Olie lampje brand soms bij stationair lopen

Forumindex Forums Modellen Corsa Olie lampje brand soms bij stationair lopen

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #18363248
    Nadien
    Deelnemer
      Lid sinds:
      19 January 2019

      Sinds enige tijd brand het olie lampje af en toe wanneer ik stil sta voor een stoplicht, zodra ik ga rijden gaat het lampje weer uit. Onlangs heb ik de motorolie laten verversen en de filters vervangen. Het is toen enkele weken niet meer voorgekomen tot ik het gister toch opeens weer zag. Wat kan dit zijn? De motor klinkt goed maakt geen vreemde geluiden.

      #18363249
      Opeltje17
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 January 2012

        Het rode olie druk lampje?

        Dit betekent vaak een vervuilde motor, is de motor een keer geflushed? Dit verergerd de boel vaak.

        #18363251
        Nadien
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 January 2019

          Naar mijn weten is dat niet gebeurd. Maar als de motor vervuild is zou het lampje toch continu moeten branden?

          #18363259
          richardschaeks
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2008

            Nee alleen bij stationair als de motor langer in zeer lage toeren loopt, oliecarter eraf en de zeef in carter goed schoonmaken wilt helpen! Wat voor bouwjaar en motor heb je in je corsa liggen?

            #18363261
            Nadien
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 January 2019

              <p style=”text-align: left;”>Hij komt uit 2006 en er zit een 1.2 motor in. Kun je mij iets specifieker uitleggen hoe ik dat moet doen? Ik ben een vrouw en blond  :yes:</p>

              #18363355
              M.Schoemans
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 August 2012

                Kan verschillende oorzaken hebben:

                1: Motor en met name krukaslagers versleten.

                Hoeveel km heeft de motor gelopen en is er ook olieverbruik? (meer dan 1 ltr per 1500 km)

                2: Oliedruk gever “defect” moet bij ongeveer 1 bar oliedruk sluiten en lampje doen uitgaan.

                3: Zoals reeds genoemd oliezeef in carter, komt echter zelden voor.

                Kortom: als 1 dan dure reparatie

                Laten we dus hopen dat het 2 is.

                Oliedruk even laten meten in garage bij warme motor, moet dan stationair groter dan 1 bar zijn.

                Dat blond is flauwe kul neem ik aan. Anders moet de weg naar de garage bekend zijn.

                #18363356
                Nadien
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  19 January 2019

                  De auto heeft +- 160.000 km gelopen. Lijkt mij niet dat de motor het dan al begeven kan hebben?

                  #18388712
                  Wim Kruit
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 September 2020

                    Ik had dit ook met een Citroén.

                    Volgens de gegevens moest er synth. olie in.

                    Na 3 keer dit meegemaakt te hebben, heb ik er 20W50 minerale olie in gedaan.

                    Nergens geen last meer van.

                    #18416873
                    daripper
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 November 2007

                      Toch jammer dat de oplossing (wat is er uiteindelijk vervangen) er niet vaak bij staat. Ik heb nu hetzelfde probleem met een corsa c 1.2 uit 2006.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.