Ombouwen vectra c z32se f35 naar f40 kan dat?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Ombouwen vectra c z32se f35 naar f40 kan dat?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18359194
    Dikcos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 September 2009

      Hallo allemaal.

      Na lang zoeken heb ik eindelijk een vectra c station z32se handgeschakeld gevonden.

      Nu vraag ik mij af of je hier een f40 versnellingbak achter kunt zette en zo ja welke aanpassingen er nodig zijn.

      Gr dik :help:

      #18359292
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De 3.2 is niet geleverd met een F40. De 2.8 v6 turbo wel, maar dat is een andere motor.

        https://www.opel-infos.de/modelle/vectra_ccar.html

        Mogelijk kan je de boel wel ombouwen, maar dan moet je de boel eerst vergelijken of de bak uberhaupt past en of je uitkomt met je startmotor enzo.

        Daarna nog schakelsyteem afstellen en passend maken.

         

        Waarom wil je ombouwen?

        #18359355
        Dikcos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 September 2009

          aller eerst bedankt voor de link.

          De reden van ombouw is dat mijn krukas kering achter het vliegwiel lekt dus alles moet er af. En aangezien de 6 cilinder diesel een 6 bak heeft dacht ik wellicht is het in het voordeel als die achter de z32se kan.

          Zo doende en omdat mijn eigen bak ook een kapot lager heeft en ik dus opzoek moet naar een andere goeie bak.

          Maar bedankt voor de info. :dank-u:

          #18359491
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ik zou goed de versnellingsbak verhoudingen en eindoverbrengingen vergelijken, meestal passen die van een diesel niet goed bij een benzine. Daarnaast is de diesel v6 geen Opel motor, dus mogelijk is het boutpatroon van dat type F40 weer anders.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.