Rumoerige start 130pk cdti

Forumindex Forums Modellen Insignia Rumoerige start 130pk cdti

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243307
    Co-pel
      Lid sinds:
      17 December 2010

      Wellicht is het volgende een herkenbaar fenomeen bij meerdere Insignia dieselrijders. Ik merk dat bij een koude start ’s ochtends mijn auto nogal rumoerig en hard ratelend tot leven schrikt nu het wat kouder wordt in de nacht. Ook trilt een en ander behoorlijk en ligt het toerental wat hoger. Mijn vader reed vroeger een Omega 2.3 diesel, en ik moet zeggen, de herinneringen komen weer boven. Dit moet toch veel geciviliseerder kunnen. Ik vrees voor de echte winter.

      Hebben meer mensen deze ervaring? Het motorgeluid is ook in het stadsverkeer nadrukkelijk aanwezig, ook als de motor op temperatuur is. Ik begin dit storend te vinden.

      Is dit herkenbaar? De auto is overigens van maart dit jaar en heeft nu 35000 km op de teller.

      #17943070
      Melgi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 July 2011

        Co-pel,

        Mijn Insignia 160 cdti start/stop is net 5 a 6 weken oud en ik ken dit fenomeen helemaal niet. Ik vind de motor juist erg stil. De motor in de Insignia is volgens mij een JTD-motor van het FIAT concern. Ik heb hiervoor 10 jaar Alfa Romeo gereden met verschillende JTD-motoren en vond juist dat het altijd rustige motoren zijn en juist niet van die VAG/TDI tractor motoren.

        Heb jij een motor met start/stop? Er is deze zomer toch een update geweest van de diesel motoren? Misschien toch navragen bij de dealer.

        #17943071
        Co-pel
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Dank voor je reactie. Ik ben inmiddels langs de dealer geweest voor een update. Ik merk nog weinig verschil eerlijk gezegd. De auto heeft overigens geen start/stop. Ik vind het geluidsniveau met name hoog in het stadsverkeer. Op kruissnelheid bij zo’n 130 per uur, is de auto wel mooi stil.

          Ik denk dat ik maar mee moet leven. Volgens mij heeft Opel nu net ook de motor aangepast voor de nieuwe modellen.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.