Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Toch jammer dat de oplossing (wat is er uiteindelijk vervangen) er niet vaak bij staat. Ik heb nu hetzelfde probleem met een corsa c 1.2 uit 2006.
[quote quote=18388508]Gefeliciteerd met uw aankoop van de 2.2 16v opel frontera[/quote]
Dankje!
[quote quote=18385889]Dat is een nog veel eenvoudigere manier om dat te vinden, haha De enige plek waar koelvloeistof binnen komt is bij de interieurradiator. Misschien kan je daar in de buurt druppels zien hangen of zien dat het vochtig is. Als je bijvoorbeeld het dashboardkastje uitbouwt kan je er wat beter bij.[/quote]
Bedankt voor de tip!
excuus voor het late antwoord.
De vloeistof voelt vettig aan, daarom dacht ik dat. Maar we gaan verder met onderzoeken.
@bukzzzie wrote:
nope, niet hier…. ;)
wel op http://www.corsa-c-drivers.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ;):hmmz tnx voor de tip !
:wub Blijkbaar stond het dus al ergens op het forum, en heb ik dus niet goed gezocht :wub
Bedankt, kan ik mooi aankomend weekend aan de slag…..
Deze week 280.000 aangetikt, still counting…
29 februari 2012 om 18:30 In reactie op: Lampje van koelingsmotor gaat even aan onder rijden #17998338Ik ga toch eens op zoek naar zo’n op-com ding….
Lijkt me verrekte handig28 februari 2012 om 18:52 In reactie op: Lampje van koelingsmotor gaat even aan onder rijden #17998334@Dolby wrote:
Als je bedoeld het icoontje van een accu met daarin een sterretje is inderdaad van de koelmodule. Ik heb dit ook gehad.
Maar bij mij gaat alleen het iccoontje branden als ik vol vermogen rijd dus 190KM en harder, dan loopt langzaam mijn motor temperatuur op. En bij 98graden gaat dan het koelmodule lampje branden. :thumbdown Als ik dan minder hard ga rijden +/- 140KM
dan zakt te temperatuur weer naar normaal. Maar het koelmodule lampje blijft wel tijdens de rit branden. Als ik daarna de motor uit zet en weer opnieuw start is alles gewoon uit. Heb met de op-com foutcodes uitgelezen. En daarna gewist. ALs ik nu met mijn astra 2.0 DTL met airco niet harder dan 180KM rij gaat mijn koelmodule lampje nooit branden.Mijn vermoeden is dat mijn koelmodule defect is. Want na mijn mening moet rond de 98 graden de 2de stand van de fan werken.
Heb zelf het gevoel dat die 2de stand niet werkt. :hmmz:hmmz Heb hier ook een beetje last van , alleen ik hoef niet zo hard te rijden ;)
Afgelopen zomer, in de file met 30+ graden, toen mijn koel ventilator ging draaien op de hoogste stand ging dit bewuste lampje bij mij ook branden.
toen de koel ventilator weer langzamer ging draaien, ging dit lapje niet meer uit, pas als je de motor uit zette, en later weer deed starten, was het lampje pas uit.
Als je dan weer in bovenstaande situatie komt gaat het weer branden.Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat er een aparte koel module in de astra zit die een universele garage niet kan uitlezen?
Is vast een duur grapje bij de dealert@Dolby wrote:
@Als je de auto wilt laten uit lezen is geen probleem. Ik heb een op-com en woon in de buurt.
@daripper wrote:
@Famempeters wrote:
het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
en de nieuwe monteren met bijgeleverde rubber afdichting motor starten vloeistof bij vullen klaar 15 min werk .
haal de thermostaat bij de betere automateriaal handel scheelt je de helft in prijs en is net zo goed (opel maakt echt zelf geen thermostatten nhoor)
waar kom je weg ??
Brunssum, zuid Limburg.
Bedankt voor de omschrijving, zodra ik tijd heb gaan we maar eens aan de slag.Iemand toevallig een idee hoe ik de temp sensor (volgens mij is dat het stekkertje op de 2e foto) kan testen, om te kijken of die nog wel goed is?
Als je dat zou willen heel graag, moeten we ff een afspraak maken….
@Famempeters wrote:
het is een thermostaat en huisje in een ,, 2 tork boutjes los nemen en slang los bij koude motor.
en de nieuwe monteren met bijgeleverde rubber afdichting motor starten vloeistof bij vullen klaar 15 min werk .
haal de thermostaat bij de betere automateriaal handel scheelt je de helft in prijs en is net zo goed (opel maakt echt zelf geen thermostatten nhoor)
waar kom je weg ??
Brunssum, zuid Limburg.
Bedankt voor de omschrijving, zodra ik tijd heb gaan we maar eens aan de slag.Iemand toevallig een idee hoe ik de temp sensor (volgens mij is dat het stekkertje op de 2e foto) kan testen, om te kijken of die nog wel goed is?
bedankt , duidelijk.
binnen kort maar eens naar de dealert.Groet, Marco
Dankjewel Willem, ik had er al een vermoeden van…
Is dat simpel de slangen los koppelen en los schroeven en een nieuwe erin?Nog een aanvulling, de meter op het dashboard komt de koude hoek niet uit, kachel word nog wel warm genoeg om de ruiten te ontdooien.
van de zomer ( toen het 30+ was en in de file) ging samen met de koelventilator een lampje branden volgens instructie boekje zou er dan iets mis zijn met het koel systeem, kan dat lampje met de thermostaat te maken hebben?
Heeft mijn ASTRA ook last van, zal eens kijken of ik hem ook gewoon kan aandrukken…..
@Waztra wrote:
Thermostaat zit langs distributiekap aan de voorkant van het blok. 3 torxboutjes los en sensor omzetten. Zo gedaan dus. Grz
Is dit bij alle astra motoren het geval?
ook bij die van mij?
Astra G Sport Y2.0DTH uit 2001[rquote=1919854&tid=145326&author=daripper][rquote=1905080&tid=145326&author=jblfreak]kijk ook even naar je plaat die achter de schijf zit
maatje van me had m iets krom en snapte er niets van :P
[/rquote]Deze platen die bij mijn astra bij de achter rem schijven zitten zijn rot.
kan het kwaad als ik deze verwijder ( en geen nieuwe plaats)?
Bij de voor schijven zitten ze tenslotte ook niet……[/rquote]Niemand een zinnige opmerking over deze platen?
[rquote=1905080&tid=145326&author=jblfreak]kijk ook even naar je plaat die achter de schijf zit
maatje van me had m iets krom en snapte er niets van :P
[/rquote]Deze platen die bij mijn astra bij de achter rem schijven zitten zijn rot.
kan het kwaad als ik deze verwijder ( en geen nieuwe plaats)?
Bij de voor schijven zitten ze tenslotte ook niet……[rquote=1919254&tid=146864&author=b07]als het filter er uit is kan je de ventilator aan zetten ,dan blaast die gelijk alle troep eruit,je zal nog verbaast zijn hoe veel bladeren er uit komen.[/rquote]
Ik doe altijd ff de stofzuiger er door heen halen, maar volgende keer zal ik deze tip eens proberen.
Volgens mij heb ik ooit mijn plus kabel door het zelfde gat geport als waar de kabel van de motor kap opener ook door heen loopt.
Paste precies, en dan zo via de dorpels naar achter.
Dank voor de reacties.
Vandaag naar opel dealer geweest, olie druk sensor vervangen en nergens meer last van.
Was wel 50 euri lichter :(
Dank voor de snelle reacties, iemand ook een idee hoeveel dat ongeveer kost om te fiksen bij de opel dealer.
olie druk meten heb ik het gereedschap niet voor :(
Opel astra G CC Y2.0DTH
Bouwjaar 2001231.000
origineel gepost door Ronald boekel
wij hebben een frontera, echt een super auto.
veel mer heb er er niet over te zegge.
als je iets wilt wete roep maar.Dankjewel, :worsen ik hou het in mijn achter hoofd
kijk, weer een bijzonderheid.
bedankt voor de info, en zo langzaam aan komen de feiten er wel….origineel gepost door 8klepper
meeste mensen in nl hebben m als trek auto en meer niet
er is een opel 4×4 club (frontera’s monterey’s en campo’s) maar dat forum is dooier dan een dronken pier
ze doen het wel goed in het terrein standaard dat kan ik je wel vertellen,
heb er zelf 1 gehad maar de meeste type’s A zijn tegenwoordig zo rot ast zijn kan, wel fijne auto’s om te trekken terrein te rijden of iets
lopen standaard ook flink door als je ze op de mieter geeft,
een C20NE haalt de 180 ook wel:jerry
dan zuiptie wel 80 liter op 200 km heb je dan een heel eind leeg:vertagKlopt, dat forum had ik ook gevonden, maar daar was weinig te beleven….:(
En tja , het word dan wel een B.
en over brandstof verbruik, ik weet niet of die motoren te chippen zijn? ik heb me laten vertellen dat ze dan meestal zuiniger zijn….. -
AuteurBerichten