Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
27 september 2015 om 20:16 In reactie op: *OPGELOST* Hoge CO, afslaan,slecht lopen, Koltec G3 X16SZR #18273450
Necam/Koltec wil ook nog wel eens gas gaan lekken door deze vacuumaansluiting. Met als gevolg slecht lopen en hoge Co op lpg. Revisie van de verdamper is dan de oplossing.
Zit er niet in, alleen een filtergaasje op de ingang van het verdeelhuis. Maar dat heb je inmiddels denk ik wel uitgevonden?
Achter de X20XEV kun je de smallblock bakken met gemak plaatsen. F13/F15 bakken passen door er een diesel vliegwiel/drukgroep/koppeling op te zetten. Kun je je standaard assen prima gebruiken, zon bakje en vliegwiel scheelt zomaar 15-20 kg.
X20XEV is een fijn blok, doet zijn werk goed. Het heeft echter nooit de waardering van de C20XE gekregen, daarvoor is het net een beetje tammer.
D’r zal ook wel een bijbehorend prijskaartje aan zitten. Bij twijfel gewoon niet doen…..
Teller of stekkers naar de teller al gechecked?
Beetje garage kan dat voor je doen. Of je besteld er bij bijv. Conrad eentje voor rond de 3 tientjes.
Ga eens compressie testen…
Heb je ook iets gedaan met de ECU of de startonderbreker, qua (om)wisselen?
Uhmmmmm, krom misschien :kewlpics
Ik zie een zuiger met en eentje zonder veren…Wat bedoel je precies met je verhaal :wtf
Krukassensor ook al eens vervangen?
Even uitlezen?
Heb zelf een x20xev uit een Astra F in de Corsa gelepeld….Is best te doen..
Beter, komt altijd weer van pas :thumb
Je hebt de sleutel (met chip) nodig, de sleutellezer die om het contactslot zit, en de ecu. Deze 3 dingen zijn op elkaar afgestemd. De rest van de auto mag je in principe wel laten staan :ass .
Homokineet?
KVS richting kachel, zit aan de motorkant. Zit een afsluiter in die via de kachelknop aangestuurd wordt.
Check het mechaniekje eens wat de kachelleiding openzet, tegen het schutboard aan, of die voldoende open gaat. Ontluchten hoort met koude motor dop van het kvs-reservoir los en dan op laten warmen tot de fan 2 keer aanslaat. Bijvullen, doppie erop en klaar.
In zo’n geval zou ik met de multimeter naar de Opel dealer/Sloop gaan en vragen of ik mag meten aan een soortgelijke auto.
Zaakje goed ontlucht na het wisselen van de thermostaat? Moet je ook KVS bijvullen?
Kun je je ouwe sensor nog opmeten?
Tja, vraag is of dat zo is en als dat je een merkbaar verschil zal opleveren. Feit is wel dat je een heel mooi koppie hebt liggen, en dat is volgens mij een prima basis. De eerste series c16xe koppen waren nogal kwetsbaar, die wil je eigenlijk ook niet. Nokkenassen kan je zeker gebruiken, kleppen zou ik nieuw halen. Maar ja, dat is allemaal mijn mening…
Poorten zit idd verschil in, de “driehoekige” (triangular shape) poorten die in de nieuwere koppen zitten (die jij hebt liggen) schijnen wel het beste te zijn. Maar van horen en zeggen, geen harde cijfers van gezien.
Heb al eens een c16xe koppie verkocht en die kwam op een x14xe, kon geen verschil ontdekken. Autootje loopt er nog steeds mee.
-
AuteurBerichten