Kom op Zafira B rijders, iemand idee???

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Kom op Zafira B rijders, iemand idee???

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17245182
    Dubbelhuis
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2007

      Beste mensen,

      Ben nog steeds op zoek naar de afvoer van de airco (condens). Garage weet het zelfs niet eens, of wil het niet zeggen. Kom de auto maar brengen en laat hem maar staan, krijg ik dan te horen. Ik wil hem zelf even door blazen, maar kan niks vinden!!

      Gr.

      #17973189
      Pastra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 February 2007

        Kijk eens nabij het stuurhuis of je daar een afwatering ziet door het schutbord heen….

        Gr.
        Pastra

        #17973190
        Dubbelhuis
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 January 2007

          @Pastra wrote:

          Kijk eens nabij het stuurhuis of je daar een afwatering ziet door het schutbord heen….

          Gr.
          Pastra

          Bedankt voor je reactie,

          Voor ik zover kan zien zit daar ook niks.
          Vreemde is dat ik kon zie dat er water in het huis van het interieur filter heeft gezeten. Rij nu al 2 dagen zonder airco en alles is nu droog. Waar komt dit dan vandaan, iedereen heeft het over verstopping van de afwatering airco, moet je alleen weten waar die zit. Mail contact gehad op problemcar met een airco monteur en die zei dat het dan mogelijk is om daar water te krijgen. Hij dacht alleen dat de afvoer in de rechter wielkast zat, niet dus. Ook weer voor niks gedemonteerd. Parafaan is helemaal schoon geen verstoppingen door troep.

          Gr.

          #17973191
          Pastra
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 February 2007

            Ik weet van een Renault dat ze de afwatering bij de passagierzijde onder de voetenmat door laten lopen, onder de stoel door en dan daaronder afwateren. Dus onder de auto.

            Nu kan je het beste kijken achter je dash waar je een afwatering ziet lopen.

            Gr.
            Pastra

            #17973192
            Dubbelhuis
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2007

              Ik heb al onder de auto gelegen, bodemplaat losgehaald, niks,noppes. Dashboard kast eruit gehad, middenconsole opengemaakt, noppes. De Zafira A, die ik hiervoor had heeft tenminste een slangetje lopen die je al kunt zien als je op de knieen naast de auto zit. Zafira B, lekker volbouwen zodat je niks zelf meer kunt doen!

              Gr.

              #17973193
              Smithy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                20 August 2011

                Ik moet morgen bij m’n garage, de Vectra gaan ophalen.
                Zal het daar eens vragen aan de monteur, erg behulpzame mens ;)
                Laat je morgen iets weten !

                #17973194
                franswinterbans
                  Lid sinds:
                  20 March 2011

                  Hallo Dubbelhuis ik zal straks mijn Zafira B Z16XEP eens laten draaien met airco aan en dan zal ik eens kijken waar het condenswater tevoorschijn komt. Het kan wel 7uur worden want de ONDERDIRECTEUR (mn vrouw) is nog bij de baas!! Word vervolgd. Gr frans

                  #17973195
                  Dubbelhuis
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2007

                    Ok,

                    Alvast bedankt voor jullie reacties.

                    Groet Bernd

                    #17973196
                    franswinterbans
                      Lid sinds:
                      20 March 2011

                      Daar ben ik weer!!! Ik heb mn auto ongeveer een half uur laten draaien met airco op koud maar er verschijnt GEEN water onder de auto!! Het kan ook aan het weer liggen of de mijne zit ook verstopt. Maaaaaaaar zou Willem van dit forum hier OOK geen antwoord op hebben want die man weet toch wel verdommes veel van Opels!?!? Mischien leest hij dit probleem en weet hij iets. Sorry dat ik je niet kon helpen. Gr frans

                      #17973197
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        ik zou niet durven zeggen waar EXACT de waterafvoer zit van de Zafira-B.

                        meestal ter hoogte van het paravan..

                        Willem

                        #17973198
                        Dubbelhuis
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2007

                          Nou als het weer mee zit, kruip ik er weer onder en ga verder zoeken. In ieder geval bedankt voor het meedenken en testen (Frans).
                          Word vervolgd,

                          Gr. Bernd

                          #17973199
                          Smithy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            20 August 2011

                            ik kom juist van bij de garage, daar zeggen ze dat de afloop aan de achterkant van het subframe zit.. weet niet of je hier iets meer mee bent? :hmmz

                            #17973200
                            Dubbelhuis
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2007

                              Hallo allemaal,

                              Nogmaals bedankt voor het meedenken, geprobeerd op de bodemplaat in z’n geheel te verwijderen. Helaas kom er niet ver genoeg onder (zonder brug), van de week een oprij ramp gemaakt van stoeptegels. Maandag gaat hij op de brug, ik laat jullie dan even weten hoe het is afgelopen. Ik heb via problemcar een tekening gekregen van een werkplaats manual waar de afvoer staat aangegeven.


                              By dubbelhuis at 2012-01-13

                              Pastra, jij had toch gelijk dat hij bij het stuurhuis zit.

                              Jullie lezen het maandag

                              Gr.

                              #17973201
                              Dubbelhuis
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                3 January 2007

                                Nou hier weer een update: :wtf :wtf :wtf

                                Afvoer gevonden, maar helaas deze zat niet verstopt. Heb nu 5 dagen zonder airco aan gereden en geen lekkage meer gehad. Vanmiddag de airco weer op atomaat gezet en nu maar weer kijken wat er gaat gebeuren. Ik hoop dat het water geweest is dat misschien nog steeds in het systeem heeft gezeten en wat er nu uit is. Ik houd jullie op de hoogte.

                                Gr.

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.