Corsa C openen met gebroken sleutel/kapotte afstandsbediening

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C openen met gebroken sleutel/kapotte afstandsbediening

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18361970
    Destruction
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 May 2009

      Hallo,

      Ik heb al even rond gezocht maar ik kan geen oplossing voor dit probleem vinden.

      Het zit als volgt: Op mijn werk staat een Corsa C uit 2001, die naar de sloop moet (schade). Toen de auto is gebracht is men zo slim geweest de auto op slot te doen door 2 keer op de (toen nog werkende) afstandsbediening te drukken. De auto kwam met 2 sleutels, waarvan één met een afgebroken sleutelbaard (deze zit in het slot van de bestuurdersdeur), we hebben 1 complete sleutel in bezit, maar helaas met een inmiddels kapotte afstandsbediening.

      Al met al staat de Corsa er nu een half jaar, en is het hoog tijd om hem op te ruimen, maar je voelt ‘m waarschijnlijk al aankomen: We krijgen de auto niet meer geopend. Als kleine universele garage hebben wij (net als de ANWB) ook gereedschappen om portieren te ontgrendelen, helaas bieden die spullen geen oplossing bij de Corsa door de manier waarop hij is afgesloten (het bewegen van de stangen in de deur heeft niet tot gevolg dat het portierslot daadwerkelijk ontgrendeld). We moeten de auto kunnen openen, om hem te kunnen vervoeren op een auto-ambulance. Via de kofferklep komen we ook niet binnen, dat slot is een keer vervangen en je raadt het al: Er is geen passende sleutel voor die slotcilinder….

      Uiteraard zou je – omdat-ie toch naar de sloop gaat – ook een raam in kunnen slaan, maar dat willen we liever niet gezien de rommel die dat geeft. Is er iemand hier die nog een gouden tip heeft om deze Corsa zonder schade te openen?

       

      Voor de duidelijkheid: Het betreft een auto die wij van een klant hebben gekocht, omdat deze geen auto meer nodig had en er gewoon vanaf wilde zijn. De auto staat op de handelsvoorraad en is ons eigendom. Ook hebben wij beide sleutels in bezit. Wij willen als rechtmatige eigenaar onze auto ontgrendelen, zodat we deze kunnen (laten) afvoeren naar de sloop. Ik vraag nadrukkelijk niet om tips om een auto te stelen oid, ik zeg het er voor de zekerheid maar bij om commentaren in die richting te voorkomen.

       

      #18361971
      TWA
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 June 2010

        Als het raampje tikken alleen niet gedaan word omdat het rommel maakt: tape op het raam plakken en dan inslaan. De Corsa zit op SafeLock en die sluit alles dubbel af. Werkt goed dus  :rolling:

         

        Andere trucjes weet ik zo niet, je kan de andere reactie natuurlijk nog afwachten.

         

        Greetz Emiel

        #18362075
        Corsa_GSi
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Kijken of je de afgebroken sleutel uit het slot krijgt.

          Of met zo’n spreider zoals de brandweer heeft de deur ontzetten.

          Maar dan kan je net zo goed een raam in gooien.

          #18362085
          Destruction
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 May 2009

            Om hierop terug te komen, een collega heeft het slot (de cilinder dus) uitgeboord en daarna met een schroevendraaier de auto kunnen ontgrendelen.

            Op de vraag of-ie wel ’s eerder had ingebroken in een auto, antwoordde hij “geen commentaar” :P

            Anyway, het is dus opgelost :)

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.