Intellilink 9.0

Forumindex Forums Modellen Astra Intellilink 9.0

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277660
    JanO4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 December 2015

      Ik rij nu zo’n 7 maanden met een Astra K met Opel on star.
      Als Ex-ITER ben ik er achter gekomen dat de software hiervoor van het open source type is, je kan de bron downloaden, maar heb hier niets aan als je de configuratie van de android machine niet weet en geen ontwikkel omgeving heb.
      Wat mij tegenvalt van dit systeem zijn.
      – Het display geeft aan dat er twee USB poorten zijn, en ik vind er maar een in de auto.
      – Als je muziek via Bluetooth afspeelt is het volume heel klein.
      – Achterin zitten wel speakerboxen maar geen speakers en je vind nergens hoe je hier extra speakers kan monteren.
      – Het gemis van een achteruitrijcamera, het zicht is slecht met achteruit rijden. Via USB moet het toch eenvoudig zijn dit te verhelpen, je heb een prachtig display in het dashboard.
      – De ondersteuning via android is er nog steeds niet, moet ik nu een dure apple telefoon kopen om navigatie te krijgen, wat ik nauwelijks gebruik, dan is het vervangen van het intelli systeem een goedkopere oplossing.
      – Leuk dat je een 4 G access punt heb in de auto, maar zonder goede apps is dit vrij zinloos.

      Wat betreft de auto verder gaan enkel minpunt, behalve de kleine kofferbak omdat de ruimte besparende reserve band, toch wel vrij veel ruimte kost.
      Voor de liefhebbers het verbruik ligt rond de 6 liter per 100 km over ca 11.000 km gemiddeld en op de snelweg is de auto het zuinigst.

      Wie heeft er oplossingen voor bovenstaande minpunten ??

      Sorry, maar ik heb het over de intellilink 4.0 radio, die er standaard inzit.
      De auto is een edition uitvoering met een introductiepakket en Opel Onstar, de motor is de 105 pk turbo benzine uitvoering.

      Ik zie op internet dat mylink de US versie van intellilink ook al jaren problemen heeft. Ik heb 11 jaar bij EDS gewerkt en GM was onze grootste klant, al die medewerkers zijn naar GM teruggegaan bij de overname door HP. Er zou dus expertise genoeg moeten zijn bij GM om een fatsoenlijke App te maken voor android.

      #18324732
      Astra_DLS
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 March 2008

        Benzine variant? Welke motor en vermogen? Vwb verbruik dan.

        Ik heb een camera ingebouwd dus geen ervaring mee. Zou de tweede usb niet de aux zijn?

        Via Tapatalk

        #18324733
        Diederik58
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 June 2016

          De software is open source. Er is een manier in een soort windowsmode te komen, waardoor via je een usb instellingen kunt aanpassen. Je moet echter het windowspassword hebben. Je verspeelt garantie als je morrelt aan de software. Ik zou graag zien dat inklappen van de spiegels bij verlaten van de auto automatisch gaat.
          Het probleem dat android auto niet werkt ligt volgens GM aan Google. Zij heeft de app nog niet vrijgegeven voor Benelux. Ik weet niet waarom Google zo moeilijk doet. In bijv. Duitsland is android auto beschikbaar. Ik heb de app ook in het buitenland gedownload. Maar aangezien android auto niet beschikbaar is voor Intellink heb je er niets aan.
          Ik vind trouwens dat Opel de update van Intellink die nodig is voor android auto gratis moet verstrekken, omdat in de koopfolders al sprake was van android auto. Pas later hebben ze toegevoegd dat het nog niet beschikbaar is in Nederland.
          Achteruitcamera zat in een pakket.
          Het NAV900 systeem vind ik primitief en updates kosten veel geld en worden nauwelijks uitgebracht. Voor zo’n duur systeem verwacht je wel wat meer service.
          De stembediening van NAV900 vraagt vaak om herhaling terwijl ik toch redelijk ABN spreek. De eigen uitspraak van de navigatiedame is ook zo slecht dat ik wederom begrijp dat de het navigatiesysteem mij niet verstaat.
          In de middenconsole zit een USB en een AUX ingang. Achter de middenconsole zitten nog eens 2 USB poorten. Geluid USB bron is inderdaad zachter. Je kunt het niet apart instellen.

          #18324734
          Astra_DLS
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 March 2008

            Ik heb Android Auto in de auto beschikbaar. Met de telefoon nog niet.
            App staat wel op mijn telefoon maar werkt hier niet ivm Google.

            Via Tapatalk

            #18324735
            stillekracht
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 May 2007

              Ik heb de 1.6 turbo besteld in de innovation uitvoering, mag toch wel hopen dat er achterin een paar speakers zitten !?

              #18324736
              Diederik58
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 June 2016

                Ik heb ook een innovation met 6 speakers waarvan 2 achterin.

                #18324737
                Astra_DLS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  6 March 2008

                  Ja 2 in de deur. Er zitten ook roosters in de achterbak maar die zijn leeg

                  Via Tapatalk

                  #18324738
                  pjotter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    21 November 2013

                    Wie heeft er oplossingen voor bovenstaande minpunten
                    Je zou het geluid kunnen upgraden door speakerset te kopen bij bv Caraudioshop.nl
                    weet niet welke versie uw heeft maar de innovation heeft wel achterspeakers premium uitvoering
                    in de midden console bevindt zich de usb aansluiting deze heb je nodig voor androidauto te gebruiken en
                    er zijn twee usb ansluitingen achterin opel is inderdaad niet snel om de android upgrade vrij te geven

                    voor nederland de modellen naar juli 2016 zijn schijnbaar wel voorzien van android auto echter op
                    google nog geen app te downloaden je kunt via deze link android auto downloaden:http://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/android-auto-1-6-2820-2825091-release-release/android-auto-1-6-282070-2825091-release-android-apk-download/

                    Er is ook een mogelijkheid om android in je auto te krijgen echter hiervoor moet je naar je dealer en hangt er weer een prijskaartje aanvast als ze überhaupt aan mee willen werken heb hiervoor wel een instructie
                    gedownload via forumhttps://www.docdroid.net/Qmd8T4a/my16-faq-navi-900-touch-r700-intellilink-software-update-android-auto.pdf.html
                    wat de camera betreft deze zat bij het extra innovation pakket als standaard met navi en 8 inch display je kunt zoiets wel achteraf inbouwen wel enige kennis nodig

                    #18324739
                    Astra_DLS
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      6 March 2008

                      Nogmaals. Ik heb Android Auto zowel op mijn auto als op mijn telefoon maar het werkt niet.

                      Als je de app op je telefoon laat starten dan gaat de auto idd naar Android Auto en je telefoon ook. Je krijgt echter een melding dat het nog niet beschikbaar is en de app wordt weer afgesloten.

                      Dus het upgraden zal op dit moment totaal zinloos zijn.

                      Via Tapatalk

                      #18324740
                      dePross
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        19 January 2015

                        Intellilink is inderdaad verbonden met 2 USB poorten:
                        – één in de midden console
                        – de andere in de flex adapter voor de smartphone houder

                        #18324741
                        stillekracht
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 May 2007

                          Met modeljaar 2017 kan je als optie ook 1 USB aansluiting krijgen in het dashboard kastje.
                          Ook worden alle USB aansluitingen 2.1A hiermee kan je ook de tablets (iPads) opladen.
                          Helaas vervalt met deze upgrade wel de aux aansluiting.

                          #18324742
                          Astra_DLS
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 March 2008

                            Nog een interessant punt kom ik net achter.

                            Als je je telefoon verbind via de usb in de armsteun krijg je de mogelijkheid om Android Auto te gebruiken, maar kun je ook filmpjes van je telefoon op het scherm afspelen als je de telefoon op hdd functie zet.

                            Via de powerflexbar krijg je die keuze helemaal niet. Dat zou kunnen betekenen dat je je telefoon alleen kunt laden via de powerflexbar en niet met Android Auto gebruiken als dit beschikbaar komt.

                            Via Tapatalk

                            #18324743
                            stillekracht
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 May 2007

                              In de diverse YouTube filmpjes wordt al aangegeven dat de USB in de middenconsole in verbinding staat van het Intelilink systeem. Als het niet via de powerflexbar werkt ontgaat mij voordeel van deze optie.

                              Maar als ik het goed goed begrijp, werkt Android auto nu bij jou !? (Google Maps, Spotify enz)

                              #18324744
                              Astra_DLS
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 March 2008

                                Nee, de app werkt hier niet dus sluit weer af, zie ook de eerdere screenshots.

                                Via Tapatalk

                                #18324745
                                aapje1963
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  28 July 2006

                                  Bij mij zit Powerflexbar en zo.n mobielhouder in het totaal pakket van de auto. Of het handig Is.. En of ik het zelf besteld had?
                                  Ervaring zal het leren.

                                  Lijkt tegenwoordig wel dat je min of meer richting I phone gepushed wordt in multimedia wereld

                                  Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

                                  #18324746
                                  dePross
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    19 January 2015

                                    Toch behoorlijk vervelend dat ze een iphone op het doosje van de smartphonehouder tonen, maar geen lightning kabel erbij geven (enkel een micro usb).

                                    #18324747
                                    Astra_DLS
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      6 March 2008

                                      De iPhone kabel kon je ook los bestellen. Ik vind het vooral jammer dat de powerflexbar niet voor Carplay of android auto werkt maar alleen laden.

                                      Via Tapatalk

                                      #18324748
                                      jgcramer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        2 July 2016

                                        Zoals ik hier lees is in Duitsland de Android update beschikbaar. Android auto app kan je via een directe download link installeren in plaats van de app store:

                                        There is update for android auto available as of yesterday. Comment from German forum:

                                        Mein Verkäufer vom FOH ist ja auch mein Freund.
                                        (deshalb haben wir auch öfters Kontakt :) )

                                        Er hat mir gesagt das für das Navi 900 das Softwareupdate für die Nutzung von Android Auto seit heute (02.05) von Opel verfügbar ist.
                                        Der Werkstattmeister hat sich das schon angeschaut und es ist scheinbar eine sehr sehr lange Update-Prodzedur.
                                        Software kostet auch etwas und der Preis wird je nach Aufwand schwanken.
                                        Preise konnte er noch keine nennen.
                                        Ich brauche das auch nicht weil ich ein i-Phone habe.
                                        Würde mich aber interessieren wenn es einer von Euch mal machen lässt was das kosten wird.
                                        (so ungefähr weil es wird ja nicht für jeden Astra gleich sein schätze ich mal…)

                                        Also wenn einer Interesse hat ab zum FOH und Update machen lassen und bitte kurzes Feedback wie hoch die Kosten waren
                                        –> und ob sich vielleicht sonst noch was geändert hat (ausser Android Auto Funktion)
                                        weil dann könnte man ja wegen einem Update spekulieren……

                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        #18324749
                                        Astra_DLS
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 March 2008

                                          Dat klopt ook wel want ik heb de update er al op staan. Hier zit je alleen nog met het probleem dat Android Auto App nog niet beschikbaar is, ook niet als je hem via een APK oid kunt installeren.

                                          Via Tapatalk

                                          #18324750
                                          @Johan
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            28 January 2015

                                            @Astra_DLS wrote:

                                            Dat klopt ook wel want ik heb de update er al op staan. Hier zit je alleen nog met het probleem dat Android Auto App nog niet beschikbaar is, ook niet als je hem via een APK oid kunt installeren.

                                            Via Tapatalk

                                            Kun je deze Android auto app niet downloaden via vpn, waarbij je aangeeft in de vpn software een Duits ip adres te gebruiken?
                                            Gebruik zelf VyprVPN, deze is gratis te gebruiken voor een aantal dagen om uit te testen, net genoeg om bovenstaande Android software te downloaden.

                                            Send from my iPhone using Tapatalk

                                            #18324751
                                            arjontje
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              31 March 2006

                                              @@Johan wrote:

                                              @Astra_DLS wrote:

                                              Dat klopt ook wel want ik heb de update er al op staan. Hier zit je alleen nog met het probleem dat Android Auto App nog niet beschikbaar is, ook niet als je hem via een APK oid kunt installeren.

                                              Via Tapatalk

                                              Kun je deze Android auto app niet downloaden via vpn, waarbij je aangeeft in de vpn software een Duits ip adres te gebruiken?
                                              Gebruik zelf VyprVPN, deze is gratis te gebruiken voor een aantal dagen om uit te testen, net genoeg om bovenstaande Android software te downloaden.

                                              Send from my iPhone using Tapatalk

                                              Downloaden is het probleem niet
                                              Google heeft het gewoon niet vrij in Nederland.
                                              Zo dra je niet meer op die VPN zit maar gewoon via je provider ziet de app dat het in NL zit en sluit de boel af.

                                              #18324752
                                              Astra_DLS
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                6 March 2008

                                                Dat zie je ook in mijn screenshots. Instaleren en openen kan en dan houdt het op.

                                                Via Tapatalk

                                                #18324753
                                                Diederik58
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  27 June 2016

                                                  Weet iemand waarom Google Android Auto niet vrij geeft in de Benelux?

                                                  #18324754
                                                  Astra_DLS
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    6 March 2008

                                                    Ik heb Google al een Twitter bericht gestuurd maar nooit antwoord ontvangen.

                                                    Via Tapatalk

                                                    #18372173
                                                    petercorsa
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      31 January 2020

                                                      Ik heb mijn android auto kunnen koppelen met mijn intellilink 4.0 in de corsa E van 2016.

                                                      ik kwam erachter dat je specifieke android auto van apkmirror kunt downloaden voor de galaxy S9

                                                      Software package  4.6.593334 van android auto van sept 2019.voor de S9 heb je.. arm64-v8a.. nodig

                                                      ook had ik twijfels over mijn USB kabel..dus die heb ik gecheckt met de laptop en daar gebeurde niets,een andere kabel geprobeerd en die koppelde mijn telefoon direkt met de laptop.

                                                      met deze kabel naar de auto en mijn android auto verscheen meteen in mijn intellilink scherm. :yahoo: :rolling:

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.