ombouw x25xe naar y32se wie heeft info????

Forumindex Forums Modellen Calibra ombouw x25xe naar y32se wie heeft info????

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243660
    Dikcos
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 September 2009

      beste mensen

      Aangezien mijn motor niet helemaal goed meer is ben ik aan het kijken naar een ombouw.
      ik rij op dit moment een originele calibra dtm v6 ( x25xe ) automaat
      ik wil hier een x30xe of y32se in zetten.

      de vraag:
      wat moet ik over zetten en wat moet ik vervangen van de huidige setting.
      als iemand info heeft of een sait waar het een en ander aan onderdelen te vinden is hoor ik het graag.

      #17947427
      Martijn1981
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 August 2010

        Alle aanbouwdelen, zoals het inlaatspruitstuk, uitlaatspruitstukken, kabelboom moet je overbouwen van X25xe.

        Anders moet je ff rond kijken op clubcalibra.com daar staan er zat op die al een ombouw gedaan hebben….

        #17947428
        drakos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          6 December 2010

          is hetzelfde als een gewone motorwissel. inderdaad alles alle aanbouwdelen overschroeven en terughangen.
          zou zelf alleen wel custom chip erin hangen (zeker met de 3,2) om verschil in vermogen echt te kunnen gebruiken.

          een 3 liter met calibra inlaat geeft geen 211 pk namelijk omdat de inlaat daar te nauw voor is. met een gechipte ecu kom je hier wel aan (terwijl een gechipte omega 3 liter 230+ leverd)

          #17947429
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            @drakos wrote:

            is hetzelfde als een gewone motorwissel. inderdaad alles alle aanbouwdelen overschroeven en terughangen.
            zou zelf alleen wel custom chip erin hangen (zeker met de 3,2) om verschil in vermogen echt te kunnen gebruiken.

            een 3 liter met calibra inlaat geeft geen 211 pk namelijk omdat de inlaat daar te nauw voor is. met een gechipte ecu kom je hier wel aan (terwijl een gechipte omega 3 liter 230+ leverd)

            – Doorlaat van een Omega inlaat komt ook niet verder dan 68 a 70mm, LMM is de spelbreker..
            – als de motor uit een RWD opel komt zal ook het carter en de olieaanzuigbuis gewisseld moeten worden.

            Willem

            #17947430
            Dikcos
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 September 2009

              oke bedankt ga driftig op zoek naar een goeie motor of een die het opknappen waard is.

              #17947431
              Jerremy
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 October 2004

                Zijn wel 2 verschillende dingen he.. Of een goede motor, of 1 die je moet opknappen.
                Ik kan je denk evt. wel helpen denk aan ’n goede 3.2
                grt. Jeroen.

                #17947432
                Dikcos
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 September 2009

                  @Jerremy wrote:

                  Zijn wel 2 verschillende dingen he.. Of een goede motor, of 1 die je moet opknappen.
                  Ik kan je denk evt. wel helpen denk aan ’n goede 3.2
                  grt. Jeroen.

                  wat wil je hier voor hebben als ik vragen mag?
                  en wat is de geschiedenis van de motor?

                  #17947433
                  ANJO TOL
                    Lid sinds:
                    22 December 2008

                    Hallo Dikcos

                    Rij zelf Calibra, 3,0 ex Omega motor, en ook automaat ! en als je van plan bent om veel snelle sprintjes te trekken ! de automaat bak geen lang leven heeft !!

                    #17947434
                    Jerremy
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 October 2004

                      AF22 zuigt sowieso vind ik. Maargoed dat is persoonlijk..
                      Dikcos, heb een pm gestuurd.

                      mvg.

                      #17947435
                      Dikcos
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 September 2009

                        de reden van ombouw was omdat er een vervelende stamp in de auto voelbaarwas als ik optrok en/of droor trok zeg maar.
                        echt bleek alles te maken te hebben met een kapotte homokineet ( echt niet hoor baak in bochten werk )
                        en omdat de dealer had gezecht dat de motor dan wel eens op het punt stond te overleiden ben ik gaan kijken van hoe verder.
                        en als je dan toch aan de gang gaat dan maar goed dacht ik.

                        maar gelukkig door de linker aandrijfas te vervangen was alles weer zo als het hoort en zal deze cali nog een paar jaar door rijden in originele setting.

                        maar toch super bedankt voor info en tips :wors

                        #17947436
                        Jerremy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 October 2004

                          Goeie diagnose gesteld door de dealer.. :???:

                          Maar goed te horen iig dat het echte euvel gevonden is en het opgelost is ! :thumbup

                          greetz, Jeroen.

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.