Corsa B 1.2s Cool géén warme lucht

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa B 1.2s Cool géén warme lucht

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268872
    normsan13
      Lid sinds:
      1 November 2014

      Hallo,

      Nieuw hier. In de Corsa B (met airco) van mijn vrouw wordt het niet meer warm. Geen warme lucht uit de luchtgaten. Als ik aan de temperatuurknop daraai dan voel ik wel een heel klein verschil, een paar graden. Dus ik zie dat er niets mis is met de knoppen.

      Koude auto starten en ongeveer 5 min op 2000 t/min, motortemp naar 90gr. Dikke slang tussen bovenzijde radiateur en reservoir blijft koud. Dunne slang aan reservoir wordt warm. Slang tussen motorblok en thermostaat ook warm. Bovenste slang achter thermostaat wel warm, onderste slang achter thermostaat blijft koud (naar verwarmingskachel?)
      Motor nog een effe 3000t/min en temp gaat richting 100gr. Fan springt aan bij ongeveer 97gr en slang tussen radiateur en reservoir nu ook warm en kvs stroomt in reservoir, ziet het stromen in de doorzichtige nippel van het reservoir. Thermostaat net 4 weken geleden nieuw erin gezet. Onderste slang achter thermostaat blijft koud en lucht in auto ook koud.
      Dop van reservoir losgedraaid zodat lucht weg kan. Fan springt nog 2x aan in de volgende 5-10min maar lucht in auto blijft koud.

      Trouwens ook sinds eind vorig jaar géén koeling meer van de airco, maar dat ter zijde.

      Verwarmingskachel verstopt?? Zo ja hoe en waar kan ik deze vervangen? Ik meen reeds gelezen te hebben dat deze onderin het middenconsole zit en via de bestuurderskant eruit kan worden gehaald. kan iemand mij hier verder helpen? klopt de locatie? Welke boutjes/schroeven?Vloeistof opvangen?

      De winter staat voor de deur dus help mij snel aub anders moet ik mijn auto inleveren bij haar en kan ik op de fiets.

      #18259403
      Dr.Ed
        Lid sinds:
        9 October 2011

        Zaakje goed ontlucht na het wisselen van de thermostaat? Moet je ook KVS bijvullen?

        #18259404
        normsan13
          Lid sinds:
          1 November 2014

          Hi Dr. Ed, bedankt voor de snelle reactie.

          Allereerst, ik heb een correctie/uitbreiding van mijn melding gemaakt, zie hierboven.

          Zit genoeg kvs in en volgens mij nu ook zeker geen lucht meer lijkt me.

          Ik heb gehoord dat een kachel te spoelen is. Maar kan ik dat zelf simpel met een tuinslang en wat koppelnippels :hmmz ?

          #18259405
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Check het mechaniekje eens wat de kachelleiding openzet, tegen het schutboard aan, of die voldoende open gaat. Ontluchten hoort met koude motor dop van het kvs-reservoir los en dan op laten warmen tot de fan 2 keer aanslaat. Bijvullen, doppie erop en klaar.

            #18259406
            normsan13
              Lid sinds:
              1 November 2014

              Dr. Ed, welk mechaniekje? kvs richting kachel of lucht an waar of waarmee wordt dit aangestuurd? “kachelleiding openzet”? Welke leiding, wat gaat erdoor, warme kvs richting kachel of lucht? tegen schutbord in motorruimte of cabine?

              #18259407
              Dr.Ed
                Lid sinds:
                9 October 2011

                KVS richting kachel, zit aan de motorkant. Zit een afsluiter in die via de kachelknop aangestuurd wordt.

                #18259408
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  Deze word met Vacuum aangestuurd. vaak werkt dat niet meer omdat de vacuumslang gebroken is.

                  Willem

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.