iemand ervaring met brakemax schijven en blokken?

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) iemand ervaring met brakemax schijven en blokken?

  • Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272926
    djplan
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 November 2010

      Ik wil binnenkort mijn schijven en blokken vervangen,
      nu zag ik voor een betaalbare prijs van brakemax schijven en blokken, en zou graag voor de sport versies gaan ook om het uiterlijk (geperforeerd schijven)
      maar zijn deze beter dan het originele ?
      iemand ervaring ik hoor het graag

      #18291794
      bart-gsi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 July 2012

        ik heb deze remmen gehad op me corsa b 1.4 en 1.6.. werkte goed alleen bij veel gebruik kreeg ik lichte brakefade…
        ik heb nu een set rondom op me vectra b zitten en ben er zeer tevrede over

        #18291795
        djplan
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 November 2010

          dank voor je snelle feedback !
          zou je me het aanraden voor mijn zafira a opc ?
          of zal ik toch maar voor brembo gaan ? die hun trouwens ook verkopen maar dan niet geperforeerd

          ik zelf heb soms wel een sportieve rijstijl dus goede remmen zijn wel belangrijk en als ik zelf niet rijdt dan wordt die gewoon rustig gereden

          —-
          offtopic ik plaats dit hier zo omdat bij het opc stukje nauwelijks wordt gereageerd

          #18291796
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            over brakemaxx zijn op diverse forums de meningen nogal verdeeld.. de een vind het troep die dagelijks op de nurnburgring hangt.. en de ander kan er goed mee rond komenin de stad en op de snelwegen…

            ik zou dan voor de brembos gaan… ik heb zelf ook brakemaxx maar ik weet dat ik brakefade krijg bij veel en overmatig gebruik van de remmen dus als je dat voor ogen hebt om dat vaker te doen zou ik je bij deze brembos aanraden te gebruiken en je hebt een redelijke massa die je tot stoppen wil krijgen… ik denk dat jij het zelfde wagen gewicht hebt als mijn vectra b caravan… rond de 1350 kg

            #18291797
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Vind het niet wat, Remt knap minder als de Bosch schijven met TRW blokken waar ikzelf mee rijdt.
              Ze vertonen gauw fading.
              Schijven gaan vlot krom.

              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

              #18291798
              djplan
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 November 2010

                bedankt voor jullie reactie, ik heb me keus dan snel gemaakt ik gaa niet voor deze blok+schijven.

                misschien is die van zimmerman of van brembo geperforeerd schijven wel een optie ? of remt de standaard alsnog beter ?

                #18291799
                bart-gsi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 July 2012

                  het soort remmen moet je kiezen aan de hand van wat voor rijstijl je hebt… houdt je je overal aan de snelheid en komt de auto nooit boven de 130 uit.. dan kun je gewoon standaard eronder hangen… als je een hele sportieve rijstijl hebt en veel van je remmen vraagt dan zou je een sport kit kunnen kiezen of een rem upgrade naar grotere schijven en grotere betere remklauwen…

                  wil je geboorde schijven hebben kun je eventueel hiervoor gaan http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=341610&hid=&lhid=&lvid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

                  #18291800
                  bart-gsi
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 July 2012

                    wil je nog beter remmen en een stap verder gaan
                    http://www.opel-tuning.nl/?View=page&part_id=320050&hid=320&lhid=&lvid=&mid=” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    als je goede remmen wil hebben en er op kunnen vertrouwen dat je keer op keer stil wil staan wanneer het nodig is zou ik er wel een beetje geld voor uit trekken en niet erop bezuiningen…

                    #18291801
                    djplan
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 November 2010

                      bedankt voor je hulp bart,ik wou geperforeerde schijf alleen eigenlijk puur om het uiterlijk, omdat ze een sportieve look geven vandaar dat ik nu opzoek was naar zoiets het liefst ook achter geperforeerd om het een compleet plaatje van te maken.
                      ik heb altijd het liefst alles origineel op de auto maar hier wou ik nog wel eens over nadenken voor de remmerij

                      #18291802
                      Fearless
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 January 2005

                        je kan je geld beter uitgeven aan goede blokken…geperforeerd op een straatauto maakt geen verschil.

                        #18291803
                        Dolby
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          1 May 2008

                          ik hoor goede verhalen over Ferodo remblokken en remschijven.

                          #18291804
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Gaatjes gaat ie niet harder van remmen.

                            Combi Bosch schijven / TRW blokken hebben bij mij het lekkerst geremd.

                            verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                            #18291793
                            Vannos
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 November 2010

                              Vaak is het voor de looks !

                              Beste is inderdaad Bosch/TRW/Textar/brembo

                              #18291792
                              Dikkeminne
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 April 2011

                                ik heb bosch schijven met bosch blokken. Remt erg goed en weinig fading.
                                bij mr auto ook nog voor een schappelijke prijs.
                                Voor de looks zou ik geen remschijven kopen. goed remmen is de 1e prio.

                                #18291791
                                corsabc20xe
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  18 June 2011

                                  https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

                                  geeft een goede uitleg

                                  #18291790
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    @corsabc20xe wrote:

                                    https://www.youtube.com/watch?v=78wbht355R8

                                    geeft een goede uitleg

                                    Zeer goede uitleg.. Dus kort samen gevat.. Blijf weg van geboorde schrijven en pak gegroeft en geventileert voor het beste remvermogen

                                    #18291805
                                    djplan
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      28 November 2010

                                      allemaal bedankt voor jullie uitleg en advies :thumb
                                      en @dikkeminne je heb ook gelijk prio 1 is goed remmen.
                                      Mijn keus is hierbij al gemaakt ik ga gewoon voor de geventileerde schijven (bosch,gm,brembo )

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.