Aanschaf Zafira a opc

Forumindex Forums Modellen OPC-Modellen Aanschaf Zafira a opc

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18338104
    rimsalabim
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 June 2008

      Goedemorgen,

      Ik ben een aantal jaren niet meer actief geweest op het forum. Maar nu ik erover denk om een Zafira a opc te kopen zou ik graag wat advies van de gebruikers met ervaring willen gebruiken.

      De auto die ik gezien heb en een proefrit mee heb gemaakt heeft namelijk geen onderhouds boekjes meer bij de auto. Daar door zegt mijn verstand dat ik beter verder kan kijken. Maar na de proefrit met de mantzel getunede opc is mijn verstand aan het verliezen van het gevoel. Wat rijd dat mooi.

      Aan het begin van de proefrit brande het lampje van de abs en ik denk die van de esp. Ze gingen na een paar minuten rijden alweer uit. De spiegelverstelling werkt helemaal niet. De verkoper had het erover dat dit een bekend probleem is.

      Door de afwezigheid van de boekjes is het ook niet bekend wanneer de distributie gedaan is. Die zal gelijk gedaan moeten worden.

      Graag zou ik van jullie horen of jullie de auto kennen en of deze punten veel voorkomend zijn of klinken als een bodemloze put waar ik geld in ga staan gooien. Het kenteken is 28-jh-rh.

      Groeten Remon

      #18338216
      Dikkeminne
      Deelnemer
        Lid sinds:
        8 April 2011

        heee remon,

        let op kapotte, lekkende turbo. intercooler slang eraf halen. een beetje vettig mag deze zijn, maar niet vol met olie. De originele ZLET turbo’s gaan meestal na 100.000km wel lekken/kapot, al zijn er ook forumleden die er prima 2 ton mee halen. moet je mazzel mee hebben.De meesten hebben deze mazzel niet :)
        zijn de klepseals al vervangen?, is een veel voorkomend probleem. gaat de auto olie slurpen en je hebt een blauwe walm achter je auto als je gas geeft.
        kun je het beste testen als de auto warm is en dan een dot gas geven.

        de lampjes die branden esp/tc control kunnen duiden op kapotte wiellagers,of erger abs unit kapot.
        kan ook de sensor zijn van je rempedaal die vervangen moet worden en dan is het tientjes werk.

        distributie riem moet vervangen worden om de 80.000km of om de 4 jaar. als de auto getuned/gechipt is zal dit eerder zijn. ik vervang die van mij elke 60.000km incl. waterpomp en spanrollen.
        als dit onbekend is wanneer dit gedaan is, alsnog laten doen.

        probleem van de spiegelverstelling komt mij niet bekend voor. Als beetje autoverkoper/bedrijf laat je dit ff maken lijkt mij, zeker als er iemand komt voor een proefrit.

        een auto zonder boekjes hoeft niet altijd minder te zijn dan een kompleet afgestempeld exemplaar. Blijven keuzes.
        opc’s dienen wel goed onderhoud te hebben en tijdig, dan kun je er lang plezier van hebben. je kunt er ook kompleet op leeglopen als je niet uitkijkt.

        ik zou nog een testrit maken in een andere OPC als ik jou was. Snap dat je happy wordt van de power, maar laat je hierdoor niet misleiden. in de basis moet de auto goed en degelijk zijn. Kijk ook eens onder de auto bijvoorbeeld op een brug en check, remkabels, binnenkant remblokken, uitlaat, banden, aanlopen van wielen.

        de onderhoud van deze auto is onbekend. ga er dus maar vanuit dat je in den beginne, luchtfilter, oliefilter, nieuwe olie, bougies, pollenfilter, benzinefilter, remolie moet vervangen. met een beetje googlen kost je dit niet de wereld maar €150 ben je al snel kwijt. Moet je het er nog wel ff zelf op sleutelen.

        ik zou nog ff verder sneupe maar dat is mijn mening
        succes ermee

        #18338663
        rimsalabim
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 June 2008

          Ik heb nog een andere opc bekeken. Deze stond bij een Opel dealer. Had een veel lagere kilometerstand en zag er over het algemeen veel netter uit. Natuurlijk wel wat plekjes maar dat kan ook bijna niet anders bij een auto van 2002. Geen rookpluimen. Trok niet remmen nog netjes net als de winter en zomerbanden. Allebei trouwens op originele velgen. Ook bij deze was het onbekend wanneer de riem was vervangen. Gebeurt allemaal bij de dealer zelf. Net als de grote beurt die nodig was. Ook zonder de tuning rijd het heerlijk. Van mijn vrouw mocht ik ook alleen een opc kopen. Een normale Zafira vond ze maar niks. De 25e kunnen we hem ophalen. Ze hadden nog even de tijd nodig om alles helemaal goed in orde te maken.
          We kunnen niet wachten

          #18338841
          Dolby
          Deelnemer
            Lid sinds:
            1 May 2008

            Heel veel plezier met de OPC. ALs ik het geld had was ik ook zeker voor een OPC zafira gegaan. Maar helaas niet mogelijk. Geniet ervan zou ik zeggen. Ik rijd inmiddels nu bijna 3 jaar een Zafira A 2.2 16V. Met alle tevredenheid. Maar inderdaad de buitenkant is een OPC gewoon 100% mooier.

            #18339048
            Hans
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 September 2004

              let op schrapend geluid bij een test rit, das dan je turbo…

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.