Lampje van koelingsmotor gaat even aan onder rijden

Forumindex Forums Modellen Astra Lampje van koelingsmotor gaat even aan onder rijden

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17247003
    menijhuis
      Lid sinds:
      16 May 2008

      Maar alleen bij afremmen, als je weer gas geeft gaat deze uit. Het is dat vierkantje met een sterretje en 2 streepjes aan de rechterkant. Weet iemand wat dit kan zijn of moet ik de auto laten uitlezen.

      #17998326
      Mr-T-Opel-Astra-G
      Deelnemer
        Lid sinds:
        11 August 2011

        Type astra? Ik verdenk remvoering melding. Hoever zijn je remblokken afgesleten? Sensor geeft aan waneer je bijna ijzer op ijzer zit. Het je even plaatje van het icoontje? kan me even het icoontje niet voor de geest halen

        #17998327
        kaneelschep
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 November 2004

          Remvoering is een rondje met haakjes bestaand uit streepjes eromheen. soort van: (O) Geen vierkantje.
          Mij zegt het ook niks..

          #17998328
          Mr-T-Opel-Astra-G
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 August 2011

            Nu liggen we heel lomp te doen :hmmz We liggen wat te gissen, terwijl er gewoon instructiemanuelen bij de auto horen die dit icoon moeten kunnen toelichten!

            #17998329
            midnight black
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 December 2011

              Je bedoelt dit: [*]
              Is van de motorkoeling, voor zover ik weet uitsluitend bij modellen met airco. Als lampje oplicht zou er iets mis kunnen zijn met de airco of met de motorkoeling.

              #17998330
              wim-v6
              Deelnemer
                Lid sinds:
                12 August 2005

                Deze geeft een storing aan in het systeem voor motorkoeling, of de Stuurmodule daarvan.

                Storing kan worden uitgelezen met OPEL!! uitleesapparatuur, en dan uitlezen van de Motorkoelings!! module en niet de Motorcomputer, hiermee gaan garages meestal de fout in, die lezen alleen de motorcomputer uit, omdat ze met inuverseel apparatuur niet in de motorkoelmodule kunnen komen.

                Er zijn hier op het forum ook Veel mensen waaronder ikzelf die dit WEL kunnen uitlezen met hun Op-Com uitleesapparaat..

                Willem

                #17998331
                menijhuis
                  Lid sinds:
                  16 May 2008

                  Remschijven kunnen het niet zijn, die zijn maandje geleden vervangen. Zal wel na de de garage dus moeten om te kijken wat het kan zijn. Hoop niet dat dit een duur grapje wordt.

                  #17998332
                  Astra H OPC-Line
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 December 2011

                    Gewoon motorkoelingsmodule uitlezen.
                    Zit lv in wielkast voor lv wiel.Zit er alleen bij diesels en modellen met airco tot modeljaar 2002,2 dan zit het verwerkt in motorstuurapparaat

                    #17998333
                    Dolby
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      1 May 2008

                      Als je bedoeld het icoontje van een accu met daarin een sterretje is inderdaad van de koelmodule. Ik heb dit ook gehad.
                      Maar bij mij gaat alleen het iccoontje branden als ik vol vermogen rijd dus 190KM en harder, dan loopt langzaam mijn motor temperatuur op. En bij 98graden gaat dan het koelmodule lampje branden. :thumbdown Als ik dan minder hard ga rijden +/- 140KM
                      dan zakt te temperatuur weer naar normaal. Maar het koelmodule lampje blijft wel tijdens de rit branden. Als ik daarna de motor uit zet en weer opnieuw start is alles gewoon uit. Heb met de op-com foutcodes uitgelezen. En daarna gewist. ALs ik nu met mijn astra 2.0 DTL met airco niet harder dan 180KM rij gaat mijn koelmodule lampje nooit branden.

                      Mijn vermoeden is dat mijn koelmodule defect is. Want na mijn mening moet rond de 98 graden de 2de stand van de fan werken.
                      Heb zelf het gevoel dat die 2de stand niet werkt. :hmmz

                      #17998334
                      daripper
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 November 2007

                        @Dolby wrote:

                        Als je bedoeld het icoontje van een accu met daarin een sterretje is inderdaad van de koelmodule. Ik heb dit ook gehad.
                        Maar bij mij gaat alleen het iccoontje branden als ik vol vermogen rijd dus 190KM en harder, dan loopt langzaam mijn motor temperatuur op. En bij 98graden gaat dan het koelmodule lampje branden. :thumbdown Als ik dan minder hard ga rijden +/- 140KM
                        dan zakt te temperatuur weer naar normaal. Maar het koelmodule lampje blijft wel tijdens de rit branden. Als ik daarna de motor uit zet en weer opnieuw start is alles gewoon uit. Heb met de op-com foutcodes uitgelezen. En daarna gewist. ALs ik nu met mijn astra 2.0 DTL met airco niet harder dan 180KM rij gaat mijn koelmodule lampje nooit branden.

                        Mijn vermoeden is dat mijn koelmodule defect is. Want na mijn mening moet rond de 98 graden de 2de stand van de fan werken.
                        Heb zelf het gevoel dat die 2de stand niet werkt. :hmmz

                        :hmmz Heb hier ook een beetje last van , alleen ik hoef niet zo hard te rijden ;)
                        Afgelopen zomer, in de file met 30+ graden, toen mijn koel ventilator ging draaien op de hoogste stand ging dit bewuste lampje bij mij ook branden.
                        toen de koel ventilator weer langzamer ging draaien, ging dit lapje niet meer uit, pas als je de motor uit zette, en later weer deed starten, was het lampje pas uit.
                        Als je dan weer in bovenstaande situatie komt gaat het weer branden.

                        Ik begrijp uit bovenstaand verhaal dat er een aparte koel module in de astra zit die een universele garage niet kan uitlezen?
                        Is vast een duur grapje bij de dealert

                        #17998335
                        wim-v6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          12 August 2005

                          Dat klopt.. meeste universele apparatuur pakt deze module niet, omdat deze apparatuur het fenomeen koelmodule niet kent..

                          Willem

                          #17998336
                          Dolby
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            1 May 2008

                            Ik zelf heb een Op-com maar kan ook de koelmodule niet uitlezen helaas. Betekend dit dat ik alleen maar bij de Opel dealer dit kan laten uitlezen?

                            #17998337
                            wim-v6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 August 2005

                              met de Op-Com gaat dat prima hoor…

                              Als het goed is staat ie netjes in het rijtje (bij mij wel tenminste) als je de astra-G kiest.

                              Willem

                              #17998338
                              daripper
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 November 2007

                                Ik ga toch eens op zoek naar zo’n op-com ding….
                                Lijkt me verrekte handig

                                #17998339
                                Dolby
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  1 May 2008

                                  In Op-com vind hij mijn koelmodule wel maar kan er niks mee doen. Dit heb ik al geprobeerd met mijn 2.0 Diesel (x20DTL), Zafira A 1.8XE1 16V, Astra G 1.8XE1. Allemaal zie ik ze wel staan maar kan er niks mee uitlezen helaas.

                                  @wim-v6 wrote:

                                  met de Op-Com gaat dat prima hoor…

                                  Als het goed is staat ie netjes in het rijtje (bij mij wel tenminste) als je de astra-G kiest.

                                  Willem

                                  #17998340
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    Okeej, ik heb er geen problemen mee..

                                    Willem

                                    #17998341
                                    Dolby
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      1 May 2008

                                      @Willem, bedoel je dat je handmatig selecteerd astra-G, dan motor die je hebt, en dan de rest? Ik doe namelijk
                                      alles via automatische detectie?

                                      @wim-v6 wrote:

                                      Okeej, ik heb er geen problemen mee..

                                      Willem

                                      #17998342
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        kies altijd handmatig.

                                        Astra-G en dan staat ie al in de lijst, hoef je geen motor voor te kiezen..

                                        #17998343
                                        Astraaa
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          vaak is de massa slecht. Vorig jaar ging dat lampje bij mij ook afentoe branden. Na het reinigen van de massa en beide stekkers heb ik geen problemen meer gehad.

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.