Verwijderen groene aanslag bij achterlichten Zafira-B

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Verwijderen groene aanslag bij achterlichten Zafira-B

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243299
    Toestra
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 June 2010

      Goede middag,

      Recent heb ik een Zafira-B aangeschaft, waar ik tot op heden zeer tevreden mee ben…
      Echter heeft de vorige eigenaar deze Zafira-B wat minder vaak schoon gehouden o.i.d., want er zit veel groene aanslag tussen de randen van de achterlichten en de richtingaanwijzer op de schermen voor. (Dit had ik met mijn Astra-H station niet…)

      Ik heb inmiddels al met de hogedrukspuit geprobeerd het vuil weg te spuiten… Echter zonder veel resultaat.
      Nu heb ik de achterlichten gedemonteerd en met een zachte borstel de randen onder de kraan schoon geprobeerd te maken… Maar dit lukt dus ook niet…

      Wie heeft er voor mij nog andere suggesties?

      (Nieuwe achterlichten is een laatste optie…)

      #17942999
      soepkiepe
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 August 2010

        als je ze er uit kan pakken, misschien ff in de vaatwasser leggen?

        #17943000
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          Dusty (tegenwoordig dasty geloof ik), goedkoop en super schoonmaak spul (Wibra). Even in laten trekken en dan goed schoon maken, gebruik het ook om zwarte aanslag van rubbers op de lak van mijn vrouw haar auto weg te poetsen.

          Succes

          Gr.

          #17942998
          Toestra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 June 2010

            De achterlichten hebben inmiddels een vaatwasbeurt gehad. Helaas is het gewenste resultaat echter nog niet bereikt…

            Bij 1 achterlicht zie ik overigns, dat de reflector na de vaatwasbeurt wat aangetast is.
            Dit zou toch niet moeten kunnen bij temperaturen tot 45 graden?

            Ik ga de achterlichten nog even met schoonmaakspul behandelen,… maar tussen het glas en het huis is bijna niet te komen.

            Groet,
            Mark

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.