Achter bumper corsa C

Forumindex Forums Modellen Corsa Achter bumper corsa C

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17237649
    daripper
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 November 2007

      Beste mede forum leden,

      Er is wat lak schade ontstaan aan de achter bumper van onze corsa.
      Nu wil ik hem graag demonteren, maar wat zijn de punten waar de bumper allemaal vast zit?

      Heeft iemand toevallig een duidelijk plaatje ?

      Het gaat om onderstaande corsa.

      Mvgr,

      #17878560
      bukzzzie
      Deelnemer
        Lid sinds:
        5 December 2004

        Zo hier is hij dan , de lang beloofde tutorial van het demonteren vd achterbumper!

        We beginnen met… ZEER BELANGRIJK!! Zie de BLAUWE CIRKEL!! MUZIEK :mrgreen:

        Ok, nu we dat hebben beginnen met de auto op te krikken en voor het gemak heb ik 2 assteunen gezet ( als als veiligheid de krik laten staan ).
        -Dit moet niet echt , maar wel aan te raden! Veel makkelijker aan de schroeven te komen en zeker bij verlaagde corsa’s-

        Dan open je de koffer , en zie je 4 Grote zwarte “Moeren”

        Ik gebruikte Torx ~30. LET OP!! Deze zijn plastiek , dus zeer makkelijk kapot te draaien, ik had er 1 en heb ik er een grotere torx wat ingeklopt zodat hij de kop vervormde en paste.
        Hier zie je de 4 Moeren…

        Dan heb je nog 1 Torx, die de plastiek aan de binnenkant van de wielboog vast houd aan de bumper. Deze moet dus ook los!

        Dan in de wielboog , heb je 2 plastieken moertjes die ik met een dopsleutel 10 loschroef. ( Ja normaal moet er maar 1 uit , maar heb ze beiden gedaan voor de plastiek wat verder te kunnen plooien ).

        Dan trek je zeer voorzichtig de plastiek weg van de auto. Zit nog vast geklikt met 1 pinnetjes , dus voorzichtig!

        Dan aan de onderkant van de bumper , heb je 2 plastieken steuntjes die de bumper ook wat omhoog houden… Beide kanten 1. Ziehier de fotos.

        Ik heb deze met een ijzerdraad tang los gemaakt. maar je kan met vele andere dingen dit los doen. let wel terug op dat je deze niet breekt!

        Nu kan je voorzichtig de bumper van de auto halen! Vergeet wel niet de fiche die je mistlichten voorziet van spanning!

        En dan krijg je dit!!!

        Dit doe je relatief snel. had men achterbumper er laatst af in een minuut of 3-4 :mrgreen:

        Veel Succes en wees vooral voorzichtig. Krassen en dergelijke zijn snel gemaakt…. Neem liever even de tijd dan snel snel en achteraf spijt te hebben…

        #17878561
        daripper
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 November 2007

          :wub Blijkbaar stond het dus al ergens op het forum, en heb ik dus niet goed gezocht :wub

          Bedankt, kan ik mooi aankomend weekend aan de slag…..

          #17878562
          bukzzzie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            5 December 2004

            nope, niet hier…. ;)
            wel op http://www.corsa-c-drivers.nl ;)

            #17878563
            daripper
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 November 2007

              @bukzzzie wrote:

              nope, niet hier…. ;)
              wel op http://www.corsa-c-drivers.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ;)

              :hmmz tnx voor de tip !

              #17878564
              Bocky
                Lid sinds:
                22 May 2012

                Zie ik men Tutorial hier verschijnen zonder Credit!!! Hahah grapje :angel

                En is het een beetje gelukt ? ;)

                #17878565
                bukzzzie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 December 2004

                  @Bocky wrote:

                  Zie ik men Tutorial hier verschijnen zonder Credit!!! Hahah grapje :angel

                  En is het een beetje gelukt ? ;)

                  whahaha…

                  wil je er best een klap of schop voor geven als ik je zie hoor! :jerry

                  #17878566
                  RISL
                  Moderator
                    Lid sinds:
                    24 January 2011

                    @Bocky wrote:

                    Zie ik men Tutorial hier verschijnen zonder Credit!!! Hahah grapje :angel

                    En is het een beetje gelukt ? ;)

                    Vind je het goed als we deze how-to opnemen in onze eigen How-To-collectie op het Opel-Forum?

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.