DvB

Aangemaakte reacties

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Storing stuurbekrachtiging? #18069182
    DvB
      Lid sinds:
      20 August 2012

      Stuurhuis nr 2 wordt gemonteerd. Dit 1jaar na het vorige stuurhuis. Kortom, mijn Insignia verslijt 1 stuurhuis per jaar.
      Opel heeft nog geen oplossing. Enige wat de dealer zei is dat ze een software update verwachten. Maar wanneer is nog niet duidelijk.

      In reactie op: Storing stuurbekrachtiging? #18069156
      DvB
        Lid sinds:
        20 August 2012

        Ik heb het volgende gemerkt; de auto stuurt erg ‘hakkelig’, dat wil zeggen dat als ik het stuur wil draaien het lijkt alsof het stuurinrichting vast zit (klemmende kogel). Bij de eerste 0,5 cm links of rechts moet dan meer kracht worden gezet dan normaal. Het gevolg is dan dat je ‘doorschiet’ en dus niet lekker vloeiend rijdt.

        Ik dacht eerst dat het kwam door de winterbanden wissel. Maar bij dat was het niet omdat de auto dit gedrag alleen vertoont bij de sport stand en de normale stand en niet bij de tour stand. Ik heb ook gedacht aan spoorvorming, maar ik rijd op verschillende wegen en het komt steeds vaker terug. Dus die optie sluit ik ook uit.
        Het lastige is ook dat de auto dit gedrag niet continue vertoont.

        Vandaag (16okt) naar de garage geweest. Auto eerst uitgelezen en geen storing. Na iets verder zoeken komt de garage tot de conclusie dat het stuurhuis vervangen moet worden. Ik krijg toch altijd het gevoel of dit nou wel DE oplossing is voor het probleem of dat men kiest voor de makkelijkste weg (immers garantie).
        Anyway, er wordt aan gewerkt.
        :hmmz

        Update per 23/10
        Stuurhuis is vervangen. Eerste indruk is dat de auto in de sportstand weer ‘normaal’ en lichter stuurt.
        Verder gaf de dealer weinig tot geen info of dit vaker voor kwam, of wat de oorzaak zou kunnen zijn.

        Update per 17/12/2013
        In oktober 2013 kwam het euvel weer terug. De garage heeft het ‘opgelost’. Door het stuur rondjes te rijden met het stuur volledig uitgedraaid. Klinkt vreemd, maar het heeft geholpen….. voor 2 maanden!?
        Nu weer met de lease maatschappij en Opel op zoek naar een oplossing. Er wordt weer een nieuw stuurhuis geplaatst en… er komt een software update. Datum is nog niet bekend.
        Kortom, Opel heeft dit issue (nog) niet onder controle.
        Ik hou jullie weer op de hoogte.

        In reactie op: Problemen met Insignia Ecoflex 1.4 #17898459
        DvB
          Lid sinds:
          20 August 2012

          @huibscholte wrote:

          Ik ben sinds december in het bezit van een insignia 1.4 Turbo Ecoflex
          Mijn ervaringen zijn tot op heden niet goed. Omdat ik tegen enkele opvallende zaken aanloop post ik hier mijn klachten en irritaties. Ik ben vooral nieuwsgierig of andere gebruikers tegen dezelfde problemen aanlopen.

          Klachten:
          1. De auto geeft regelmatig (zeker elke dag een keer) een zachte gordelpiep, terwijl ik mijn gordel om heb. Piepen stopt pas als ik de auto stop, op slot doe, en opnieuw start. Dealer geeft aan dat dit een bekend probleem is maar dat ze het niet kunnen verhelpen.
          2. Climate Control is met 18 graden ijskoud, en met 19 graden erg heet. Naar de garage gebracht (motorhuis leiden), na een week weer opgehaald met resultaat: 14 (min) ijskoud, 15 warm. Zit de hele dag te draaien aan de temperatuurknop.
          3. Na drie weken was mijn dynamo kapot. Auto heeft vervolgens een maand (!) bij de dealer gestaan voordat de dynamo werd vervangen.
          4. Al een paar keer error gehad dat Navigatie SD kaart niet wordt herkend, terwijl de kaart er in zit.

          Irritaties:
          1. Je kan je navigatie NIET instellen tijdens het rijden. Hiervoor moet je langs de kant van de weg gaan staan en het adres invoeren. Dat geldt ook als er een passagier naast je zit. Vroeger waren systemen nog aan te passen, maar sinds eind 2012 en bij Navi 900 niet meer. Twee dealers en zelfs een bevriende autohacker naar laten kijken, maar zonder resultaat. Geldt ook voor overige instellingen in het menu. Voor mij als zakelijk rijder die veel op pad is is dit zeer irritant.
          2. Waarschijnlijk niet voor veel mensen relevant, maar het het systeem kan niet meer dan 1000 telefoonnummers aan. Maakt de carkit voor mij onbruikbaar omdat ik door mijn werk meer dan 1000 nummers heb.
          3. Twee dealers (eef en huub r’dam en motorhuis leiden) gaan ongeïnteresseerd met deze problemen om. Auto heeft al drie keer bij de garage gestaan, en los van een nieuwe dynamo heb ik nog steeds problemen.

          Conclusie:
          Aan alle potentiële kopers: als ik opnieuw zou mogen kiezen zou ik niet voor deze auto gaan. Hij ziet er mooi uit, maar daar houd het mee op.

          Ik heb ook die ”piep”. Lijkt erop dat als ik de deur open heb, de motor start en dan pas de deur dicht doe, de auto denkt dat de deur nog open is?! (beeldschermpje geeft overigens ver niets aan. Stoppem, motor uit, opslot, open… en dan weer starten pfff piepje weg! Omslachtig, maar dat is de enige manier om het te stoppen.
          Wat trouwens ook bijzonder irritant is, is dat als je de sleutel in het contact laat zitten en de deur open doet/laat, de auto maar blijft piepen. Dus niet 1 minuut ofzo, maar volgens mij totdat de accu leeg is ofzo.

          Die climatronic problemen heb ik ook gehad (zie ander topic), maar is inmiddels opgelost. Ik heb nog niet met een thermometer gemeten, maar het wel comfortabel in de auto. Al moet ik wel zeggen dat als we met 5 mensen in de auto zitten, de climatronic er hard aan moet trekken. Kortom, het is niet de beste airco.

          Ik heb een korte poging gedaan om met spraak herkenning te werken, maar het lukte niet meteen. Dus daarna niet meer geprobeerd. Mischien moet ik dat toch wer eens doen. Maar het is en blijft wel irritant dat je geen adres kan invoeren tijdens het rijden.

          Dat Opeldealers niet ongeinteresseerd zijn is ook mij opgevallen. Of ze willen niet, of ze kunnen niet. Maar feit blijft dat als je zegt dat het airco probleem een bekend probleem is, de dealers je aanstaren en net doen aslof jij een uniek geval bent. Toevallig stond er voor mij ook eenzelfde Insignia met exact dezelfde problemen. Ik heb tegen die bestruurde gezegd dat hij even op het Opel forum moest kijken.
          Ook stuurt de dealer je weg met halve oplossingen, d.w.z. software update en doei. Zonder enige vorm van controle achteraf. En natuurlijk het feit dat Opel niet in staat is om goede software aan te leveren.

          Kortom, nog niet de beste auto die ze ooit hebben gemaakt!

          DvB
            Lid sinds:
            20 August 2012

            Op 9 augustus weer bij de dealer geweest…. en jawel, de airco werkt weer. Ik kreeg weer een aparte update voor de airco.
            Wat wel weer frapant was dat er tegelijk met mij een andere Insignia gebracht werd, met exact hetzelfde probleem.
            De service van de dealer is best OK, maar de kennis is en vooral communicatie van Opel is bedroevend.

            Ik ben ik totaal 3 keer terug geweest en elke keer zou het probleem verholpen moeten zijn. Maar niks was minder waar. In plaats van te zeggen dat er een (software) probleem is, sturen ze je weg met een vaag verhaal dat de airco klot op de stand ‘low’ en het dus moet doen. Toen ik melde over het forum en dat het een bekend probleem, waren ze bij de dealer iets meer geneigd om er naar te kijken.

            Het is niet de beste airco die ik ooit heb gehad. Met een gezin in de auto heeft de airco erg veel moeite om te koelen en de juiste temp te houden.
            Maar goed, probleem verholpen en het is weer aangenaam in de auto. :thumb

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)