Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Thanks voor de info! Ik ging er vanuit dat de antenne in de sharkfin zat :)
Bij mijn start/stop duurt het momenteel ook iets langer, vermoedelijk omdat hij trager voorverwarmt. Geen idee eigenlijk of de huidge dieselmotoren dat nog doen?
Ik vroeg me wel af waarom het kleine achterzij ruit aan bestuurszijde ontwasemingslijnen heeft. Dit heeft weinig nut aan bestuurszijde lijkt mij en bovendien werken ze niet eens :). Heb dit bij meerdere uitvoeringen gezien.
Jammergenoeg heb ik ook problemen met een stinkende airco. Insignia had hier ook problemen mee :(
@Powerwing wrote:
@dePross wrote:
ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.
Binnenverlichting (normaal knopje naast lichtbediening) wat feller zetten. Opgelost ![/quote
Het is niet de binnenverlichting maar de schermen, deze hebben een dag- en nachtmodus.
Als het overdag regent, gaan de lichten automatisch aan en blijven de schermen op dagmodus. Maar nu gaan de lichten aan en de schermen op nachtmodus.
Je kan dit oplossen door de scherm modus op dag te zetten, maar dit geldt enkel voor het middendisplay.
Ik had hetzelfde probleem op mijn Insignia.Ik heb exact dezelfde problemen met de automatische verlichting de laatste dagen, vreselijk vervelend.
Het lijkt alsof hij een laagstaande zon detecteert, en hierdoor de lichten aanzet. Wat prima is, ware het niet dat het dashboard verlichting ook gedimd is, en dus je media systeem nauwelijks zichtbaar is.Toch behoorlijk vervelend dat ze een iphone op het doosje van de smartphonehouder tonen, maar geen lightning kabel erbij geven (enkel een micro usb).
Punt 4 heb ik geen problemen mee. Ik gebruik ook Apple Carplay.
Switchen naar radio stopt mooi Spotify.
Wat ik wel heb is dat wanneer ik Google Maps gebruik met audio instructies gaat hij de radio overrulen.
Zelfde met Shazam (wat echt wel hatelijk is). Een liedje ‘shazammen’ lukt niet want bij het openen van de app, springt hij op Media.Intellilink is inderdaad verbonden met 2 USB poorten:
– één in de midden console
– de andere in de flex adapter voor de smartphone houder@pjotter wrote:
@Sportstourer-k wrote:
Adaptive cruise control ? Dat zit er toch niet op ?
Of bedoel je de afstandsindicator tot je voorligger?adaptive cruise control dit is alleen mogelijk met een AT transmissie
inderdaad forward collision alert , traffic sign assist , advanced park assistIk heb een AT, maar geen adaptive cruise control. Ook niet gezien als optie.
Makes sense, dat alarm zal inderdaad aanstaan! Thanks.
Ik vind het ook wel bizar dat er geen Off knop is voor de lichten.
In verband met het keyless systeem, heeft er iemand een idee waarom de auto soms kortstondig 2x toetert (niet het claxon geluid dat je kan aanzetten bij de vergrendeling) als je de deur sluit.
Als je nog in de wagen zit nadat je de motor hebt uitgezet en je opent de deur en sluit hem, dan toetert hij 2x. Maar soms heb ik dit ook als je gewoon uitstapt.Overall, zeer fijne wagen (komende van een Insignia 200pk automaat met zeer slechte Intellilink)!
Ook net even gechecked. Mijn 136pk AT heeft ook zo een stang lopen.
@Sportstourer-k wrote:
Nee, niet verkrijgbaar in nederland.
Zo spannend is het ook niet, alleen de gasresponse wordt wat agressiever, verder doet het niets.Is in de uitvoering die ik heb besteld volgens mij het enige knopje wat dan mist.
De sport modus zit op mijn Dynamic (Diesel automaat). En de modus zorgt duidelijk voor meer gasresponse, directere stuurbekrachtiging en de automaatbak schakelt veel hoger (tot 5k).
Voor gewoon gebruik laat ik de sport modus zeker uit, want hij schakelt dan veel te hoog. Maar ik ben er momenteel mee aan het rondrijden op de kleine, landelijke Engelse wegen waar hij echt fijn rijdt in sport modus.
Inderdaad, dat kreeg ik ook al te horen van mijn dealer in april, zodoende heb ik geen led matrix genomen.
ST Dynamic besteld tweede week van April, zonder LED.
Geleverd 22 juni, dus een 2,5 maand (België).
Afgelopen weekend is mijn Astra K ST Dynamic geleverd.
Zeer tevreden!
Groeten
Ik vermoed dat het niet mogelijk is om Carplay op een 2014 model werkende te krijgen?
Mvg
@hpp, op het eerste zicht is verbruik in normaal gebruik gedaald.
Probleem is natuurlijk omdat je meer vermogen en koppel hebt, je deze ook wilt gebruiken ;).
@hpp wrote:
Ok. Bedankt voor je reactie. Ik ga a.s woensdag. Ik heb de 140 pk, ben benieuwd , gaat naar 190 pk en 420 nm. Ik laat het hier wel weten. :thumb
Verbuik bij mij is nu 5.2 op 100 km. Is bij jou voor een diesel toch wel hoog?Ik heb dezelfde motor maar dan automaat, bij mij is hij nu ook 190 en 420. Verschil ga je zeker merken, zeker de extra 120 koppel ;).
@polle90, bij BR-Perfomance in Willebroek (België)
Ik heb in december een stage 1 herprogrammatie laten uitvoeren voor mijn 2014 Sports Tourer 2.0CDTI 130pk, 300Nm (automaat). Nu beschikt de wagen over 190pk en 420Nm, hetgeen wel een enorm verschil geeft. De 130pk is teweinig voor het gewicht van de toch wel zware Sports Tourer. Motor klinkt beter, wagen rijdt veel soepeler en het verbruik in normaal gebruik is van 6.9 naar 6.1 gedaald.
Er werd mij gegarandeerd dat de stage 1 herprogrammatie zo ontwikkeld is dat dez 100% betrouwbaar is en geen risico of extra slijtage voor de motor of aandrijflijn geeft. Natuurlijk zal enkel tijd hier een antwoord op kunnen geven.
-
AuteurBerichten