Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Bedankt voor de info.
Inmiddels een andere vectra gekocht. Nog steeds een z32se. Maar nu een automaat. Heb een andere gesloopt voor onderdelen. Heb een vraag uit staan voor div aanpassingen aan de koppen.
Een buget heb ik niet echt. Ben benieuwd wat het kost en kijk vandaar uit wat ik wil doen.
Huidige vectra is overigens wel aanzienlijk sneller als de andere 3 z32se vectra’s die ik heb gereden. Wel de laatste kat uit de voorpijp gehaald. Scheeld aanzienlijk.
aller eerst bedankt voor de link.
De reden van ombouw is dat mijn krukas kering achter het vliegwiel lekt dus alles moet er af. En aangezien de 6 cilinder diesel een 6 bak heeft dacht ik wellicht is het in het voordeel als die achter de z32se kan.
Zo doende en omdat mijn eigen bak ook een kapot lager heeft en ik dus opzoek moet naar een andere goeie bak.
Maar bedankt voor de info. :dank-u:
Heb inmiddels alles onderkontrole wat de motor betreft.
staionair loopt hij niet helemaal stil (kleine trilling ) maar dat zal voor het compressie druk verschil komen denk ik want verder trekt de motor als een beest.
heb het blok weer aangeboden voor verkoop want ga hier verder niks mee doen.allemaal bedankt voor de reactie’s en mee denken
en van jou blok was de pakking van de lfr klep nog goed dus die heb ik over gezet en de vacuumleiding van de rembekrachtiger voor de rest ga ik het blok strippen en dingen reviseren voor als de mijne stuk gaat :D
jip dat was ik
ben er inmiddels uit het was een kombie van lekke brandstofleiding bij de wartel benzine reel op het blok en krukas sensor die stuk is.
heb wel een nieuw karter ventilatiehuisje besteld en nieuwe brandstofleidingen en nu is hij weer in redelijke staat.
de compressie was van 1,3,5 rond de 16 bar van 2 en 6 ook alleen de 4e kwam niet verder dan 12 bar dus niet top maar loopt verder wel goed.
we gaan het weer ervarenoke dus als ik het goed begrijp gaan die dingen dus ook stuk.
bij de mijne zat er allemaal olie in het vacuum slangetje wat nar het inlaat spruitstuk gaat.
ik heb inmiddels een anderblok op de kop getikt. voor onderdelen want de sok van de stationair stappen motor was ook verteerd. ( valse lucht )
Ik ga kijken of het lukt en hou jullie op de hoogte.
wat kost een nieuw karterventilatiehuisje?helaas motor doet weer raar stationair uitvallen en zo :evil:
wie o wie heeft nog een oplossing of een tipAls je stationair al een cilinder mist en op gas geven komt hij er niet bij voor je gevoel zo doende dus geen vermogen grote kans dat de bobine kapot is. ( kont ook geen foutcode van )
@calibra_8v wrote:
gespot rond 18:30 vandaag in bunnik: zwarte of donkerpaarse calibra DTM reed richting de oprit van de A12
Kan ik geweest zijn woon in zeist
weet je het kenten nog?
iets van rx-vphet is een donerpaarse v6 dtm
waarscheinlijk zat me karterventilatie verstopt motor loopt nu wel goed.
kijk het nog even aan anders inderdaaat toch een ander blok gaan kopen denk ik :(
klinkt me bekent.
heb presies het zelfde opdit moment met mijn cali v6.
ik heb een toevoeging door de olie gedaan en het vacuum leidingkje op de karterventilatie huisje op de achterste cilinderkop door geprikt zat verstop.
hij loopt nu mooiemisschien kan je er wat mee
Ik heb het zelf 2x gehad een keer met een vectra b x25xe en een keer met een calibra c20xe allebij na reparatie systeem 4 uur lang met water en dreft gespoelt daarna nooit meer een drukje olie in het koelsysteem gehad.
( tis wel een honde baan maar zeker de moeite ) en als je er optijd bij ben en goed spoelt zijn de slangen ook niet meteen naar de bliksem.want anders kan je die ook meteen allemaal vervangen.
maar wel balen dat het toch de koppakking was. ( misschien een tip als je toch geld uit geeft nu dan toch maar een rvs warmtewisselaar er in zetten )
Dit heb ik ook gehad met een vectra b2
heb toen ook een gebruikte terug geplaatst na een druk test gedaan te hebben om zeker te weten dat hij dicht was.
na een paar honder kilometer was het weer raak.
Toen maar een nieuwe bij de dealer gehaald. dan krijg je geen aluminium maar een rvs warmtewisselaar. kost een paar knaken maar wel zeker weten goed.
o en tip spoelen met dreft werkt het besteMaar gezien de tijd retug dat dit is geplaatst denk ik dat je mazzel hebt gehad.
de reden van ombouw was omdat er een vervelende stamp in de auto voelbaarwas als ik optrok en/of droor trok zeg maar.
echt bleek alles te maken te hebben met een kapotte homokineet ( echt niet hoor baak in bochten werk )
en omdat de dealer had gezecht dat de motor dan wel eens op het punt stond te overleiden ben ik gaan kijken van hoe verder.
en als je dan toch aan de gang gaat dan maar goed dacht ik.maar gelukkig door de linker aandrijfas te vervangen was alles weer zo als het hoort en zal deze cali nog een paar jaar door rijden in originele setting.
maar toch super bedankt voor info en tips :wors
als de motor op 5 cilinder loopt merk je dit meteen omdat hij onrustig loopt en met optrekken slecht trekt en stotert.
is het geluid een tikkent of ratellent geluid of hoor je de uitlaat gewoon meer.
flexibel deel uitlaat in de voorpijp scheuren ook nog vaak open ( goed hoor baak bij optrekken ) dan kantelt de motor en trekt hij als het waren het flexibel deel open.
Als bougie kales slecht zijn loopt de motor ook onrustig tot slecht zelfde als wanneer de dis bobine stuk is ( zelf al 2 keer gehad ) dan loopt de motor ook op 5 5,5 cilinder voor je gevoel en onder in trekt hij slecht.
dit zijn even mijn ervaringen met de x25xe motormisschien heb je er wat aan
@Jerremy wrote:
Zijn wel 2 verschillende dingen he.. Of een goede motor, of 1 die je moet opknappen.
Ik kan je denk evt. wel helpen denk aan ‘n goede 3.2
grt. Jeroen.wat wil je hier voor hebben als ik vragen mag?
en wat is de geschiedenis van de motor?oke bedankt ga driftig op zoek naar een goeie motor of een die het opknappen waard is.
ik heb nog geen idee verlies geen bak olie.
maar ga zaterdag even kijken bedankt voor de tip
auto geeft geen motorstong aan.
bij de dealer konde ze hem niet uit lezen omdat het een overgangs model is.
of te wel tech 1 aansluiting en tech 2 software.
dit van wegen de x25xe.
maar met pennetjes door verbonden op de diagnose stekker kwam alleen de standaart toerental foutcode er uit meer niet.
stationair loopt de motorgoed ( lichte trilling ) en als je om vermogen vraagt twijfelt de motor geen minuut en de bak ook niet krijg je dit meteen.
wat bij een verspronge distributie denk ik toch wel wat problemen moet geven aangezien alles dan een franksie te laat komt denk ik :hmmzna wat zoeke ben ik er achter gekomen dat de auto een kleinbeetje ruig verleden heeft gehad. ( schade links en rechts voor )
disteributie is vervangen bij de dealer in 2007 zoon 30000 km geleden toen kompleet alles gedaan hoorde ik.
maar ik gok nu op de aandrijfassen kapot omdat de trilling met harder rijden erger word.
maar toch bedankt voor het mee denken
als ik het heb opgelost mail ik even mochten jullie nog suggesties hebben hou ik me aan bevolen.
stationair loopt de motorgoed regelmatig alleen voel je dat de motor loopt en dat ben ik niet gewend van een v6.
motorsteunen zijn ook nog in orde
maar kan de disteributie van tijd springen zo van uit het niks?ik zie dat de 2.8 in een manta a zit klopt dat?
zo ja wat zijn de aanpassingen die je moet doen in de motorruimte en en tunnelbak?Ik ga volgende maand beginnen om een manta a op te knappen en wil er ook een 2.8 in zetten.
-
AuteurBerichten