vectra v6 x25xe meer motorgeluid

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz vectra v6 x25xe meer motorgeluid

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17244541
    Green_sparkle
      Lid sinds:
      15 November 2011

      ik merk dat mijn vectra v6 laatste 2 weken meer motorgeluid maakt
      olie wissel vorige week gedaan maar voor het geluid geen verbetering
      bij hogere toeren wordt het ook luider en lijkt wel of hij minder vermogen levert
      iemand enig idee mischien dat tie op 5 poten loopt ofzo hoe is dit hoorbaar of merkbaar ??
      bougies ? en of bougiekabels , staat nu 160000km op en zo te zien zijn de bougiekabels nog niet of nooit vervangen ondanks dat ze niet uitgedroogd
      enof hard zijn , wel is mij opgevallen dat alle bougiekabels bij de dop die de cilinder kokersafdoppen het binnenwerk ervan hard is behalve van
      de voorste rij de meest linkse aan distri kant radiateur zijde .
      of zou het ergens anders mee te kamekn hebben

      graag jullie ervaring hierover

      #17963444
      kadett4x4
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 July 2004

        wanneer heeft de motor voor het laatst een grote beurt gehad.
        distributie, bougie’s, luchtfilter enz.
        dat vond mijn oude vec met y26se altijd wel fijn.

        groeten.

        #17963443
        Jerremy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          29 October 2004

          in dit topic schrijf je dat de bougie kabels vervangen zouden zijn
          viewtopic.php?f=113&t=158820

          Dis module nog in order ?? Die willen namelijk ook nog wel is kapot gaan.

          #17963445
          Green_sparkle
            Lid sinds:
            15 November 2011

            Volgens onderhouds boekje us de grote beurt in 2010 geweest bij 140000 km volgens garage waar hij vorige week stond voor olie wissel +filter zien ze er vanaf buiten niet super slecht uit maar hij denkt wel dat ze idd nog nooit vervangen zijn Dus wat us wijsheid om te doen ???

            #17963446
            wim-v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 August 2005

              Keertje langs iemand die verstand heeft van die motoren rijden, en die een oordeel laten vellen…

              Willem

              #17963447
              nova….
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Grote beurt laten uitvoeren waar je bij staat! weet je zeker dat de vec een beurt heeft gekregen.

                #17963448
                Dikcos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 September 2009

                  als de motor op 5 cilinder loopt merk je dit meteen omdat hij onrustig loopt en met optrekken slecht trekt en stotert.
                  is het geluid een tikkent of ratellent geluid of hoor je de uitlaat gewoon meer.
                  flexibel deel uitlaat in de voorpijp scheuren ook nog vaak open ( goed hoor baak bij optrekken ) dan kantelt de motor en trekt hij als het waren het flexibel deel open.
                  Als bougie kales slecht zijn loopt de motor ook onrustig tot slecht zelfde als wanneer de dis bobine stuk is ( zelf al 2 keer gehad ) dan loopt de motor ook op 5 5,5 cilinder voor je gevoel en onder in trekt hij slecht.
                  dit zijn even mijn ervaringen met de x25xe motor

                  misschien heb je er wat aan

                  #17963449
                  AstraVinnie
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 September 2009

                    Wat ook wel eens wil scheuren is de toevoerpijpje van je egr, heeft een kennis van mij ook wel eens gehad,
                    Dat is een dun flexibel pijpje wat vanaf de achterste uitlaatspijtstuk naar de egr loopt,

                    #17963450
                    Green_sparkle
                      Lid sinds:
                      15 November 2011

                      Heb denk ik het probleem gevonden denk een breuk in me bougie kabel dus de meest rechtste naast distri aan radiateur kant de andere 5 kabels hebben de doppen een hard binnenwerk en deze dus niet meer. Al ik deze tijdens draaiende motor heen en weer beweeg gaat de motor (toeren ) op en aflopen en motor stotteren heb op me werk eenset nieuwe bougiekabels besteld om dus te kijken of dit klopt en idd alle 6 de doppen hebben een hard binnenwerk vande nieuwe set dus het probleem is dus denk ik 80% bougiekabel breuk als ze toch vervangen worden dan maar glijk bougietjes mee pakken en deze vervangen door bosch super 4 bougies. Deze zouden een betere verbranding geven ik laat jullie wel weten of t probleem hierna verholpen is denk nooit geen kwaad nieuwe bougietjes en kabels

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.