Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 november 2018 om 22:38 In reactie op: Weigeren linker knipperlicht af en toe….Niemand een idee m #18361951
<p style=”text-align: center;”>Hallo pionok,</p>
Sorry, het probleem was niet opgelost! Kon de auto in die tijd gelukkig voor een goed bedrag inruilen en ben weer voor een jongere uitvoering gegaan (gelukkig hier geen problemen mee gehad)!succes met de zoektocht! Was echt een hersen kraker toen, alles geprobeerd! Helaas niet gelukt
Groet Bernd
Ik was er al bang voor dat het alleen voor windows was!
Ik ga kijken wat ik kan doen met installeren voor de Mac.Dank je voor je reactie! :thumb
Niemand enig idee voor op-com software Mac book? :hmmz :hmmz
Hallo allemaal,
Ik heb de auto weer terug. Ze hebben hem uitgelezen en er zat dus een storing in de EGR klep. Deze is eruitgehaald en compleet nagekeken en opnieuw ingebouwd. Tevens is er een software update uitgevoerd. Bij thuiskomst gecheckt met Op-com en geen storingen. Nou maar kijken hoelang het goed gaat.
Bedankt voor de reacties en het meedenken. :wors :wors :worsGroet
Nou ff een update,
Weer met de kop in de zekeringen kast in de motor ruimte gehangen, alles er nog een keer uitgehaald en opnieuw terug gezet. kabam :wtf we kunnen weer starten, nu alleen melding low voltage. Start kabels eraan en met auto van het vrouwtje met moeite de diesel weer aan de gang gekregen, gelijk maar weer ff tijdje gereden, had 11.6V nu weer 14,2V tijdens rijden. Auto lampje met sleutel gaat nu steeds vaker branden, ook bij lage toerentallen (niet meer alleen bij flink optrekken). Nou kan in ieder geval morgen vroeg zelf naar de garage rijden en dan maar afwachten wat er nu weer uitkomt…..
Als het lampje niet brand geen storings melding in de op-com :hmmz :hmmz :hmmz
Hallo allemaal,
Ben er inmiddels achter dat de P1610. Immobilizer not programmed te maken heeft met de start onderbreker die niet wordt vrijgegeven. Nu wil ik mijn sleutel opnieuw inleren en alles gaat goed tot en met de beveiligings code en dan geeft hij operation failed aan! Dit doet hij als ik het onder oude sleutel doe en onder nieuwe! Erease alle sleutels idem! Iemand enig idee hoe het wel moet (het zijn dus keyless transponsers met startknop in de auto)
Iemand een idee?
Sleutel opnieuw geprobeerd in te leren, geeft fout aan (werkt niet)! Wissen doet ie ook niet! Iemand enig ervaring met keyless entry sleutels! Immobilizer opnieuw geprogrammeerd maar doet helemaal niks! Geen foutmeldingen meer! 1x startknop indrukken op contact, je hoort ook geluidje dat alles opstart, hierna start knop nog een keer indrukken en helemaal niks, geen kick!!!!
Wat kan dit toch zijn?
Nee, geen storings lampjes die branden! Is het verstandig om de sleutels te wissen en opnieuw inkeren, weet alleen niet hoe dat gaat met keyless sleutel?
Lampje bleef nu langer branden en na wat tikken op de zekering box onder de motorkap ging hij uit. Zekering box open gemaakt en alle relais en zekeringen even eruit en weer erin gezet. Probleem nu is dat de auto niet meer wil starten….. :swear
Op-com eraan gehad en gaf eerst aan dat immobilizer…. niet geprogrammeerd was. Naar menu van “body gegaan” security code ingevoerd en eerste optie grprogrammeerd (er stonden in totaal 3) uiteindelijk alles gedaan en weer bij de eerste terug gekomen. Alle storingen eruit maar hij wil nog niet starten ook niet met reserve sleutel. Alles werkt verder, ramen deuren (Keyless entry), kan hem op contact zetten 1x op de start knop, maar dan houd het op. Rem wordt ook niet ontkrachtigd, pedaal zakt niet weg (dit doet hij altijd iets als ik hem start).Iemand een idee….
Maandag komen ze hem anders pas ophalen.Nou maandag kan ik de auto weer afleveren bij de garage, wat zal er nu weer aan de hand zijn?
Wordt vervolgd……
:hmmz
Hallo Vannos,
Bedankt voor je reactie,
Moet ik morgen even kijken of ik erbij kan komen bij de EGR (zal toch vreemd zijn als hij vast blijft zitten, alsof hij met vertraging werkt), maar hij is net nieuw. Weet jij ook wat de lucht massa meter moet aangeven bij goede werking?
Ja sorry, druk geweest! Hier nog een update! Inmiddels 600 km verder en auto rijd weer als nieuw!!! :thumb
Heeft al met al een bak geld gekost, maar ontzettend gematst door mijn eigen garage!!! :wors
Bedankt voor de reacties :thumb
Groeten DubbelhuisNou de auto is na 5 dagen weer in ons bezit! Turbo is vervangen! Na het ophalen weer ff stukje gereden en tot nu toe wereld van verschil, hij pakt goed op en loopt motorisch veel rustiger! Morgen gaan we nog ff een flink stuk rijden! Grote klasse voor onze garage, zijn ons flink in de kosten tegemoet gekomen (zijn dan ook al jaren vaste klant, maar toch)! Laat na het weekend nog ff weten hoe het gaat. Hopelijk is het inhouden en vermogen verlies verleden tijd!
Bedankt voor de reactie.
Prettig weekend en ik plaats nog ff een update.
GroetenNou vandaag is ie naar de opel garage gebracht, Turbo naar de knoppe :puke
Vreemd dat ie het de ene keer wel goed doet en de andere keer niet! :hmmzTurbo wordt vervangen :swear
Update: :wtf :wtf :wtf :wtf :wtf
Starte vanmorgen de auto en wat wil, Lampje is uit.
Tot gisteren moest ik 2x aan de hendel van de deuren trekken om alles te ontgrendelen. Vanmorgen 1x zoals het altijd was, alle deuren werken weer normaal en lampje is uit. Oorzaak onbekend.
Gr.
Nou hier weer een update: :wtf :wtf :wtf
Afvoer gevonden, maar helaas deze zat niet verstopt. Heb nu 5 dagen zonder airco aan gereden en geen lekkage meer gehad. Vanmiddag de airco weer op atomaat gezet en nu maar weer kijken wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat het water geweest is dat misschien nog steeds in het systeem heeft gezeten en wat er nu uit is. Ik houd jullie op de hoogte.
Gr.
13 januari 2012 om 17:50 In reactie op: Verwijderen groene aanslag bij achterlichten Zafira-B #17943000Dusty (tegenwoordig dasty geloof ik), goedkoop en super schoonmaak spul (Wibra). Even in laten trekken en dan goed schoon maken, gebruik het ook om zwarte aanslag van rubbers op de lak van mijn vrouw haar auto weg te poetsen.
Succes
Gr.
Hallo allemaal,
Nogmaals bedankt voor het meedenken, geprobeerd op de bodemplaat in z’n geheel te verwijderen. Helaas kom er niet ver genoeg onder (zonder brug), van de week een oprij ramp gemaakt van stoeptegels. Maandag gaat hij op de brug, ik laat jullie dan even weten hoe het is afgelopen. Ik heb via problemcar een tekening gekregen van een werkplaats manual waar de afvoer staat aangegeven.
By dubbelhuis at 2012-01-13Pastra, jij had toch gelijk dat hij bij het stuurhuis zit.
Jullie lezen het maandag
Gr.
Nou als het weer mee zit, kruip ik er weer onder en ga verder zoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken en testen (Frans).
Word vervolgd,Gr. Bernd
Ok,
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groet Bernd
Ik heb al onder de auto gelegen, bodemplaat losgehaald, niks,noppes. Dashboard kast eruit gehad, middenconsole opengemaakt, noppes. De Zafira A, die ik hiervoor had heeft tenminste een slangetje lopen die je al kunt zien als je op de knieen naast de auto zit. Zafira B, lekker volbouwen zodat je niks zelf meer kunt doen!
Gr.
@Pastra wrote:
Kijk eens nabij het stuurhuis of je daar een afwatering ziet door het schutbord heen….
Gr.
PastraBedankt voor je reactie,
Voor ik zover kan zien zit daar ook niks.
Vreemde is dat ik kon zie dat er water in het huis van het interieur filter heeft gezeten. Rij nu al 2 dagen zonder airco en alles is nu droog. Waar komt dit dan vandaan, iedereen heeft het over verstopping van de afwatering airco, moet je alleen weten waar die zit. Mail contact gehad op problemcar met een airco monteur en die zei dat het dan mogelijk is om daar water te krijgen. Hij dacht alleen dat de afvoer in de rechter wielkast zat, niet dus. Ook weer voor niks gedemonteerd. Parafaan is helemaal schoon geen verstoppingen door troep.Gr.
Nou net weer ff bij de garage geweest, nu ook te horen gekregen dat hun de code B251A ook uitgelezen hadden en dan de versie low voltage any door opener. Om het zeker te weten moet dus alsnog de stuurcomputer van de CV uit een Astra H in mijn Zaf gezet worden, helaas niet op een andere manier achter te komen!!!! :puke
Gr.
Heeft iemand nog enig idee, waar dit spannings probleem vandaan kan komen (zie reactie van PVB). Tijdens het rijden heb ik een accu voltage van 14.1 V, voor het starten 12.6V. Kan het zijn dat dat te laag en daarna te hoog is of zijn dit normale waarden. Ik heb nu alweer aardig wat km gereden en alles werkt weer zoals het hoort :thumbup . Als ik met draaiende motor van de auto wegloop met de zender werkt de alarmering zender buiten bereik (ping signaal) gelukkig ook gewoon, maar ja lampje gaat nog niet uit :hmmz .
Gr
@PVB wrote:
Ik heb net even gegoogled en heb een lijst met foutcodes van de astra-h gevonden.
Daar staat in:
B251A Any Door-Opener Motor Circuit High Voltage B-013
B251A Any Door-Opener Motor Circuit Low Voltage B-013
Ik hoop dat je hier iets mee kunt.
Ik heb het word document opgeslagen dus mocht je het volledige overzicht willen stuur me even een PBSuper, ik heb je een PM gestuurd :wors :wors :wors
Dit geeft dus aan dat het toch echt een spannings probleem is, hier kan ik mee verder.
Ze zeiden dat ze alles doorgemeten hadden, maar hij geeft deze code niet voor niks.word vervolgd..
Gr -
AuteurBerichten