Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Auto is verkocht, kan een slotje op.
rijdt nu in limburg rond
km stand 234000
Vraagprijs is €5450
het nut van zo’n ding is dat de druk op de moeren/turbo gelijkmatig verdeeld wordt.
zou deze zeker wel monteren.hij heet trouwens een washer plate en verkrijgbaar bij de dealer of courtenay sport in de UK.
heee remon,
let op kapotte, lekkende turbo. intercooler slang eraf halen. een beetje vettig mag deze zijn, maar niet vol met olie. De originele ZLET turbo’s gaan meestal na 100.000km wel lekken/kapot, al zijn er ook forumleden die er prima 2 ton mee halen. moet je mazzel mee hebben.De meesten hebben deze mazzel niet :)
zijn de klepseals al vervangen?, is een veel voorkomend probleem. gaat de auto olie slurpen en je hebt een blauwe walm achter je auto als je gas geeft.
kun je het beste testen als de auto warm is en dan een dot gas geven.de lampjes die branden esp/tc control kunnen duiden op kapotte wiellagers,of erger abs unit kapot.
kan ook de sensor zijn van je rempedaal die vervangen moet worden en dan is het tientjes werk.distributie riem moet vervangen worden om de 80.000km of om de 4 jaar. als de auto getuned/gechipt is zal dit eerder zijn. ik vervang die van mij elke 60.000km incl. waterpomp en spanrollen.
als dit onbekend is wanneer dit gedaan is, alsnog laten doen.probleem van de spiegelverstelling komt mij niet bekend voor. Als beetje autoverkoper/bedrijf laat je dit ff maken lijkt mij, zeker als er iemand komt voor een proefrit.
een auto zonder boekjes hoeft niet altijd minder te zijn dan een kompleet afgestempeld exemplaar. Blijven keuzes.
opc’s dienen wel goed onderhoud te hebben en tijdig, dan kun je er lang plezier van hebben. je kunt er ook kompleet op leeglopen als je niet uitkijkt.ik zou nog een testrit maken in een andere OPC als ik jou was. Snap dat je happy wordt van de power, maar laat je hierdoor niet misleiden. in de basis moet de auto goed en degelijk zijn. Kijk ook eens onder de auto bijvoorbeeld op een brug en check, remkabels, binnenkant remblokken, uitlaat, banden, aanlopen van wielen.
de onderhoud van deze auto is onbekend. ga er dus maar vanuit dat je in den beginne, luchtfilter, oliefilter, nieuwe olie, bougies, pollenfilter, benzinefilter, remolie moet vervangen. met een beetje googlen kost je dit niet de wereld maar €150 ben je al snel kwijt. Moet je het er nog wel ff zelf op sleutelen.
ik zou nog ff verder sneupe maar dat is mijn mening
succes ermeehoi wim,
bedankt voor je reactie. vreemde is wel dat dit zich nog nooit heeft voorgedaan en nu wel.
heb dan direct het gevoel dat het niet klopt.heb net ff gekeken. Lijkt wel uit het apparaat te komen wat aan je versnellingsbak vastzit. weet alleen niet wat dit is.kan er geen foto van maken omdat er wat slangen voor zitten.
bedankt voor de reacties.
ben bij een lasser geweest en die zegt dat dit een lastig klusje wordt. kans op herhaling is groot.
kijk nog ff om me heen, ebay enzo.
en anders wordt het een nieuwe complete ZLEH turbo erop en zal ik de huidige turbo verkopen, want deze werkt nog als een tierelier.
vond alleen 90.000km niet erg veel qua levensduur, maar misschien zit ik hier mis mee.Zit geen speling in de as en de turbo werkt ook nog goed.auto trekt nog goed door.
Tis meer dat ik over 2 maanden op vakantie ga en geen zin heb aan taferelen aan de kant van de wegrijd idd met leh turbo idd op een zafira a opc. dit past prima. Merendeel van de forumleden rijdt zo.
Spruitstuk van mtech vraag om een garett turbo. is een hele andere constructie, hetgeen ik niet wil.valt een spruitstuk niet te lassen? of ben ik gewoon de sjaak en moet ik uit op een nieuwe
moet je teleurstellen. heb zelf veel adapters geprobeerd, astra G, BMW adapters etc en niets past.
ik heb ze handmatig verbouwd totdat het past. pilot xenon setje erin en klaar. met de goedkopere xenonsetjes had ik wel moeite met het juiste lichtbeeld. nu met de pilot set niet. was in 1 keer goed.
geen apk afkeur en goed lichtbeeld.ik had ook een rateltje. bleek de 1e lamdasonde te zijn die gaar was. die resoneerde tegen de 1e kat aan.
kan ook nog je flexibele stuk zijn die gaar is.
laat even weten wat het was, hebben anderen er ook wat aan.10 december 2015 om 19:57 In reactie op: Betreft nieuwe uitlaat vanaf kat tot einde incl. flex stuk #18303409Heb denk ik een mooie gevonden op ebay voor €260 incl. Verzenden.
Is een middendemper, zonder demper, en een einddemper.
Merk is sportex bij on-lineautosport in Engeland.
Bekend bij iemand??4 december 2015 om 22:53 In reactie op: Betreft nieuwe uitlaat vanaf kat tot einde incl. flex stuk #18303407Thnx bart.
Had ook ff op ebay gesneupt en kom daar ook setjes tegen van €380 vanaf de 2e kat.
Zijn dit niet van die brul dingen?3 december 2015 om 20:58 In reactie op: Betreft nieuwe uitlaat vanaf kat tot einde incl. flex stuk #18303405Haha je hebt gelijk, vergeten
Ik heb een zafira A OPC Z20let uit 2002
ik heb bosch schijven met bosch blokken. Remt erg goed en weinig fading.
bij mr auto ook nog voor een schappelijke prijs.
Voor de looks zou ik geen remschijven kopen. goed remmen is de 1e prio.in het midden van de rail zit een plastic klepje (ff pielen met je vinger in de rail). kan zijn dat deze naar beneden zit waardoor de bank niet meer volledig naar voren wil schuiven.
@dolby
ik heb er nu een 6000k set in van pilot. werkt prima en geen apk afkeur. verspreiding van het licht is ook beter op de 1 of andere manier.
lichtopbrengst is vele malen beter dan die goedkope sets. hiervoor had ik ook een 6000k set van merk ? en deze lampen waren meer blauw dan helderwit.
de fitting van de lamp past ook beter in de originele adapter zodat je minder hoeft bij te schaven.
kleine nadeel is dat de set € 199 kost. je hebt dan wel 2 jaar garantie op ballasten en lampen.
het was het mij waard.bmw adapters werken ook niet.
blijft over de originele adapters verbouwen tot aan passend.
voor degene die ook dit wil proberen.zoals vannos het zegt heb ik het ook gedaan.
auto rijdt/schakelt nu weer als nieuw. kunnen we inderdaad 2015 goed beginnen.
lag al een tijdje in de planning om dit te doen, maar steeds niet van gekomen.
ben toch van plan deze auto langer te houden. je krijgt er weinig voor tegenwoordig.
dus af en toe moet je het zaffie verwennen opdat hij je niet laat staan.oh ja vandaag ook nog de 4300k lampen vervangen. deze zaten er ook 2.5 jaar in.
is dit toevallig de auto die bij sypersma stond in drachten met nog geen ton gedraaid.
zo ja dit was de reden dat ik hem heb laten staan. had het met de testrit ook een paar keer.zou hem idd uit laten lezen en zo het probleem oplossen.
13 december 2014 om 10:49 In reactie op: Klepseals vervangen voor Zafira A OPC 2002, wat kost het ?? #18175258ik heb mijn klepseals laten vervangen bij de opeldealer in franeker.
cylinders onder druk gezet en zodoende de seals vervangen.je kunt idd het beste alles vervangen wat hier wordt geopperd, maar geldt dat niet voor alles aan je auto als er iets mankeert?
ik heb gekozen voor probleem-oplossing en dit is dik geslaagd. mocht er iets mis zijn gegaan had ik de garantie van een dealer (nee geen discussie voer over garanties van dealers :D )
ik heb er verder geen narigheid meer van gehad en mijn compressietest was goed. kop is gewoon blijven zitten.was in 2012 € 756.45 incl btw kwijt.
mijn zaf a opc had ook een verbrande motorolie lucht in de auto hangen via de rooster. vooral bij file rijden.
waren de klepseals.een nieuwe pookmechanisme incl opc pook kost al gauw € 300. van mij schakelde ook beroerd vooral bij de winterdag. complete nieuwe set erin gezet en nu nergens meer last van.
een leh turbo kun je herkennen aan de gele sticker op de drukdoos. als deze er niet op zit is er en let gemonteerd. een kenner zal een leh monteren. een standaard autobedrijf een let. dikke kans dat je er dus en let op hebt zitten.
check ook even goed de aandrijfhoezen aan de wiel en bakkant. deze willen weleens scheuren. en als de auto dan toch op de brug staat check dan meteen de olieretour leiding van de turbo. is deze ook vervangen met de turbowissel?
radiateur wil weleens gaan lekken en zijn een voorkomend euvel.
11 augustus 2014 om 21:59 In reactie op: Dolby Zafira 2.2 16V Elegance – (Z22se) motor overleden. #18229797Ziet er goed. :kewlpics
Zou je mij het artikelnummer van de rubberen ringen kunnen doorgeven en de condensor?
Ben ook toe aan een nieuwe.
Een 2.2 heeft geloof ik dezelfde afmetingen als een zafira a opcGoed en duidelijk verhaal wim.
Wat kan de storing dan veroorzaken als het lampje brand maar je koelmodule is niet kapot. Pratende over een zafira a opc.Hoor het graag
-
AuteurBerichten