ?
iemand nog een idee?? :hmmz2 spanningsregelaars gemeten en beide naar de :swear ,dus de 3 ook wel denk.
20 juni 2013 om 19:54 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153148@ikdenman wrote:
de gene die het topic gestart is die kan er wel eentje voor je maken dacht ik gewoon ff pbtje sturen !
Ga ik zeker even doen :thumb
Volgend probleem de vin kan ik met de hand tegenhouden en stil houden als de motor draait dus visco koppeling
vervangen? :( iemand zei probeer dat is dus even geprobeerd.heeft dit ook invloed op de meter?
20 juni 2013 om 18:26 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153146@ikdenman wrote:
je kunt ze zelf maken ! kijk maar in het manta gedeelte daar staat precies hoe en wat te doen !
Had ik ook gelezen en geprobeerd hier in de buurt de onderdelen te krijgen om er zelf 1 te maken maar helaas geen onderdelen.
Wel een andere spanningsregelaar kunnen regelen maar geeft het zelfde aan als de rest en die moet goed zijn.de benzine meter geeft vol aan klopt want getanked vandaag.
De temperatuurmeter binnen 2 km voorbij het rode.Ik word er gek van. :fy1
20 juni 2013 om 11:20 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153144Vanmorgen nieuwe temperatuursensor er in gelijk weer binnen paar km naar het rood .
Voor de zekerheid ook maar getanked ,want ik twijfel nu overal aan.
En meter gaf eerst 3/4 aan en er ging toch ruim 30 liter in.
Dus contact aan : benzine meter extreem ver naar rechts
Temperatuurmeter in het rood en verder .
De stand van bijde meters heb ik nog nooit zo ver naar rechts zien gaan.Dus zal het de spanningsregelaar achter dashboard toch kapot zijn en de vorige ook.
Dus heb je er nog eentje liggen die goed is hoor ik het graag.
Ik weet dat je ze ook zelf kan maken maar ik wil graag asap dit probleem ook testen .Gezocht : spanningsregelaar achter dashboard ,Liefst in of in de buurt van T ‘ Westland.
19 juni 2013 om 20:08 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153143@H-400 wrote:
Ontluchten kan je het beste doen met z’n neus omhoog, dan is je radiatordop zowat het hoogste punt.
Ook zonder de inbus los te draaien lukt het me toch steeds.Morgen proberen met de neus omhoog want ik heb geen passende inbus (kan er ook niet helemaal bij maar denk dat het inbus 7 moet zijn.
Hoe hoog zet jij hem dan?stoepje genoeg of nog hoger?
18 juni 2013 om 20:52 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153142@manta2.0iohc wrote:
Radiateur vol doen en ontluchten, doe ik altijd langs temperatuurvoeler in thermostaathuis.
heb je er ook een verdamper opzitten (LPG?)met Koude motor de temperatuurvoeler losgedraaid en komt de koelvloeistof er gelijk uitlopen.
Dus lijkt het me dat het systeem voldoende gevuld is .Ga hem ook weer met de neus omhoog zetten en kijken wat er dan gebeurd.
18 juni 2013 om 20:49 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153141hij loopt vrij snel naar het rood ,als ik stukje rij binnen paar km.
Klopt de kleppendekselpakking heb ik vervangen ,het draadje zat er niet tussen .
Ook na montage ook niet hij hangt vrij ,wel heb ik wat kale plekken gezien en tape op gedaan .Draad deels vervangen en nog steeds zelfde probleem.
hebben de bultjes op het sensor -stekker nog invloed op iets behalve het op de plekhouden van de stekker.
Merk wel dat als ik de stekker iets verdraai er geen meteruitslag is dus even rommelen en kijken dat die weer wat aangeeft.
Daarom dacht ik ook om de draad deels en de stekker te vervangen.@edenjo wrote:
Hoe snel loopt de meter naar het rood? Als dit gelijk gebeurd ligt misschien de draad van de temperatuur sensor tegen massa.
Je schrijft dat je de klepdeksel pakking vervangen hebt. Zit de draad niet klem?17 juni 2013 om 21:16 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153138@vluggejaapie wrote:
Met vuldop open en onderste slang knijpen krijg je m ook ontlucht, wel bij koud en warm doen, meerdere keren zodat je zeker weet dat ie luchtvrij is. Ik rij met 82gr thermostaat omdat ik geen risico meer neem sinds laatste akkefietje.
Maar zoals gezegd, testen zonder thermostaat, als hij dan uberhaupt nog het blauw uitkomt is je waterpomp niet fris meer. Oliepijl is ook in orde? als deze te laag is wordt hij ook warmer.zal mijn oliepijl ook nog eens checken ,die was vooralsnog gewoon goed iig geen lekkage of vlekken op de straat gezien.
17 juni 2013 om 20:57 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153136@manta2.0iohc wrote:
Radiateur vol doen en ontluchten, doe ik altijd langs temperatuurvoeler in thermostaathuis.
heb je er ook een verdamper opzitten (LPG?)Ik heb geen Lpg alleen benzine .dus dan zou het moeten kunnen via de temperatuurvoeler in thermostaathuis?
Maar de inbus zit aan de andere kant van de thermostaathuis (thermostaat) dan de temperatuurvoeler /sensor op het thermostaathuis.
Als dat de inbus de officele ontluchter is heeft dit dan geen invloed op het ontluchten?17 juni 2013 om 20:37 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153133@ikdenman wrote:
ontluchten denk ik !
Hoe en waar ?op het thermostaathuis?
Die inbus is aardig verroest aan de binnenkant zag ik met demonteren ,ben bang dat ik hem kapot draai en heb geen ander huis liggen.
Maar kan het altijd ff proberen morgen.
Moeten er dan direkt weer nieuwe pakkingen tussen of zijn deze nieuwe goed genoeg?
Ontluchten warm of koud?17 juni 2013 om 20:36 In reactie op: Koel probleem ? of meterprobleem? 2.0 E CIH opgelost! #18153132Je zou om uit te sluiten of het je koelsysteem of je meter is met een temperatuurpistool de werkelijke temperatuur van je water kunnen meten. Gewoon zo’n apparaat wat je op je bovenste en onderste slang richt.
Meet apparaat heb ik niet zou ik moeten kijken waar ik dat even kan regelen.Wordt je systeem mooi geleidelijk warm en blijft het op een temperatuur van rond de 80/90 graden, zal het je meter zijn.
Het is normaal dat bij een koude motor eerst de bovenste slang warm wordt omdat de thermostaat pas bij 80/90 graden opengaat en dan het water gaat circuleren. Wordt de temperatuur hoger ligt het aan je koelsysteem.Zo te lezen aan je reactie zou het een dichtgeslibte slang of koelkanaal kunnen zijn.
Bovenste lang van radiateur is goed iig niet dicht geslipt.
Onderste slang loopt gewoon door tijdens het bijvullen.
Hoe kan ik dat checken?en welke slag zou dat kunnen zijn of wel koelkanaal?Heb je het systeem goed ontlucht met de kachelkraan vol open op warme lucht?
Kachelkraan?
heb wel tijdens het warmdraaien de kachel op warm aan gezet.
Ook nog eens de sensor op het thermostaathuis verwisseld en liep ook koelvloeistof uit.
Heb de radiateur bij gevuld met draaide motor ,ging nagenoeg even veel in als er was uitgelopen
Verder kun je controleren of je koelfan op tijd gaat draaien.
Koeivin draaid altijd vroljik mee.Het zou ook nog een versleten of kapotte waterpomp kunnen zijn welke een goede watercirculatie verhinderd.
Hoe kan ik dat checken ?|(waterpomp heb ik nog wel liggen eventueel).@GTS2.2DTI wrote:
Probleem met die kleuren is dat de auto’s in België, Duitsland, Engeland werden gemaakt. In ieder land word weer een ander merk lak gebruikt en zo kom je aan die verschillende tinten wit. Als ik eerder een auto helemaal opnieuw spoot pakte ik meestal de eerste tint. Er is zo niet te zeggen in welke tint de i200 werd gespoten.
Je hebt gelijk meerdere die dat me zeggen ,meten is weten :thumb .anders idd Erwin peters ff contacten.
@mantaray wrote:
452 is niet spierwit maar roomwit !
ok :oops: weer wat geleerd :thumb
het kleur verschil vind ik wel erg groot tov recent gespoten 452 op de manta.maar zoals er word gezegt er zijn dus meerdere tinten 452 ,waarschijnlijk om het makkelijk te houden ;)
Dus wie heeft het verlossende antwoord op de vraag welke Tint 452 is er org. op de I200 gespoten.
De manta nu geheel overspuiten is nog niet aan de orde btw :agent
Bedankt voor de tips en info en links.
452 is echt spierwit ,idd zoals op de meeste 400’s en 200’s , gsi’s enz
ik heb het idee dat de kleur wit die er nu op de 200 zit een soort roomwit is en niet spierwit.
heb wel meerdere 200’s gezien die dat hebben dat soort room wit .zal binnenkort wel eens langs een spuiter oid rijden en laten meten.of er moet iemand nog een idee hebben.
Heb ook wat sperren onder gehad vroeger mijn ervaring qua rijden met de sperren ,ook gewoon voor dagelijks gebruik zijn de volgende .
ZF -40% sper :thumbup
ZF -75% sper :thumbup
0/100% quaife/wormsper ,ik vond het :puke hakt er in een keer in :swear niet mooi te doseren als een platesper.Ik vond het ondingen,zou ik nooit meer aanschaffen, dan liever zonder.Ga je de sper niet gebruiken waar die echt voor gemaakt is (Driften/race/rally ,etc.)
zou ik zo ie zo geen sper aanschaffen zonde geld.Het is natuurlijk wel super stoer om te kunnen zeggen dat er een sper onder je wagen zit maar als je er niks mee doet /kunt sta je toch een beetje voor …
Wil je een sper kopen , koop hem dan zijn er zat te koop , ja die dingen kosten geld , so what ,spaar je er wat langer voor !
das mijn mening ;)
Originally posted by anvage
hahahaha paraplu is voor watjes:Pniet voor watjes maar voor de foto/video camera ;)
Originally posted by anvage
Iedereen weet dat het ooit gaat regenen tijdens de ele rally. Alleen dit jaar was het wel een beetje overdrevenl.:(:)paraplu en regenpak altijd meenemen :angel:thumbup
o ja vergeet de zonnebrand ook niet :fy1
Hij doet het goed ED…. [/quote]
ik heb er altijd met veel plezier in gereden :thumbup:thumbup:thumbup
en het is gewoon een top manta :D -
AuteurBerichten