Destruction

Aangemaakte reacties

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 103)
  • Auteur
    Berichten
  • Destruction
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 May 2009

      Om hierop terug te komen, een collega heeft het slot (de cilinder dus) uitgeboord en daarna met een schroevendraaier de auto kunnen ontgrendelen.

      Op de vraag of-ie wel ‘s eerder had ingebroken in een auto, antwoordde hij “geen commentaar” :P

      Anyway, het is dus opgelost :)

      In reactie op: Astra G: Storing bedrijfstempratuur, geen vermogen #18302660
      Destruction
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 May 2009

        Om nog even een keertje een update te geven, de Astra is nu 300 probleemloze kilometers verder. Ik heb wel zaterdag nog even de ECU verplaatst zoals liviu2004 aangaf (met tyerip vastmaken aan de accukabels en een massastrip eraan maken), zodat het probleem als het goed is ook niet meer terug komt :)

        In reactie op: Astra G: Storing bedrijfstempratuur, geen vermogen #18302659
        Destruction
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 May 2009

          Heb de auto momenteel zelf voor de deur staan om te testen. Vanmiddag is er door liviu2004 een andere ECU geplaatst en ingeprogrammeerd. Tot nu toe (110km) heeft de storing zich niet meer voorgedaan :)

          In reactie op: Astra G: Storing bedrijfstempratuur, geen vermogen #18302657
          Destruction
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 May 2009

            Ik ben jarenlang automonteur geweest, was/ben alleen niet heel erg thuis in de automaatbakken. Behalve dan dat ik het stiekem wel relaxed vindt rijden :)

            Anyhow, vrijdag komt er iemand bij kijken. Wordt vervolgd dus :)

            In reactie op: Astra G: Storing bedrijfstempratuur, geen vermogen #18302653
            Destruction
            Deelnemer
              Lid sinds:
              17 May 2009

              Maar stel dat-ie dat wel zou hebben, wat is daar dan de oorzaak van?

              In reactie op: Astra G: Storing bedrijfstempratuur, geen vermogen #18302651
              Destruction
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 May 2009

                @linfiel wrote:

                Als ik het zo lees staat je automaat in de noodloop, knippert toevallig ook het rode sportlampje, dat knopje zit op je automaten hendel.

                Nee, daar zie ik geen storingen.

                @hierboven: Wel de ECU? Hij rijdt verder namelijk hardstikke goed.

                @liviu2004 wrote:

                @Destruction wrote:

                De auto uitgelezen, dan krijg ik de volgende codes:
                P1122: gaspedaal-positiesensor; Functionerings-storing
                P1550: Gasklepstelmotor; systeem of component in noodloop

                Inderdaad, ecu fout, ik heb een, als u wilt proberen.

                Proberen zou wel mooi zijn, maar Capelle is niet heel erg in de buurt van Zwolle en volgens mij moet de ECU dan ook ingeprogrammeerd worden? Nou ken ik daar wel iemand voor, maar toch :P

                In reactie op: Opel Astra G olieverbruik #18116622
                Destruction
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  17 May 2009

                  Als ik bij mijn Astra een paar keer kortstondig toeren maak (met de bestuurdersdeur open), komt mij ook een olie luchtje tegemoet zetten.

                  Ik heb de Astra nu ff bij een vriend van me staan die een garage heeft, morgen eens kijken of we wat aan de seals kunnen zien, met nieuwe seals in de aanslag uiteraard ;)

                  In reactie op: Opel Astra G olieverbruik #18116620
                  Destruction
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 May 2009

                    @wim-v6 wrote:

                    Deze test doe je om te kijken of de kleprubbers gaar zijn.
                    Dat komt doordat er bij stationair meer vacuum heerst, word de Olie door de kleprubbers naar binnen gezogen.

                    Van versleten Zuigersveren krijg je juist rook bij Flinke motorbelasting.
                    Dit ivm er een hoger Carterdruk heerst word en in de cilinders welke niet belast worden op dat moment door de carterduk voorzien worden van motorolie door de overdruk in het oliecarter.

                    als de Koppakking lek zou zijn dan zou je Heel veel Carterdruk moeten hebben..

                    bij mijn Corsa-A 1.6i 8V 101pk E16SE GSi waren de Olieschraapveren vast komen te zitten in de zuigers door een Flinke warmloper bij de vorige eigenaar.
                    er is toen een Revisiekop opgekomen met nieuwe kleprubbers en gereinigde klepstoters, de orig kop miste een heel stuk staal tussen Cilinder 1 en 2, zo heet is deze geweest.

                    Deze kon ik een Hele dag stationair laten draaien, en dan gas geven, ging ie niet van Roken, wel bij vollast op de weg, dan rookte ze wel lekker Lustig op los, en stonk echt verschrikkelijk (geen kat tussen ook natuurlijk) als je erachter reed :wub :wub :wub :wub king: king: king: king: :wors :wors :wors :wors ..

                    Willem

                    (bijvoorbaat excuses voor het omhoog trapen van een oud topic…)

                    Ik heb zelf een astra G met x16szr motor, deze heeft sinds kort ook last van olie verbruik. Ik had na 5.000km rijden eens de olie gecheckt, er moest toen 0.8L bij. Op 5.000km, prima zou je zeggen.

                    Daarna een aantal snelweg ritten gemaakt en daar viel het me op dat er iets niet klopte: Na een rit van 500km moest ik 2,5L olie bijvullen. De dag erop heb ik 300km gereden waarbij de auto nauwelijks olie verbruikt had, en de dag daar weer op heb ik 200Km gereden en moest er een liter olie bij. Als de auto een tijdje stationair draait begint-ie blauw te roken, als je dan gas geeft rookt hij niet meer, tot-ie weer even stationair loopt.

                    Dit zouden dan dus mogelijk de klepseals zijn? Ik dacht zelf namelijk dat de zuigerveren de oorzaak was(waren), een reparatie die ik niet meer wilde gaan doen. Klepseals daarentegen wil ik best over nadenken :)

                    Destruction
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      17 May 2009

                      Ik weet dat ik een heel oud topic omhoog trap, bij voorbaat mijn excuses daarvoor.

                      Het verhaal bij mij is als volgt. Ik heb een Astra G met x16szr motor gekocht, die olie verbruikt. Zodanig dat je de bougies elke maand (grofweg) moet schoonmaken of vervangen :P Ik heb zelf ook een Astra-F met x16szr motor. De F heeft binnenkort wat onderhoud nodig (niet motorisch) maar omdat ik die G nu ook heb staan vroeg ik me af of ik niet gewoon de motor uit mijn F in die G kan hangen, zodat dat een goede auto is. Op een deukje in de kofferklep en een lekke einddemper na is die G nog een hele nette auto namelijk.

                      Nogmaals mijn excuses dat ik zo’n oud topic omhoog trap (via Google gezocht en kwam op dit topic uit), maar als iemand mij hiermee kan helpen ben ik daar erg dankbaar voor uiteraard :)

                      In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205484
                      Destruction
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        17 May 2009

                        @Bluetiger wrote:

                        Eigenaar 09: Danny Pendjol (Bluetiger)
                        Eigenaar 08: Peter ? (Redcalibra)
                        Eigenaar 07: René Lowik
                        Eigenaar 0?: Patrik
                        Eigenaar 0?: (Destruction)
                        Eigenaar 0?: (aapje)
                        Eigenaar 02: (asconahobbyist)

                        Kan iemand dit lijstje aanvullen?

                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        De naam René Lowik komt me erg bekend voor, volgens mij is dat de persoon waaraan ik de auto verkocht heb. En ik kocht hem van Aapje. De naam Patrik zegt me niks, dus ik denk dat die na René dan de eigenaar was?

                        Ik denk dan ongeveer zo:

                        Eigenaar 09: Danny Pendjol (Bluetiger)
                        Eigenaar 08: Peter ? (Redcalibra)
                        Eigenaar 07: René Lowik
                        Eigenaar 06: Destruction
                        Eigenaar 05: Aapje
                        Eigenaar 04: JamesB009 (Had een rode Kadett-E. Gestolen, teruggevonden en weer gestolen).
                        Eigenaar 03: Kaptein Iglo
                        Eigenaar 02: (asconahobbyist)
                        Eigenaar 01: ??

                        Volgens mij is deze Ascona best wel een Opel-Forum sletje geweest :D

                        Oh en de gegevens zullen niet kloppen met de RDW gegevens gok ik, want toen hij van Aapje was stond-ie al op mijn naam :P Ik had hem trouwens al eens op marktplaats zien staan, toen zat die 2liter er al in. Is er ook bekend wanneer en door wie die motorswap gedaan is? Bij mij was hij nog een E18NV en ik had bij René de indruk dat hij alles weer uitvoering-spec wilde gaan maken, dus ik verwacht niet echt dat hij die swap uitgevoerd heeft eigenlijk :)

                        In reactie op: Ascona C 2.0 – 16v (Bluetiger) #18205477
                        Destruction
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          17 May 2009

                          Hey, die is ook nog van mij geweest :) Ik kocht ‘m van Aapje, toen hij wat spulletjes over had kunnen zetten had hij ook een auto teveel namelijk :P Leuk om ‘m weer es terug te zien, bij mij was het ook nog de 18S motor.

                          Het is dat ik 3 auto’s voor mijzelf een beetje te veel vond en het nog minstens een jaar zou duren voor-ie belastingvrij zou worden, anders had ik ‘m niet eens weggedaan, was een leuk karretje :)

                          Een foto’tje uit “mijjn” tijd :) Incl. een vinger blijkbaar :P

                          Ik heb hem toen verkocht aan een man met een schuur vol Ascona’s, voor zover ik mij herinner had-ie elke Ascona-vorm wel staan :P Net bij Enschede over de grens was dat, heb de auto bij hem bezorgd toen.

                          In reactie op: wat heb je vandaag gedaan aan je Corsa ? #17609827
                          Destruction
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            17 May 2009

                            Ja, dat had ik al vrij snel in de gaten… McKaamos fixt dat wel weer.

                            Zou het zelf evt ook kunnen, maar ik heb er geen geduld voor en ben liever onder de kap of met electra bezig :P

                            Ik ben dus de eigenaar van die Corsa :P

                            In reactie op: Show hier je Astra Deel 1 #18133714
                            Destruction
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              17 May 2009

                              Na een uitstap naar VW (Golf TDI), nu weer terug bij Opel en weer een Astra’tje in bezit :)

                              En dus hier ook maar ff showen :)






                              Specs:
                              Astra F x16sz.
                              Bouwjaar 06-1995
                              218.000Km

                              Todo:
                              – Trekhaak (ja, toch nodig..)
                              – CV afstand bediening ingebouwd door Aapje gisteren.. .
                              – Linker homokineet tikt en moet ik vervangen.
                              – R.v veer gebroken, moet ik ook ff vervangen.

                              Verder een nette auto :) Vermaak ik me voorlopig wel mee :P

                              In reactie op: Verlagingsveren vraagje #17974083
                              Destruction
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                17 May 2009

                                @2e-c14nz wrote:

                                zijaanzicht
                                Verlagings veren van Autotechnics

                                Hoe bevalt het tot nu toe?

                                Voor mijn Astra F overweeg ik ook veren te kopen bij Autotechnics, maar omdat ze zeggen voor een veren set 50,- te vragen, doe ik toch maar ff wat research… Niet dat ik voor dat geld babi pangang veren koop.. :)

                                Bij mij zou het trouwens gaan om 30mm verlaging, kan dit gewoon op de orginele schokdempers?

                                In reactie op: Show hier je ascona #17304028
                                Destruction
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  17 May 2009

                                  Was een lange dag, haha :P Die VW op de laatste pic is mijn huidige auto… Ik zeg het er maar ff bij, dan weten jullie iig waarom hij erop staat :P

                                  Ascona rijdt prima, heb je zeker een goede deal aan gedaan :)

                                  In reactie op: Wie rijdt welke kadett #17279595
                                  Destruction
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    17 May 2009

                                    Als eigenaar van die oprijwagen zal ik ook maar ff reageren…

                                    Voorlopig lijkt het erop dat alleen de koppelingcilinder thv het pedaal naar de klote is. Een verrot druklager (of drukgroep) moet toch behoorlijk geluid maken, iets wat ik bij de oprijwagen tot nu toe (ook niet tijdens mn koppelingloze rit naar Zwolle) niet gehoord heb.. Ding blijft voorlopig op zn plaats staan, eerst maar zorgen dat-ie weer normaal ontkoppelt.. Dan moet nog blijken of de cilinder er niet voor gezorgt heeft dat mn druklager naar de klote is, want dan is het gewoon 100% zeker dat-ie na reparatie asap in de verkoop gaat. Plastic dat breekt en een koppeling sloopt = onbetrouwbaar hok, en mag oprotten dan..

                                    Dit is mn eerste en tevens laatste (offtopic) post in dit topic..

                                    In reactie op: Geschorste auto verplaatsen #17761255
                                    Destruction
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      17 May 2009

                                      Beste optie is de auto vervoeren met een oprijwagen of een auto-ambulance.

                                      Als dat niet kan kun je een heel gezeik aangaan bij het postkantoor, namelijk de schorsing opheffen, APK laten keuren (indien verlopen) en verzekeren.

                                      Zelf hang ik mn groene platen erop. De auto valt dan voor die ene specifieke rit onder mijn garageverzekering. Zelfs auto’s zonder kenteken mag ik gewoon van A naar B rijden, mits ik mn groene handelsplaten voer (vanwege de verzekering). Als ik auto’s voor handel uit het buitenland heb (of haal), doe ik hetzelfde. Het ding gaat pas op kenteken als hij verkocht word. In de tussentijd staat-ie gewoon op mijn eigen terein.

                                      Naar de supermarkt gaan, of woon/werkverkeer met groene platen is dus nadrukkelijk NIET toegestaan. Als je daarop betrapt word mag je 800 euro aan boetes aftikken (economisch delict.. heeft een bevriende handelaar al ‘s meegemaakt. Die deed geen boodschappen, maar was samen met een klant de auto aan het overschrijven, even laten staan daar voor de deur van het postkantoor.. Hopla, gezeik!)

                                      Bij een kennis in een schuur heb ik nog een Caprice staan, geschorst (moet/wil ik nog klaarmaken, maar groot tijdgebrek). Vanmiddag kreeg ik de rekening weer binnen.. Nu dat ding dus maar gewoon in mn bedrijfsvoorraad geplempt. Ik blijf aan de gang met de RDW spekken… :)

                                      In reactie op: Oplossing gevonden dus mag weg. #17758820
                                      Destruction
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        17 May 2009

                                        Informeer idd bij de RDW. Anders zit er misschien een handelaar in de buurt die zijn groene platen wil uitlenen voor een vergoeding. Kost minder dan schorsing opheffen + weer schorsen, en met de groene platen valt de auto voor die rit onder de verzekering van de handelaar.. :)

                                        In reactie op: Bezwaarschrift beukeuring gordel #17719872
                                        Destruction
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          17 May 2009

                                          Zo te horen is die etterbak je aan het stalken Fearless, ik zou een klacht indienen..

                                          Dat soort volk heb ik sowieso geen pardon mee.

                                          Laatst ben ik ook aangehouden met de auto van een klant (APK en diesel, even de roet eruit rijden dus..), ik neem in dit soort gevallen mn keurmeesterpas altijd mee, zo ook nu. Ik krijg een stopteken, want ik zou gevaarlijk rijgedrag hebben vertoont (de oprit naar de snelweg oprijden en bij elke versnelling flink doortrekken..). Vlakbij mn garage word ik aan de kant gezet..

                                          “Wat zijn wij aan het doen? Asociaal”
                                          ‘Nou, ik ben keurmeester en garagist, deze auto is een diesel moet voor APK. Diesels zitten altijd vol roet, dus daar ga ik altijd een stukje mee rijden, ten eerste zodat de auto bij de roetmeting al op tempratuur is, en ten tweede omdat ik dan minder lawaai hoef te maken in mn garage, nu is de 1e meting zometeen gewoon goed’
                                          Ik laat mn keurmeesterpas zien en na enkele seconden stop ik hem weer in mn zak..
                                          “Rijbewijs en papieren, je krijgt een bekeuring.”
                                          ‘Van mij krijg je niets.’
                                          “Als ik erom vraag geef jij GRRRRR!!* je papieren af!”
                                          ‘Van mij krijg je niets. De beschuldiging slaat nergens op, een boete is onterecht en bovendien wens ik op een normale manier aangesproken te worden. Of je nou de buurman, een agent of Beatrix bent.’
                                          “Rijbewijs en papieren, NU!”
                                          ‘Eerst wil ik zien wie jij bent, of wie je denkt te zijn. Dan ga ik bellen met je meerdere, om een klacht in te dienen’
                                          “Ik legitimeer mij niet.”
                                          ‘Dat ben jij verplicht als ik erom vraag’
                                          “Ohja? Denk jij dat?”
                                          ‘Dat weet ik wel zeker. Roep een van je collega’s maar op’

                                          En jahoor, even later een 2e politie-auto met wederom 2 agenten erin. Deze agenten doen normaal en mijn toon richting hun is dan ook anders.

                                          “Ik hoor dat u zich verzet bij aanhouding, klopt dat?”
                                          Ik leg wederom uit wat ik aan het doen was..
                                          “Oh, u bent van die garage verderop? Ik zag u laatst ook, een keer flink optrekken, fijne roetwolk erachter en u reed rustig weer verder”
                                          ‘Dat is precies wat ik net ook aan het doen was’

                                          Na kort overleg tussen de agenten (die in de auto waren gaan zitten…), komt 1 van die 2e auto naar me toe.
                                          “Mag ik dan wel even uw rijbewijs zien?”
                                          Ik geef mn rijbewijs aan de agent..
                                          “In orde. Ik keur uw houding tegen mijn collega niet goed, maar hij moet zich legitimeren als u erom vraagt, en deed dat ook niet. We laten het erbij.”

                                          Nooit meer iets van gehoord.. Wat een held zeg, bah. En wat vinden ze het raar dat mensen een hekel aan de politie krijgen….

                                          (*censuur?)

                                          In reactie op: foute kentekens door RDW #17752966
                                          Destruction
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 May 2009

                                            Ik las het idd, best grappig.. Als je naar vwe.nl gaat en daar 01-NSB-1 intypt, komt er een Polo Diesel uit :P Bouwjaar etc. is weggehaald uit de registratie, maar een vorm van humor zit er wel in.

                                            In reactie op: apk weigeren??? #17733978
                                            Destruction
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 May 2009

                                              Daar ben ik idd ook nieuwschierig naar. Ondanks dat het semi-offtopic is :)

                                              In reactie op: apk weigeren??? #17733974
                                              Destruction
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 May 2009

                                                origineel gepost door TheGeneral

                                                origineel gepost door Destructionverhaal over oldtimers en APK

                                                Maar wat je eerder zei over dat je zeg maar die ‘troep’ weigert die weinig tot niet onderhouden wordt dat kan mag gewoon niet ik snap je echt wel die slecht onderhouden troep wordt wordt je gewoon echt niet vrolijk van het kost net ff dat meer tijd om te keuren en er mankeerd altijd wel wat aan

                                                Dat het niet mag, tsja.. Nogmaals, ik ben zelfstandig ondernemer, de erkenning voor APK etc. staat allemaal op mijn naam. Als ik alle auto’s die gebracht worden zomaar moet aannemen heb ik geen andere keus dan APK-Aso worden, dat wil zeggen: Alles wat gebracht wordt goedkeuren. En daar pas ik voor.

                                                Ik wil mijn werk goed kunnen doen, en ergens houd het gewoon op. Je kunt immers maar keuren tussen 8.00 en 17.00u, en buiten dat heb ik ook een prive-leven. Goed onderhouden oldtimers heb ik totaal geen moeite mee (laatst nog een ’82 Talbot Matra..), maar vaak is het gewoon weer die troep van zuinige hollanders die voor een kwartje de wereld rond willen rijden.. En daarom ben ik er klaar mee; “vreemde” oldtimers stuur ik naar een ander, het kost teveel tijd.

                                                Ik kan sowieso ook alleen op afspraak werken ivm de hoeveelheid vaste klanten doe ik op dit moment al heb. Even out of the blue een auto komen droppen voor APK gaat bij mij dus niet werken. Dan beland je achteraan de planning, wat kan betekenen dat je je auto enkele weken kwijt bent, voor ik eraan toe kom.

                                                In reactie op: Waar erger jij je nou aan in het verkeer. #17747809
                                                Destruction
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  17 May 2009

                                                  Ik erger me ook aan mensen die selectief lezen.


                                                  @kabouter
                                                  : Als jij gewoon rechts blijft rijden, je spiegels goed gebruikt en geen asociaal weggedrag vertoont, heb ik totaal geen problemen met je. Helaas ervaar ik nogal vaak de andere kant. Dat gaat voor scooterrijders net zo hard op. Inhalen met 1km/u verschil is totale bullshit, gevaarlijk, veroorzaakt oponthoud en is derhalve asociaal te noemen. No offence uiteraard.

                                                  Wat mij betrefd wordt het onderling inhalen van vrachtwagens en auto’s met aanhanger/caravan bestraft met art.5 en invordering rijbewijs.

                                                  @hieronder: Met alle respect, maar: Het tijd argument is onzin. Dat je lange dagen maakt weet je als je voor zo’n beroep kiest. Precies zoals ik ervoor kies om elke dag van smorgens vroeg tot savonds laat druk te zijn in of voor mn bedrijf (het hoort erbij, als ik dit niet wil accepteren had ik maar loonslaaf moeten blijven).

                                                  In reactie op: Waar erger jij je nou aan in het verkeer. #17747806
                                                  Destruction
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    17 May 2009

                                                    Goed, het totale lijstje danmaar:

                                                    – Inhalende vrachtwagens (“Sjongejonge, ik rijdt 90km/u en de vrachtwagen voor mij 89km/u! Wat een slome donder, daar moet ik voorbij! En in mijn spiegels kijken hoef ik ook niet, want ik ben toch groter”).
                                                    – Inhalende vrachtwagenchauffeurs die NIET in de spiegels kijken (ongeveer een halfjaar terug bijna de dood gevonden, belandde bijna onder een vrachtwagen met de auto. Bij een snelheid van 100km/u overleef je zoiets niet schat ik).
                                                    – Vrachtwagens in het algemeen (ja sorry, na een aantal van dergelijke acties zie ik ze liever helemaal verdwijnen. Dmv vrachttreinen over het spoor komt de zooi wellicht ook aan)
                                                    – Mensen die 30 rijden waar je 50 mag
                                                    – Lesauto’s die veel en veel te langzaam rijden. (Ik weet het, ze moeten het leren. Maar komop, dergelijk onzeker gedrag hoort ook in een leswagen niet op de openbare weg thuis.)
                                                    – Brommobielen, landbouwvoertuigen op de openbare weg. (80 weg, lekker relaxt cruisen met 80 op de cruisecontrol, kun je ineens vol in de ankers omdat er zo’n kutding voor je rijdt met 25-30km/u..
                                                    – Bejaarden en hun gebrek aan voertuigbeheersing.
                                                    – Mensen die bij het stoplicht niet doorrijden tot de stopstreep, maar er 2 meter bij vandaan blijven…
                                                    – Mensen zonder verkeersinzicht (je hebt groen, maar de kruising staat vast, dus je wacht even tot de auto’s van de kruising weg zijn… En dan gaan ze toeteren.. kortzichtig kutvolk, ga fietsen!)
                                                    – Mensen die andere automobilisten die net een asociale actie uithalen, gewoon voor laten gaan. Ja mensen, laten we asociaal gedrag vooral gaan belonen, dat zal ze leren!
                                                    – Mensen die tergend langzaam inhalen.. Als je wil inhalen, trek dan ook op. En niet vmax+1km/u erlangs, dat duurt eeuwen en heeft niets temaken met een soepele veilige inhaalactie.
                                                    – Sjonnies op scooters die niet uitkijken, zich overal tussendoor proppen en denken dat ze onverwoestbaar zijn
                                                    – Fietsers die niet uitkijken
                                                    – Fietsers met een deathwish
                                                    – Fietsers die hun poot niet uitsteken als ze de rotonde verlaten, en jij ze dus voor niks voorrang geeft (wat weer door hun zo gehate vervuiling oplevert, omdat ik dan extra moet remmen en optrekken)
                                                    – Fietsers zonder licht bij slecht weer, avond en nacht.

                                                    Het zal je vast niet verbazen dat ik van tijd tot tijd tierende, scheldende en vloekende, roodgloeiend met rook uit mn oren achter het stuur zit… :P Vooral de ritten richting Zeeland (broer/schoonzus wonen daar) zijn altijd garant voor feest..

                                                    Sowieso vind ik de regel dat fietsers beschermt worden onzin. Die regel mag best aangepast worden, een aantal voorwaarden eraan vastknopen.. Bijvoorbeeld richting aangeven, verlichting voeren en bij echt slecht weer een reflecterend vest over de jas oid. Zo gedraag ik mij ook op de motor: Ik ben de zwakste schakel, ik moet dus zorgen dat ik de aandacht trek (en wel op een positieve manier).

                                                    In reactie op: Zijn er ook MOTORRIJDERS op het Opel forum #17458477
                                                    Destruction
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      17 May 2009

                                                      Ik rijd nu zo’n 5 jaar motor, ik heb atm een Honda CBR600F2 (bj 1992) en een Kawasaki GPX600R. Die laatste kocht ik als sloper. Nu hij klaar is en al een tijdje bewijst weer goed te zijn overweeg ik deze binnenkort te verkopen.

                                                      Pics zal ik binnenkort eens schieten :)

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 103)