Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer

Forumindex Forums Modellen Insignia Onbalans met 18 inch winterbanden op Insignia Sports Tourer

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
  • Auteur
    Berichten
  • #17979774
    arjontje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      31 March 2006

      @Opelkees wrote:

      @Vannos wrote:

      @arjontje wrote:

      @Opelkees wrote:

      @arjontje wrote:

      @Melgi wrote:

      Donderdag mijn winterbanden opnieuw laten balanceren. Had een trilling in het stuur tussen 130 en 140 km/h. De dealer gaf al aan dat dit een bekend fenomeen/kwaaltje is bij de Insignia. Meerder forumleden hebben hier ook last van. Toen ik wegreed reed mijn auto serieus boterzacht. Geen ENKELE trilling in het stuur. Toen ik ’s avonds terugreed had ik weer een trilling. Nu tussen 120 en 140 km/h. Wat ik gek vind is dat deze trilling niet constant is. Ik heb de afgelopen dagen ook momenten gehad waarbij er niet of nauwelijks een trilling in het stuur voelbaar is tussen 120 en 140 km/h. Ligt dit dan nog wel aan het balanceren of kan dit een andere oorzaak hebben?

      Is het alleen bij net wegrijden, en word het onder het rijden minder.
      is dat het geval, pomp de banden dan op!
      Oja en ga naar een goede banden boer!!

      Dealers kunnen niet balanceren of banden leggen!

      onzin! als je de goeie spullen maar hebt…

      Het gaat niet om de spullen maar om de gene die er achter staat.
      elke automonteur zal eens een halfjaar bij en goede bandenboer moeten mee lopen.

      Het is meer dan wat zink op een velg slaan of plakken.

      eindelijk is iemand die er wat van snapt en verstand van heeft.

      tuurlijk ik heb ook bij een bandenboer gewerkt.. maar de dealer waar ik nu werk gebruikt praktisch dezelfde apparaten..
      en dat is wel degelijk belangrijk een goed bandenwisselapparaat en balanceerapparaat scheelt je een hoop werk en kans op fouten
      dus waarom zou ik een wiel minder goed kunnen balanceren als de gemiddelde bandenboer?

      je rekent naar je eigen dealer zeker

      Niet mijn eigen dealer. die heb ik niet namelijk.
      Maar wel ervaring bij mijn oude werkgever dat we regel matig het werk van dealers en garages mochten oplossen.

      Wil niet zeggen dat het altijd goed gaat bij mij, maar mij valt gewoon op dat dealers veel minder zijn met banden leggen en balanceren. Ze weten vaak veel dingen niet.
      Ook met stages heb ik dit gezien.

      #17979775
      nicocorsa
        Lid sinds:
        6 June 2006

        hallo even vertraging maar heb de fout code tsb melding

        tsb 2692
        voorwielophanging trilling
        is voor insignia’s vanaf 2009
        klacht is lichte trillingen van 110-140 km/h
        oorzaak opeenstappeling van toleranties

        oplossing vervang de achterste ophangings bussen van de voorste voorwielophanging.

        de specifieke nr’s staan er ook bij maar dat is voertuig verschillende

        #17979776
        GM-Tuningparts
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 July 2005

          @nicocorsa wrote:

          hallo even vertraging maar heb de fout code tsb melding

          tsb 2692
          voorwielophanging trilling
          is voor insignia’s vanaf 2009
          klacht is lichte trillingen van 110-140 km/h
          oorzaak opeenstappeling van toleranties

          oplossing vervang de achterste ophangings bussen van de voorste voorwielophanging.

          de specifieke nr’s staan er ook bij maar dat is voertuig verschillende

          dus onder deze code tsb2692 is bij de dealer dit probleem bekend en dan weet de dealer wat er moet gebeuren?

          #17979777
          GM-Tuningparts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 July 2005

            gelijk een afspraak gemaakt.
            dinsdag morgen gaan ze er naar kijken en ik hoop dat ze het op kunnen lossen.

            #17979778
            Melgi
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 July 2011

              Gm-tuningarts: houd ons op de hoogte als je wilt. Is het trouwens nog gelukt om de bochtverlichtingslampjes te verwisselen?

              #17979779
              GM-Tuningparts
              Deelnemer
                Lid sinds:
                16 July 2005

                @Melgi wrote:

                Gm-tuningarts: houd ons op de hoogte als je wilt. Is het trouwens nog gelukt om de bochtverlichtingslampjes te verwisselen?

                die lampjes is eindelijk gelukt.

                vandaag bij de dealer geweest maar daar wordt je dus ook niet wijs van.
                volgens de dealer is deze oplossing enkel voor insignia’s van 2009.
                dus dat gaat voor mij dan niet op.

                ik zeg en wat nu.
                volgens de monteur kon het misschien verholpen worden met balanceren aan de auto.
                enkel dat de dealer dit apparaat niet meer heeft heb zal ik er maar mee moeten leren leven.
                want omdat hun dit apparaat zelf niet meer hebben kunnen ze het ook niet dus dan is het volgens
                de dealer hier de kous mee af.
                en ook ging de dealer niet met de auto proef rijden met 130-140 kmh.
                ze rijden altijd gewoon binnen door op een 80-100 km weg maar ze gingen niet op de snelweg 130-140 rijden om het probleem tegen te komen.
                en anders moest ik er maar aan wennen of maar nieuwe banden of velgen kopen dan was het misschien ook op gelost.

                kijk das weer eens service van die goede opeldealer.

                #17979780
                arjontje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 March 2006

                  @GM-Tuningparts wrote:

                  @Melgi wrote:

                  Gm-tuningarts: houd ons op de hoogte als je wilt. Is het trouwens nog gelukt om de bochtverlichtingslampjes te verwisselen?

                  die lampjes is eindelijk gelukt.

                  vandaag bij de dealer geweest maar daar wordt je dus ook niet wijs van.
                  volgens de dealer is deze oplossing enkel voor insignia’s van 2009.
                  dus dat gaat voor mij dan niet op.

                  ik zeg en wat nu.
                  volgens de monteur kon het misschien verholpen worden met balanceren aan de auto.
                  enkel dat de dealer dit apparaat niet meer heeft heb zal ik er maar mee moeten leren leven.
                  want omdat hun dit apparaat zelf niet meer hebben kunnen ze het ook niet dus dan is het volgens
                  de dealer hier de kous mee af.
                  en ook ging de dealer niet met de auto proef rijden met 130-140 kmh.
                  ze rijden altijd gewoon binnen door op een 80-100 km weg maar ze gingen niet op de snelweg 130-140 rijden om het probleem tegen te komen.
                  en anders moest ik er maar aan wennen of maar nieuwe banden of velgen kopen dan was het misschien ook op gelost.

                  kijk das weer eens service van die goede opeldealer.

                  Jemig een beetje dealer stuurt je daar voor door naar een banden boer/garage die wel op de auto kan balanceren.

                  #17979781
                  nicocorsa
                    Lid sinds:
                    6 June 2006

                    hallo beste dit probleem geld voor de insignias vanag 2009 tot …… staat in de tsb .

                    ik zelf heb vrijdag avond mijn snel 2 bussen gestoken en op mijn 17 ” winter velgen is het probleem geheel weg .

                    balanceren op de wagen heb ik nooit gedaan . kunnen wij zelf asl hersteller ook niet maar bij ons in de burt zit banden centrale conde daar laten wij het doen .

                    mee leren leven mag niet zoiets . mag in mijn ogen of norm op dit type wagen van een specifieke kostprijs zeker niet getolereerd worden .

                    mss een tip als je niet geholpen wordt ergens rijdt naar een andere grote garage of bel stel het probleem voor en vraag als ze je daar willen helpen .

                    #17979782
                    GM-Tuningparts
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      16 July 2005

                      @nicocorsa wrote:

                      hallo beste dit probleem geld voor de insignias vanag 2009 tot …… staat in de tsb .

                      ik zelf heb vrijdag avond mijn snel 2 bussen gestoken en op mijn 17 ” winter velgen is het probleem geheel weg .

                      balanceren op de wagen heb ik nooit gedaan . kunnen wij zelf asl hersteller ook niet maar bij ons in de burt zit banden centrale conde daar laten wij het doen .

                      mee leren leven mag niet zoiets . mag in mijn ogen of norm op dit type wagen van een specifieke kostprijs zeker niet getolereerd worden .

                      mss een tip als je niet geholpen wordt ergens rijdt naar een andere grote garage of bel stel het probleem voor en vraag als ze je daar willen helpen .

                      hier bij de dealer zeggen ze is alleen voor de 2009 modellen.
                      de modellen daarna hebben al de betere / nieuwere bussen dus die hebben dat probleem niet meer.
                      dus jij zegt geld ook gewoon voor de 2010 – 2012 modellen?

                      #17979783
                      forshizzle
                        Lid sinds:
                        1 May 2009

                        Ik had zelfde vorig jaar. Toen winter voor zomer banden gewisseld bij dealer. Bij 130 – 140 veel onbalans en getril. Terug geweest en nog een keer laten balanceren. Toen was het ok.

                        #17979784
                        Co-pel
                          Lid sinds:
                          17 December 2010

                          Ik heb dit probleem ook gehad. Na vele malen balanceren, uitlijnen etc bleek de trilling in eerste instantie niet verdwenen. Nu net de auto opgehaald na vervanging van rubbers in voorophanging en hydro-bussen (?) achter. Is een volledig bekend probleem bij Opel en er is dus de goede oplossing uitgevoerd. De trilling is nu volledig verdwenen!

                          #17979785
                          Melgi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 July 2011

                            Vandaag mijn auto opgehaald nadat ik hem weggebracht had voor het onbalans probleem. De auto was bij de onderhoudsbeurt uitgebalanceerd, maar dat lostte het probleem niet op. Nadat een monteur met mij meereed gaf hij aan dat inderdaad de bussen vervangen moesten worden onder het eerder genoemde tsb-nummer. Nu is het probleem van de trilling VOLLEDIG weg! De auto rijdt geweldig! Het probleem is bekend en er is een oplossing. Tip: laat een monteur meerijden om het probleem te ervaren en geef vooral aan dat als de bussen zijn vervangen ze ook een proefrit moeten doen om te checken of het probleem echt is verholpen.

                            Sent using Tapatalk HD

                            #17979786
                            Keijzer
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              6 May 2012

                              Dus wat moet er nu precies varvangen worden, ophangingrubber of hydrobussen of is dit 1 geheel ?

                              Groet

                              #17979787
                              Melgi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 July 2011

                                Dit is het nummer waaronder dit probleem bekend is bij Opel.

                                @nicocorsa wrote:

                                hallo even vertraging maar heb de fout code tsb melding

                                tsb 2692
                                voorwielophanging trilling
                                is voor insignia’s vanaf 2009
                                klacht is lichte trillingen van 110-140 km/h
                                oorzaak opeenstappeling van toleranties

                                oplossing vervang de achterste ophangings bussen van de voorste voorwielophanging.

                                de specifieke nr’s staan er ook bij maar dat is voertuig verschillende

                                Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

                                #17979788
                                Keijzer
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  6 May 2012

                                  Dat klopt,

                                  Mijn dealer zegt het ligt aan je wielen, maar die zijn splinternieuw en al meerdere keren opnieuw gebalanceerd dus dat is niet meer de oorzaak.

                                  Groet

                                  #17979789
                                  Keijzer
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    6 May 2012

                                    Rubbers laten vervangen zoals beschreven stuur nog steeds trillen !
                                    Nog meer optie,s ?

                                    #17979790
                                    arjontje
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 March 2006

                                      @Keijzer wrote:

                                      Rubbers laten vervangen zoals beschreven stuur nog steeds trillen !
                                      Nog meer optie,s ?

                                      originele opel wielen??
                                      Naven goed schoon??
                                      Welk merk banden?

                                      Al een ander bedrijf er naar laten kijken?

                                      #17979791
                                      Keijzer
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        6 May 2012

                                        Nieuwe wielen gekocht met Dunlopp sport maxx banden.
                                        Meerdere malen laten balanceren bij Reedijk Banden service.

                                        Helaas nog tussen de 90 en 140 km trillen

                                        #17979749
                                        Keijzer
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          6 May 2012

                                          Naven goed schoongemaakt, aluminium centreerringen geplaatst en trillen is volledig verdwenen, wat een heerlijkheid !

                                          #17979792
                                          THE Mask
                                            Lid sinds:
                                            16 July 2012

                                            Hallo allemaal,

                                            Ik wist niet dat er problemen zijn/waren met trillingen door zomer/winterbanden, 17/18inch velgen of door rubbers/bussen en of door goed/slecht balanceren of kwam het nou door bouwjaar gebonden Insignia’s ik ben het ff kwijt.

                                            Laat ik nou net onlangs orgenele Opel 18″ velgen hebben gekocht met Pirelli WINTER SOTTOZERO™
                                            235/45-18. Maar heb nog geen trillingen gehad t/m 130km/u gereden op de A7.
                                            De zomer banden zijn CONTI-SPORTCONTACT 3 245/45-18 en gereden t/m 207km/u op de teller,
                                            en ook geen getrrrrrrillllll.
                                            Heb ik nou mazzel of gaat het nog allemaal komen, de productie datum van de Insignia is eind 2011.

                                          20 berichten aan het bekijken - 26 tot 45 (van in totaal 45)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.