Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2013 om 19:19 In reactie op: krakende middenconsole, hoog verbruik, veelvuldig schakelen #18142864
Krakende middenconsole is een bekend probleem. Had mijn auto ook, maar is opgelost door de dealer. Opel heeft hiervoor een modificatie uitgevoerd en dat is bekend bij de dealer. Bij mij is het daarmee volledig opgelost.
Ook ik heb hetzelfde probleem ervaren (zie elders in dit forum). Ook bij mij gaf Opel niet thuis; het werd afgedaan als een producteigenschap. Dan hadden ze dat ook wel mogen vertellen bij het bestellen er van. Dat het niet exemplarisch is bewijzen de vele klachten over dit systeem. Ik heb toen destijds ook hetzelfde geluidssysteem beluisterd in anderen Insignia, waarbij ik hetzelfde probleem vaststelde.
Ik heb uiteindelijk op eigen kosten een nieuwe versterker laten plaatsen en gelijk ook een sub aangesloten; het geluid is nu zonder meer fantastisch te noemen en niet meer te vergelijken met het ISS. Mijn grote les; nooit meer een af-fabriek geluidssysteem, ongeacht de autofabrikant. Ook merken als Audi en BMW leveren zogenaamde premium systemen, maar ook daarvoor geldt dat dit niet in de buurt komt van aftermarket spullen. Als het verstandig wordt ingebouwd, zie je er niets van maar hoor je het des te beter! Ik trap er in ieder geval nooit meer in.
Mocht je willen beluisteren hoe het wel kan klinken (met nog steeds wel dezelfde ISS-speakers) dan ben je welkom.
Ik merk het ook, maar dan met de DVD 800 (radio en wijze van installatie zal wel hetzelfde zijn). Ik wijt het toch met name aan de ontvangstgebied en niet zo zeer aan de auto. Ik had laatst een VW Passat te leen en daar was de ontvangst zeker zo slecht, zo niet slechter. Dit was ongeacht de zender.
Welkom op het forum en veel leuke km’s gewenst!
Nou, gelukkig dat anderen die een recenter model hebben er geen last meer van hebben. Ik voelde me in ieder geval behoorlijk bekocht. Ik had die 700 euro graag aan iets anders uitgegeven destijds.
1 juni 2012 om 15:53 In reactie op: Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer #17979784Ik heb dit probleem ook gehad. Na vele malen balanceren, uitlijnen etc bleek de trilling in eerste instantie niet verdwenen. Nu net de auto opgehaald na vervanging van rubbers in voorophanging en hydro-bussen (?) achter. Is een volledig bekend probleem bij Opel en er is dus de goede oplossing uitgevoerd. De trilling is nu volledig verdwenen!
Op dit forum is eral veel over geschreven, onder andere door mijzelf. Het antwoord dat mijn dealer kreeg (Motorhuis Den Haag) vanuit Duitsland is dat dit een producteigenschap is. Er is zelfs iemand vanuit Duitsland komen kijken en luisteren.
Het is alleen op te lossen door een andere eindversterker te plaatsen. Dit is ook de oplossing die ik heb uitgevoerd. Vanuit Opel geen coulance. Gelukkig was mijn leasemaatschappij wel zo vriendelijk door de helft van de kosten voor hun rekening te nemen. De Infinityversterker zit er nog wel in maar wordt omzeild. Hoewel Opel aangaf dat dit mogelijk problemen zou geven vanwege de canbus, is dus absoluut niet het geval.
Alles werkt nu naar behoren en het geluid is vele malen beter dan de versterker die Opel monteert. Infinity weet overigens nergens van dat Opel een versterker van Infinity in de auto’s levert. Vaak gewoon een gekochte merknaam. Ik heb meteen ook een subwoofer geplaatst en dat geeft pas mooi laag. Ook de gemonteerde speakers in de auto geven nu een veel mooier gecontroleerder geluid door. de schommelingen zijn volledig verdwenen.
Als je interesse hebt, geen probleem om het verschil eens te ervaren.
25 mei 2012 om 05:09 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018949Gelukkig dat wellicht de eerste zaken nu zijn aangepakt. Ik moet overigens wel opmerken dat alles prima is opgelost door de dealer, maar het zijn steeds van die zeurdingen. Voor veel zaken heeft Opel ook een modificatie toegepast en/of een ‘buitendienstoplossing’.
24 mei 2012 om 20:27 In reactie op: Positieve en negatieve ervaringen na een poosje gebruik #18018946Jammer dat de eerste ervaringen vooral negatief zijn. Ik kan helaas ook niet anders concluderen na 60000 km. Ik ben de afgelopen periode (1e jaar) al veel te vaak bij de dealer geweest: koppeling geluiden, klepje in turbo, schuifdak stellen, trilling in stuur, slechte koude start in de winter, update navigatie, Infinitysysteem problemen (zie andere topic), krakende middenconsole, vocht in achterlicht, losse koelvloeistof slang op dag 1(!!!) en de remmen. Kortom, ik ben gematigd positief.
De looks en het rijden maken een hoop goed! Ik rij nu tijdelijk ivm schade in een VW Passat en dat is saaaaaaaai…. Rijdt deinerig, krakende console, en is gezapig. Telefoonvoorbereiding hebben ze wel goed voor mekaar net zoals de multifunctionele display tussen de tellers: kan je zelfs je sms’jes op lezen en geeft heel veel duidelijke info zoals olietemperatuur.
Op basis van emotie heb ik dus liever de Insignia!
Ik heb een versterker (Audison) aangesloten in mijn kofferbak en een sub geplaatst, dit dankzij het op zichzelf waardeloze Infinitysysteem. Met de versterker worden alle speakers aangestuurd en het verschil is enorm! Nu komen ook de Infinity speakers veel beter tot zijn recht en heb ik strak en diep laag. Een echte aanrader.
In de Cosmo (heb ik zelf) zitten gewone stoelen die op allerlei manieren zijn in te stellen, maar niet de uitschuifbare zitting hebben die de Sport wel heeft. Op de Cosmo kun je dan wel weer voor 425 euro de AGR ergonomische comfort stoelen bestellen. Heb ik zelf niet gedaan en daar heb ik spijt van. De Cosmo stoelen zijn goed, maar de AGR stoelen nog beter en passen beter om het lichaam. Opel heeft hier meen ik ook prijzen voor gewonnen.
De standaard Cosmo stoelen zijn in ieder geval te kantelen (erg fijn) en op de Cosmo zit standaard elektrisch te verstellen stoelen met geheugen; heel praktisch.
Bij mij zijn inmiddels ook de riemschijven en remblokken vervangen en de velgen zijn weer gebalanceerd. Staat 40000 km op de teller. Probleem is hiermee bij mij opgelost gelukkig!
Dank voor de reacties; op zich vreemd dat kennelijk meerdere mensen trillingen hebben in het stuur met de winterbanden. Waar zou dat aan liggen?
@Melgi; jouw suggestie voor de tik neem ik zeker mee en zal de werkplaats de tip meegeven.Even een update. Inmiddels is uiteraard het afdekklepje van de koplampsproeriers onder garantie vervangen. De klacht van de metaalachtige klik bij het schakelen met een koude motor blijft. Inmiddels is ook al van de week een vacuüm klep van de de turbo vervangen vanwege een schurend en resonerend geluid bij het schakelen. Dat deed zich dan weer voor bij een warme motor.
Volgende week gaat de auto dan ook weer naar de dealer voor die metaalachtige klik.
Verd blijf ik ondanks 3 maal balanceren van de 18 inch winterbanden, een trilling in het stuur houden bij circa 130 km per uur. Gaan ze ook naar kijken.Wat betreft de koppeling klinkt het meer als een tik dan een piep Ben benieuwd of ze wat vinden. De afdekplaatjes van de koplampen is uiteindelijk natuurlijk belachelijk. Ik ga uit van garantie en zal er zeker op aandringen; dank voor de reactie!
Je zou denken dat Opel dit inmiddels zou hebben opgelost, maar ook ik ben een afdekplaatje kwijtgeraakt vandaag. Erg slordig voor een auto van 8 maanden oud en 36000 km. Ik moet toch al langs de dealer voor een bijgeluid bij koppeling bij ontkoppelen bij optrekken met koude motor; ook weer een leuke klacht…
Ik laat weten hoe dit afloopt!
Dank voor je reactie. Ik ben inmiddels langs de dealer geweest voor een update. Ik merk nog weinig verschil eerlijk gezegd. De auto heeft overigens geen start/stop. Ik vind het geluidsniveau met name hoog in het stadsverkeer. Op kruissnelheid bij zo’n 130 per uur, is de auto wel mooi stil.
Ik denk dat ik maar mee moet leven. Volgens mij heeft Opel nu net ook de motor aangepast voor de nieuwe modellen.
22 augustus 2011 om 12:10 In reactie op: Hoe rijdt de 118Kw Start/Stop uitvoering? Boven verwachting! #17893436Mooie configuratie moet ik zeggen:dikke auto hoor! Ik zou je het Infinity-systeem afraden (zie mijn ervaringen in speciale topic). Nu kun je dit nog wijzigen via de dealer totdat de auto wordt gefabriceerd. Het is echt zonde van het geld, zo blijkt ook uit ervaringen van velen op de diverse fora in het buitenland.
Ennem, gaaf die 19 inch velgen; had ik ook graag gehad maar leasemaatschappij ging niet akkoord ;-(
Leuk zo’n treffen, goed idee. 18 september past me wel!
Als je de dashboard speakerbaansluit bij de woofers, dan lijkt het mij dat je daarmee vervolgens ook de lage tonen doorkrijgt op de center. Dat kan nooit de bedoeling zijn. Bij mij zijn de parkeersensoren achter aangesloten op de achterspeakers (was ook al zo voor de ombouw). Dat lijkt me ook de reden waarom jouw sensoren achter nu nog wat zwak klinken uit de sub. Het zijn natuurlijk hoge tonen en die worden niet of nauwelijks door de sub weergegeven. Ik zou ze gewoon laten aansluiten op de achterspeakers en de Infinity eruit laten. Ik heb em alleen maar laten zitten voor de sensoren voor. Ook om de center verder niet tevlaten aansturen door de nwe versterker voor regulier muziek. Wie wil er nou stereo opgenomen muziek over ook een center laten lopen? Opel begrijpt het niet helemaal. Is alleen maar van toegevoegde waarde voor een 5.1 muziek dvd en die gebruik ik niet.
Kortom, ik zou het gewoon laten meelopen met de acheterspeakers en de Infinity eruit laten in jouw geval. Jij hebt toch geen sensoren voor?
Ja door jouw ervaring heb ik dat vanmorgen meteen bij ze aangegeven, waardoor ze daar speciaal op hebben gelet. Ik vind het wel mooi om te zien hoe dit forum en de uitwisseling van de ervaringen, tot dit resultaat hebben geleid: een bevestiging van serieuze klanten met een serieus probleem die dit helaas in mijn geval zonder medewerking van Opel hebben kunnen oplossen.
Zojuist mijn auto opgehaald van inbouwstation. Ik wist niet dat er zulk mooi, strak geluid uit de speakers kon komen! Ik heb de aparte sub ook laten zitten en de 2 speakers in de hoedenplank die voor subs moesten doorgaan, zijn aangesloten op de achterspeakers. Ze zijn dus als full range aangesloten. De zogenaamde Infinity versterker is blijven zitten puur voor de parkeersensoren en de carkit die over de center lopen bovenop dashboard. Deze speaker doet niet meer mee om muziek weer te geven.
Het resultaat is verbluffend. Ik ga zo eerst nog even verder luisteren, want het effect is fantastisch. De versterker is mooi weggewerkt onder de mat in de kofferruimte in een uitsparing; paste precies!
Het geluidsbeeld is nu helemaal in harmonie met 10 speakers en sub voor echt laag. De speakers zelf geven veel voller geluid en ook een mooie bas. Ook is de schelheid totaal verdwenen.
Conclusie? Koop nooit dit Infinity systeem, of dan alleen vanwege de betere speakers. Meteen een aftermarket versterker erin en dan is het top.
Super ook ingebouwd door Brians Custom Audio in Zoetermeer.
Ik laat nog wel even mijn verdere ervaring weten als ik wat meer heb kunnen luisteren.
Dat zou op zich goed moeten gaan, omdat het aansluitschema wordt gevolgd. Ik ga er vanuit dat daarmee ook de parkeersensoren het gewoon blijven doen.
Het is 6 kanaalsbversterker van Audison geworden.
Nou we zijn er uitgekomen; op 14 juli wordt de Infinity versterker uitgebouwd en dan wordt deze vervangen door een meerkanaals Audison versterker. Het is allemaal in goed overleg overeengekomen met dank aan onder andere de leasemaatschappij. Opel is helaas van mening dat hoewel zij het probleem erkennen, dit een systeem eigenschap is waar zij verder geen actie op zullen ondernemen. Dit betekent uiteindelijk dat de kosten worden gedragen door mijzelf en de leasemaatschappij. Maar goed, ik zal er zelf ook voornamelijk profijt van hebben dus ik vind dit gegeven het standpunt van Opel, een passende oplossing. Na inbouw laat ik ook nog weten uiteraard wat mijn bevindingen zijn.
Nu kan het aftellen naar 14 juli beginnen…
-
AuteurBerichten