Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Ik had je wel gezien Leo, maar was niet in de gelegenheid om een praatje met je te maken.
Volgende keer beter ;)
Het kan liggen aan een los contact of je Driver Door Module is aan het overlijden.
Thanks voor de berichten.
Afgelopen vrijdag heb ik dan ook besloten om groot onderhoud te laten uitvoeren door een dealer. Ik heb zelf weinig tot geen technische kennis en ben daarom niet in staat om grote klussen zelf uit te voeren.
Wat er bij mijn Z28NET gaat gebeuren is het volgende:
- 1x grote beurt
- 6x nieuwe bougies
- 2x nieuwe winterbanden <– waren niet voldoende voor Duitsland
- eventueel de aandrijfriem (als deze gedaan moet worden)
- en een leenauto voor 1 dag
Dit alles gaat mij +/- 1200 euro kosten en vind ik, gezien de hoeveelheid werk, meevallen aangezien het best vol is onder de motorkap.
Daarbij komt dat wij nog niet van plan zijn om afscheid te gaan nemen van onze fijne Vectra (Alias Black Mamba – de wolf in schaapskleren)
[quote quote=18363428] We houwen contact Bas ? De Vec van mij heeft deze week heel groot onderhoud gehad eerst nw radiator thermostaat div slangen vervangen daarna o,a de koppakking distributie Riem spanrollen en nog een beetje losse attributen !!nu ff klaar hoop ik ??[/quote]
Dat klinkt als een duur grapje! Doe je het zelf of laat je het doen door een garage?
Ik ben wel namelijk benieuwd wat groot onderhoud kost.
15 september 2017 om 14:27 In reactie op: Vectra C en Signum; Daytime Running Light programeren met de OP-COM #18348205Ik ben net toch maar even bezig geweest naar aanleiding van jou post en dat je variant 4 zou moeten programmeren.
Voor en Achter heb ik nu dus Variant 4 geprogrammeerd.
Ook heb ik het boekje er even bij gepakt en daarin staat op pagina 128:
Model met dagrijlicht *; Bij inschakelt contact en de lichtschakelaar op stand O of AUTO wordt het parkeerlicht ingeschakeld.
Het dagrijlicht wordt samen met het contact uitgeschakeld.
Bij ingeschakeld dagrijlicht en mistrijlampen voor *, dienen de nationale voorschriften in acht genomen te worden.Bij de stationwagen gaan de achterlichten bij open bagageruimte en stilstaande auto na 10 minuten automatisch uit.
Ik zal aankomend weekend een lijstje maken met de test resultaten van mijn auto.
15 september 2017 om 13:41 In reactie op: Na jaren weer een Opel! Vec C2 GTS, nu een soort van dagboekje #18348203Wat ik bij de vrienden van VXRonline.co.uk had gelezen wel. Bij Motor-talk.de was men er niet zo heel erg duidelijk over :(
Bij mij waren de stadslichten achter aan het schommelen van zwakker naar helderder. <– dit was overigens geprogrammeerd met variant 2
15 september 2017 om 10:29 In reactie op: Na jaren weer een Opel! Vec C2 GTS, nu een soort van dagboekje #18348195ik vind je pagina nu pas :( Sorry!
Mooie Vectra heb jij! (enne nog vele veilige en fijne kilometers)
even over de DRL: ik had ergens gelezen dat je zowel voor als achter moest programmeren om geen fouten te krijgen of om resultaat te zien. Ik haal de DRL er tijdelijk uit. ik zag laatst bij toeval dat de lampen aan de achterzijde niet goed meer branden in het donker.
13 september 2017 om 21:08 In reactie op: Vectra C en Signum; Daytime Running Light programeren met de OP-COM #18348141Volgens mij heb ik nu de volgende configuratie erin gezet.
Voor heb ik variant 1 en achter weet ik het zo even niet… Ondanks de huidige configuratie is bij mij lichtschakelaar op 0 bij mij ook nog steeds alles uit(ongeacht of de motor aan staat of op contact staat)
Let op dit is dus alleen voor de voorkant:
Variant 1
Schakelaar Auto en auto op contact
Dimlicht Aan
Xenon uit
Interieur nacht modusVariant 1
Schakelaar Auto en motor aan
Dimlicht uit
Xenon uit
Interieur dag modusIk zal binnenkort wel even uitgebreid gaan proberen en documenteren :) Er zitten gewoon te veel variabelen in.
Sorry voor het late bericht:
Ik heb eveneens een Vectra C Station en bij mij is er achteraf een trekhaak (merk: Westfalia) opgezet met afneembare trekhaak. Bij mij zit er wel een 20A zekering in op plek 13.
Of Trailer Stability Assist verschil maakt weet ik niet omdat mijn trekhaak achteraf is ingebouwd.
11 juni 2017 om 17:03 In reactie op: Welke uitvoeringen heb je tegenwoordig en in welke volgorde #18344513Op het laatst (in 2008) had je, voor de 4 deurs sedan en 5 deurs stationwagon, slechts 2 uitvoeringen voor zowel de particuliere en zakelijke markt.
Bij de Particuliere markt had je de ‘Temptation’ en de luxere ‘Temptation Exclusive’
Bij de Zakelijke markt had je de ‘Business’ en de luxere ‘Business Executive’ uitvoeringAhoewel de namen anders doen vermoeden zijn de ‘Temptation’ en ‘Business’ exact dezelfde uitvoeringen. Ditzelfde geld ook voor de ‘Temptation Exclusive’ en ‘Business Executive’ uitvoeringen.
De ‘Temptation Exclusive’ en ‘Business Executive’ uitvoering waren overigens geen Full option uitvoering. Schuif-kantel dak, Xenon en BI-xenon (met AFL) waren namelijk nog steeds opties.
EDIT: voor de GTS en Signum weet ik het even niet uit mijn hoofd, maar ik kan het wel voor je opzoeken.
[quote quote=18338071] 4 februari 2017 om 13:06
Op dit moment nog geen 162000 km
[/quote]
Pfff en inmiddels net over de 170000
Had ik niet beter een v6 diesel kunnen kopen ipv een v6 benzine?
Op dit moment nog geen 162000 km :-D
Ze hebben geen speciale naam. De enige extra vermelding in de Nederlandse folder is 7 dubbele spaken.
Verder staat in folder dat ze als 16 en 17 inch gemaakt zijn;
6 1/2 J x 16
7 J x 17 7(waarbij de laatste waarschijnlijk onder jouw auto zitten ;) )
Geen idee. Ik weet wel dat er verschil is tussen de de ene en andere mistlamp cover.
Er zijn mistlampcovers die extra openingen hebben voor de koeling voor de remmen.
Klopt.
Eind vorig jaar (alweer) gekocht.
4 zgan winterbanden en doppen voor de Vectra.
Ikke erg blij want ze zijn in de aanbevolen maat 215 55 r16 97h
Oke helder.
Ook heb ik inmiddels het een en ander uitgezocht en kwam tot het volgende;
Automatic Headlamp Levelling en Adaptive Headlamp Levelling zijn 2 verschillende dingen.
Automatic Headlamp Levelling (Automatische Hoogte Regeling) is standaard bij ELKE Vectra met origineel Xenon en BI-Xenon met AFL.
Adaptive Headlamp Levelling is er alleen bij BI-Xenon met AFL. Bij Adaptive Headlamp Levelling wordt je lichtbeeld namelijk automatisch aangepast aan de snelheid die je rijd. Dit gebeurt NIET bij normale Xenon.
Mooi :) Dat scheelt weer. Mag ook wel naar de schade die je had aan het blok.
Ik heb origineel AFL (Adaptive Forward Lighting) op mijn Vectra C2 en dat is meer dan alleen Xenon.
Ik vraag me daarom af wat je bedoeld met AHL.
En weer on topic:
Inmiddels sta ik op 158066
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
@micvec wrote:
@CJX wrote:
Bij de laatste tankbeurt vandaag: 142854 km :D
De vakantie zit er weer op. 1 op 7 gemiddeld :shock: met 1500 kg caravan er achter.
Wat is het te trekken gewicht van de station mijn gts zit op 1400 kg
@CoupePim wrote:
Vectra C2 3.2 v6 gekocht met 151k, nu staat hij op 153k! ;)
Hangt er van af welke motor erin zit. Mijn vectra met een 2.8 v6 (250pk) mag een geremde aanhanger trekken van 1800 kg
Gisteren alweer:
Maarssen
Harderwijk
Borne
Maarssen
Utrecht
Maarssen
Houten
MaarssenMet andere woorden lekker weer wat kilometers gevreten
Vrijdag morgen gespot in Amsterdam Zuid Oost
Terberg is in 2006 / 2007 volledig overgenomen door Stam.
Voor zover ik weet is er op deze locatie geen opel dealer meer gevestigd.
-
AuteurBerichten