Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
Als het goed is, is alles nu omgebouwd.
Mochten er nog problemen zijn gewoon ff bij Fred of Richard melden.Dan wordt het gefixed..
Was idd door de nieuwe eigenaar van Opel een issue de website naam…
Alle jaren ervoor niets aan de hand. Piep FransenInderdaad, sommige constructies van kooien (net als die alu versies) zijn gevaarlijker dan dat ze je beschermen..
zoals ik al zei, wil niets afkraken maar of hij bijdraagt aan je eigen veiligheid daar zet ik wel vraagtekens bij…Succes met je project !!
FCG (FreddyCane) in gorredijk kan ze ook ultrasoon (aangestuurd) reinigen en vervolgens testen op opbrengst.
Dat laatste is eigenlijk het belangrijkste want je wilt een matching pair in je motor hebben :)niet om je af te kraken, maar die kooi, wat voor merk is dat??
Ik zou er niet graag een rol mee willen maken.Het gehele design is raar met die halve buizen erop gezet en dan 2 bouten erdoor heen..
moet je eerst de start onderbreker uit programmeren..
zonder dat ben je kansloos aangezien dit in de ecu is geprogrammeerd..Verder is het wel pas te maken, maar zou dan eerder een c16xe zoeken en erin hangen..
vanwege het werk wat je ermee hebt en wat je er dan voor terug krijgt.Begin maar eens met een mantzel powerbox, ander uitlaatsysteem en als je dan nog geld overhebt een setje andere nokken.
Investeer wel in een chip op maat, want dat scheelt zoveel bij deze motoren na bovengenoemde aanpassingen.Verder zou je de kop nog kunnen laten flowen maar daar zit weer een prijskaartje aan.
Als je echt leuk vermogen wilt hebben kun je ook een dbilas turbokit plaatsen of zelf een turbo kit ontwikkelen.Zo zitten wij nu al over de 270 PK met een x16xe :D en we zijn hard bezig om er nog meer uit te persen.
je zult je injectoropeningstijden moeten aanpassen maikel.
een bougie sneuvelt juist door teveel brandstof..Been there done that..
gewoon de bank op ding goed afstellen, en je bougie probleem is weg..
of met een wide lambda je idle gebied afstellen..waar haal je nu de constante spanning weg voor de ecu?
je ecu heeft namelijk constante spanning nodig en geschakelde spanning..Die geschakelde draad ligt bij de corsa b in de motorruimte die daar normaal weer op de originele draadboom komt.
In een aantal 2.0 bomen zit de constante plus niet bij de ecu maar juist weer in de motorruimte.Dat is soms een beetje verwarrend. Dus niet de rode op de zwarte aansluiten.
Dat gaat niet goed komen met uitzetten van je motor en je ecu trekt je accu dan leeg :angelverder zat ik ff te spitten in de originele 1.6 boom maar nog niet gevonden wat ik zocht mbt de transponder.
Maar ik moet eerst ff checken of dit geen c16xe boom is.Heb namelijk een c16xe en x14xe boom liggen :hmmz :hmmz :hmmz
dus ben op dat punt nog niet echt verder gekomen voor je.
Moet ff naar mijn andere hal toe daarvoorik zal vanavond eens in de originele kabelboom kijken hoe dat ook alweer zit in de corsa / tigra..
Heb geen x20xev boom liggen, welke draden heb je daarvan nog over?ja daar stonden we toen idd ook ff raar te kijken :shock: :shock:
@bd,
als jij je voorste steunen 4cm omhoog haalt, en je achterste steun niet (das alleen mogelijk als je je schakelmechaniek ook 4cm omhoog haalt wat niet kan want dan zit je tegen je stuurhuis) staat de motor gewoon onder spanning. Hoe je het ook went of keert, deze basis is gewoon niet correct.
Hetzelfde geld voor de draagarmen die zijn herplaatst.Betreffende de assen, ja M-Tech assen waren destijds altijd gelast.
Wij hebben zelfs eens een as doorgeslepen om dit aan te tonen alleen is ons vriendelijk verzocht om deze foto’s niet te publiceren.CNT is er niet om iemand te bashen, wij proberen iedereen voort te helpen.
Als die 4cm koker (kosten paar euro) echt niet nodig was geweest, was deze toch uit elke ombouw set weggelaten.Waar ik wel aan twijfel is de motorsteun die ze gebruikt hebben.
Ik zit er over na te denken maar mijn vermoeden is dat ze een compleet andere steun hebben gebruikt waardoor het lijkt dat er geen 4cm spacer noodzakelijk is geweest. Maar je motor 4cm hoger hangen aan alleen de voorzijde is gewoon niet correct. Ik zeg dus ook niet dat een andere manier niet goed is, maar wel dat het niet correct is om je motor 4cm aan de voorzijde omhoog te halen fout is ;)
@ts, nogmaals 10 jaar geleden waren er allang ombouw setjes..
Wij hebben de tekeningen en ombouw beschrijving al meer dan 12,5 jaar gratis online staan…..
Kun je eens een paar foto’s plaatsen van de steunenWat Wim ook al aangeeft..
Ik zou gaan kijken voor een F17 bak.Ga calculeren met je wielomtrek en de diverse bakverhoudingen en eind overbrengingen die beschikbaar zijn.
Want een bak kan ook te lang worden.
Tevens is een LSD sper van Quaife geen overbodig luxe ook al is het voor straat gebruik.
Als je nu een keer gas geeft sta je met 1 band lekker te gummen en de andere staat niets te doen. Niet zo best voor je differentieel.maar als je de baksteun (links voor) aanpast krijg je weer teveel spanning en kanteling naar de achterzijde van het blok..
Zelfde geld dan voor je schakelmechaniek etc. Spanning / kanteling van de homokineten en assen.En natuurlijk past de stabistang nu gewoon, je motor is aan de voorzijde 4cm omhoog gehaald.
Maar goed… ik zal er wel geen verstand van hebben ;)
succes met het omkeuren
omdat je motor nu in een rare hoek staat…
als de spacer niet nodig was hadden ook wij hem wel weggelaten….
Heeft niets te maken met een motorkap waar die tegenaan komt..Als een motor er scheef inhangt gaat de RDW nog meer vragen stellen.
En 10 jaar geleden was die 4cm spacer er ook al..Corsa-NovaTuning.nl bestaat al meer dan 12,5 jaar.
contact opnemen met Dietrich Zijlstra
Die flocked ze voor een nette prijs..Succes :thumb
waarom 4 cm hoger geplaatst en niet de handleiding gevolgd van http://www.corsa-novatuning.nl” onclick=”window.open(this.href);return false; ???
Ik zou eerst die motor er zo inhangen zoals het door ook de duitse TüV zelfs wordt geaccepteerd.was het 340 voor alleen het buisje of ook reinigen en vlakken van de kop???
Want OMR kennende zit dat er dan ook bij in als ik ze een beetje ken zo onderhand ;)
Bel gewoon even met OMR.
Ze doen beide, buisje erin en extern..Als je hem extern maakt zie je er ook niets van hoor.
Maakt niet veel uit.. Heb beide gehad van ze..Ze leveren zelf het buisje.
http://www.motorenrevisie.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
;)
:thumb
5 februari 2016 om 07:57 In reactie op: Fearless Oldschool Customs, Rekord C *c30ne + Vems* #17684846Lekker bezig. Ziet er goed uit
3 januari 2016 om 15:19 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304270Nee nu draai jij erom heen. Je roept eerst dat ik harder had moeten gaan met een wr bak. En niet zachter.
Maar als je zelf niet bouwt, rijdt op een dragstrip en dan eigen vergelijkingsmateriaal hebt ga dan niet over iemand roepen dat er iets mis is met zijn setup.
Verder is er een verschil met die kadett en mijn setup. Iets van een paar honderd pk [FACE WITH TEARS OF JOY][FACE WITH TEARS OF JOY]
3 januari 2016 om 14:48 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304268Ik draai 440nm van 1500rpm tot 5800 daarna zakt ze terug naar 400nm op dit moment tot 7000 rpm.
Ik ga niet voor pk’s en ook niet voor piek koppel.
Ik weet wat mijn time slips doen, dus geen theoretisch gepraat maar feiten.
3 januari 2016 om 14:28 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304265Ja maar was dat een langere f18?
Ik maak het vergelijk met een f20 (3,42 / 3,55) en niet een f18wr welke mij weer veels te lang is.
Want heb ook met een f18wr gereden waarin mijn tijden met 0,3 achteruit gingen. :(
Wat ik ook al aangaf je moet ook kijken naar je koppelkromme en daarop je bak / verhouding keuze maken.Ook je wielomtrek speelt natuurlijk hierin mee.
Daar dien je ook rekening mee te houden.Maar op zijn turbo motor beter te fine tunen dan een stock ecu…
Maar goed ga niet discuseren over wat beter of slechter is. Ik rij persoonlijk liever op een s40 dan een stock ecu
3 januari 2016 om 13:26 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304262Het valt echt mee qua verhoudingen.
Hebben jullie het ooit gecalculeerd???Ik heb hier een complete excel sheet met een calculatie per toerental de snelheid met een bapaalde wielomtrek van alle f18 – f20 en de f28 bak..
F20 3,42 F28 3,72
RPM 1ste 2de 3de 4de 5de RPM 1ste 2de 3de 4de 5de 6de
6500 37 60 88 115 147 6500 33 55 82 109 134 162F20 3,55
RPM 1ste 2de 3de 4de 5de
6500 35 58 85 111 141snelheid is in mijl maar zo extreem verschil vind ik het niet.. Grootste probleem is de eindoverbrenging want als ik een 3,55 f20 bak ligt het alweer dichter bij elkaar
3 januari 2016 om 13:19 In reactie op: Hulp gezocht , welke bak er onder een 400 plus pk c20xe #18304261ja alleen van de 3 – 4 -5 en 6
de 1 en 2 zijn niet van dat merk ;) -
AuteurBerichten