motorblok wisselen

Forumindex Forums Modellen Corsa motorblok wisselen

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18334989
    w.bosker
    Deelnemer
      Lid sinds:
      15 September 2013

      hallo allemaal,

      ik heb een opel corsa a uit 1991 met een c12nz motorblok alleen die loopt soms op 2 of 3 cilinders als de motor ff draaid pakt die ze wel alle 4.
      nu heb ik een opel corsa b uit 1999 met een x12xe blok staan gratis gekregen omdat de sleutels kwijt zijn.

      nu is de vraag kan ik die opel corsa b starten zonder sleutel want er zit startonderbreking op.
      en past die blok dan in mijn corsa a.

      hoop van jullie antwoord te krijgen.

      #18335012
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De startonderbreking workt met een chip die in de sleutelbehuizing zit en een transponderring bij het contactslot.
        Als je de chip op de transponderring plakt en dit ergens weg legt in je A, dan moet het gaan.

        De x12xe is ook een smallblock net zoals je c12nz, alleen zal je ook de brandstofpomp moeten ombouwen naar de pomp uit de Corsa B (multipoint injectie, want je A heeft singlepoint).
        Assen en versnellingsbak kan je hergebruiken van je A.
        Motorsteun weet ik even niet, maar ik vermoed dat je die van de A wel kan gebruiken.
        Je moet ook je motorkabelboom gaan matchen aan je kabelboom in de A.

        Het is zeker te doen volgens mij, want er worden ook x14xe en x16xe motoren in de A gebouwd zonder problemen.

        #18335032
        corsaboy
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          moet je eerst de start onderbreker uit programmeren..
          zonder dat ben je kansloos aangezien dit in de ecu is geprogrammeerd..

          Verder is het wel pas te maken, maar zou dan eerder een c16xe zoeken en erin hangen..
          vanwege het werk wat je ermee hebt en wat je er dan voor terug krijgt.

          #18335048
          w.bosker
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 September 2013

            dankjewel voor de informatie.
            en ik zou wel een c16xe willen inbouwen maar die hebben meestal al 2ton gelopen en deze heeft nog geen 1 ton gelopen en hij is gratis (altijd mooi)
            kan je de start onderbreker uit programeren zonder sleutel? bij de opel dealer ofzo of zelf doen met een opcom?

            #18335197
            Corsa_GSi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              Als je niet wilt / kan uitprogrammeren, dan een setje sleutels , transpondering en ecu op de sloop halen en dan mijn tip toepassen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.