opel corsa zingt

Forumindex Forums Modellen Corsa opel corsa zingt

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268916
    Renee01
      Lid sinds:
      4 November 2014

      Hallo,

      Ik heb een opel corsa uit 2001. 1.7dt. Nu giert/zingt hij nogal rechtuit en in een bocht naar links, in de bocht naar rechts is het geluid weg. hoe harder je gaat rijden hoe duidelijker het geluid word.
      Ondertussen is hij na gekeken en linker voorwiellager is vervangen schokbrekers achter zijn beide vervangen en de stuurkogel. Van de week is de bak vervangen omdat er in z’n vrij als hij net gestart was er nogal een raar rateltje in zat. Dat is nu weg echt schakelt ook weer goed. nu hadden we gehoopt dat het gierende/zingende weg zou zijn omdat we dachten dat het het lager in de bak was. Helaas is dat geluid nog niet verholpen.
      Heeft iemand een idee wat het zou kunnen wezen wat ik nog niet heb op genoemd wat vervangen is??

      Gr Renee

      #18259664
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Als ie in een bocht naar links zingt, zou je zeggen dat het lager RV kapot is omdat daar druk op komt met het sturen naar links dus zou die eens vervangen.

        #18259665
        Dr.Ed
          Lid sinds:
          9 October 2011

          Homokineet?

          #18259666
          Renee01
            Lid sinds:
            4 November 2014

            Als het me rv wiellager zou zijn zou het geluid toch niet volledig weg zijn met de bocht naar rechts. Ze zijn namelijk ook niet ruim verder.

            Ik weet wel dat de homokineet hoes vervangen is weet niet de homokineet zelf

            Gr

            #18259667
            Looney
            Deelnemer
              Lid sinds:
              6 June 2010

              Als je niet weet hoe je zelf de wiellagers en homokineten kan testen (google) raad ik je aan met de auto naar een garage of iemand met verstand te gaan. Is niet heel moeilijk en zo kun je algauw mogelijke oorzaken uitsluiten.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.