Trekhaak zonder stroom?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Trekhaak zonder stroom?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #18340713
    kasseilegger
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 March 2017

      Hallo,
      Ik kreeg een kortsluiting zodat de accu om zeep was!
      Ze hebben toen de auto komen halen van de Opelgarage en een nieuwe accu erin gezet en wat zekeringen vervangen die stuk waren.
      Vanaf die tijd krijgt mijn trekhaak geen stroom meer!
      Het is een Vectra-c Stationwagen waarvan de trailermodule achter in de laadruimte zit!
      In zekeringhouder 13 zat of zit er geen zekering in!
      Ik heb raad gevraagd aan de dealer van Opel en zegt dat dat(vermoedelijk) niet moet en dat misschien de module stuk zal kunnen zijn!
      Ik heb al met een andere module geprobeerd maar nog steeds niets!
      Wat kan de oorzaak zijn ?
      Inlezen zou ook niet moeten volgens de dealer.
      Moet daar op 13 een zekering in of niet? Het is een 7-punts aansluiting.
      Voor de technische onder jullie als je enig idee hebt hoor ik het graag van jullie.
      Met een tester laat hij geen spanning zien.
      Kasseilegger.

      #18341034
      kasseilegger
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 March 2017

        Ook niet veel reactie hier op het forum?

        #18341036
        Riesje69
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 March 2012

          Wat bedoel je met ‘met een tester laat hij geen spanning zien?’

          #18341050
          kasseilegger
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 March 2017

            [quote quote=18341036]Wat bedoel je met ‘met een tester laat hij geen spanning zien?’

            [/quote]
            Met een tester die de voltage kan meten ,die een electricien ook heeft!
            Met een aan de nul en de andere in bv het licht maar er komt nooit geen 12 volt op als het licht aanstaat.

            #18341052
            Riesje69
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 March 2012

              Dat werkt niet zo als er een trekhaakmodule tussen zit volgens mij.
              Ik heb zelf een testkast gemaakt om zoiets te omzeilen. Gewoon 2 achterlichten en 2 losse contourlampen voor de accessoires zoals constante en geschakelde plus erbij gemaakt.
              Dus gewoon een aanhanger er achter aansluiten waarvan je 100% weet dat het goed is.
              Daarna zien we je bevindingen wel!

              #18341055
              kasseilegger
              Deelnemer
                Lid sinds:
                11 March 2017

                Ja er zit een trekhaakmodule op en ik heb zelf geen aanhanger voor dat direct te proberen maar ik zal het eens proberen als er een aanhanger op mijn weg is!
                Ik zit er mijn kop zot te maken en misschien was de aanhanger niet ok?
                Er zit een Westfalia trekhaak op maar is het mogelijk dat er nog een zwevende zekering inzit die misschien stuk is?
                Maar toch bedankt voor het meedenken!
                Henk.

                #18344514
                djjuergen
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 April 2009

                  Sorry voor het late bericht:

                  Ik heb eveneens een Vectra C Station en bij mij is er achteraf een trekhaak (merk: Westfalia) opgezet met afneembare trekhaak. Bij mij zit er wel een 20A zekering in op plek 13.

                  Of Trailer Stability Assist verschil maakt weet ik niet omdat mijn trekhaak achteraf is ingebouwd.

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.