Aangemaakte reacties
-
AuteurBerichten
-
6 juni 2016 om 20:47 In reactie op: Aanhaalmoment aandrijfasmoer Opel insignia Sports Tourer 1.6 #18320299
Natuurlijk mijn beste!
Vastzetten moet in 3 stages volgens het boekje:
Driveshaft retaining nut
Stage 1… 150 Nm
Stage 2… Slacken the nut by 45°
Stage 3… 250 NmHet gaat hier natuurlijk over een voortrekker!
Hopelijk ben je hiermee geholpen.2 mei 2016 om 16:51 In reactie op: brembo schijfremmen en remblokken voor opel insignia 2.0cdti #18317538Ik heb optie 2 op mijn gechipte 2.0 CDTi 110 pk en ze zijn zeker de moeite waard.
Hallo iedereen terug,
Sorry dat het zo lang duurde voor ik weer iets liet weten, ik ga dit proberen niet meer te doen!
Ikzelf heb deze: Raveland Flatsub FS-8 Auto-subwoofer actief 600 W
Dit een een plat model dat onder de zetels past, voor mij ideaal.
@Rottentweetie
Mijn voeding komt rechtstreeks van de batterij. Daar is een aftakpunt aan de postitieve zijde voorzien speciaal voor elektrische uitbreidingen. De nul heb ik op een niet geverfd stuk chassis voorzien. De kabel gaat via de batterij links boven het wiel, waar de motorkap bovenaan sluit, door de doorvoer van de deur. Daar zit een grote ‘mousse’ (ik kan het niet echt mooi uitleggen in het nederlands lol) en daar duw je die kabel gewoon door. Die komt dan uit achter het opbegvakje links onder je stuur. Vandaar gaat die onder het stuur richting radio. Daarna de middenconsole in. Meteen van die middenconsole gaat er een draad van onder de sigarettenaansteker mee naar de sub. Ik voorzie een foto moest je die mousse niet vinden.
@littlebird
Is afgezekerd met 20A. Kabel van 2,5mm² is voldoende op deze afstand. Ik werk dagelijks met draad en wij hanteren voor 2,5mm² een maximumstroom van 20A over een afstand van maximum 20m. Weet wel dat ik mijn sub heel zacht heb staan, Met mijn A metertje heb ik hem nooit meer dan 6A zien trekken zelfs al staat hij hard. Ik gebruik hem enkel om de lage tonen een beetje te boosten, niet om om 3u ‘s nachts te gaan knallen! :)Voor een 2.0 CDTi Vauxhall/Opel
MT = Manuele Transmissie
AT in P = Automatische Transmissie in Park
Cut-off-speed = Maximale toerental in neutrale versnellingHey Rottentweetie,
Ja ik weer LOL, ook ik heb een actieve sub aangesloten.
Mijne moest ook een remote hebben. Dus in totaal 3 voedingskabels:
Ik heb 1 kabel van 2,5mm² rechtstreeks van de batterij (met een zekering tussen) naar de sub en dan een kleine 0,75mm² draad van mijn sigarettenaansteker (die is geschakeld, remote dus) en die op de remote aangesloten.Voor vragen hoor ik het wel :)
ChrisHey, ziet er al goed uit.
Ik heb net hetzelfde gedaan in mijn Sports Tourer: achteruitkijkcamera en interface op het bestaande scherm met daarop een DVBT die daarop nog eens zijn aangesloten op 2 hoofdsteun DVD spelers voor op de achterbank. Omschakeling als je achteruit rijdt gebeurt automatisch via de CAN-bus.
Als je vragen hebt, ik heb ervaring met een insignia tot op het chassis terug te schroeven.
Groeten Chris
Na een lange tijd eindelijk een uitspraak over mijn turbo.
De turbo is er 13 oktober uit gegaan en op 15 oktober reed ik al rond met mijn gereviseerd model :)
Heel tevreden van de mensen van Turbo Service Belgium!!Ik heb nog 2 maanden rondgereden om een goed oordeel te kunnen vellen over de turbo.
Turbo maakt nu geen piepend geluid meer en geen enorme bakken zwarte rook meer als ik doortrap.
Prijs van de revisie: €440 voor de turbo en €13 voor nieuwe pakkingen bij de Opel dealer, plaatsing van de turbo doe ikzelf dus daar zijn geen kosten aan.Bon, een aantal foto’s ;)
Dat ga ik dit weekend dan eens proberen om de lampen open te zetten in de zon.
Die weerstanden die je gaat inbouwen zijn voor de DRL’s? (dit zijn de enigste die nog een fout geven bij mij) Waar heb je die gekocht?Koplampen geplaatst, niet 100% plug & play maar na wat duw, trek en knipwerk toch mooi op zijn plaats gekregen.
Foto is van toen ik net klaar was, beter foto’s volgen met beter weer.
Als ik heb gereden heb ik wat last van damp binnen aan de lens, ik ga dit proberen op te lossen dmv een silicapack (zo’n pakje dat soms bij elektronica zit voor vocht op te nemen) Dit werd voorgesteld op een Aston Martin forum omdat die auto’ s daar blijkbaar heel veel last van hebben.
@BAS INSIGNIA
Ik heb mijn xenonset ingebouwd door een gat te boren door het deksel van de koplamp, hierdoor vervalt mijn fabrieksgarantie maar so be it.
Geeft wel een enorm verschil tov standaard koplampen. veel beter lichtbeeld en betere wegverlichting. Het grootlicht was zoals je zei, dit geeft inderdaad een heleboel licht!
Veel succes!Tijdje geleden contact gehad met de mensen van Turbo Service Belgium die mij vriendelijk vertelde mij: “Het afbreken van de topjes van het compressorwiel is een typisch gevolg van overspeeding. Hierbij draait de turbo sneller dan waarvoor hij gemaakt is.”
Een volledig nieuwe turbo monteren is een oplossing maar dat lost het probleem van overspeeding dus niet op. Hierop vroeg ik of de huidige turbo niet kon hersteld worden en versterkt.
Antwoord: “het is mogelijk om je turbo te herstellen en meteen ook te versterken met een Billet compressorwiel en betere (Race)lagering met breder draagvlak.”Ik heb dus geopteerd voor de 2e otie. Die bestelling zal in de week van 19 oktober worden verwacht
Ik hou dit toppic up-to-date.@BAS INSIGNIA wrote:
Je hebt genoeg aan een H7 lamp. Als je grootlicht opzet gaat er in de projector-lens een klepje open. Dan wordt de lichtbundel recht naar voren geprojecteerd. Dit is ook bij echte xenon-projector van autofabrikanten. Het gat naast de projector is voor bochtenverlichting bij de originele insignia-xenonkoplampen. Dit verhaal heb ik ook niet van me zelf is me ook vertelt. Ik dacht eerst net zo over als jij. Ik heb ook de zwarte uitvoering er in zitten. Moet alleen xenon inbouwen. Ben erg benieuwd naar je resultaat als het zo ver is uiteraard. Mocht je meer info/hulp nodig hebben dan hoor ik het wel.
Zo zit dat dus! Bedankt! Dan bestel ik die in de loop van volgende week. Ikzelf rijd al rond met een xenonkit van Pilotxenon 6000K en kan u deze ZEER STERK aanbevelen! Als ze zijn geïnstalleerd maak ik wel foto’s :)
@ BAS INSIGNIA
Hoe zit dat juist met de H1 grootlicht?
Ik heb zin om de Uitvoering: Zwart / LED te kopen maar er staat nergens vermeld dat er een H1 in kan.
Logischerwijze zou dit het gaatje net naast de projector zijn maar ik ben graag zeker :)Thanks!
@C00kie wrote:
Ja dat is de maat die ik zoek. De maat van de oude klauwhouder zal zeker makkelijker te meten zijn ;)
ik meet 127,5 mm foto zit erbij, zo kan je zelf ook eens kijken.
als je volledige grootte wil klik even hier:
http://postimg.org/image/5uljek4hl/” onclick=”window.open(this.href);return false;Ik zal hem vandaag eens omhoog zetten.
Wat jij van mij wilt is dus de hartafstand van de bouten (2 bouten) waarmee het remzadel op de hub is gemonteerd?
Dit valt makkelijker te meten op mijn oude die ik er heb af gehaald, kan ik ook meteen de diameter van de bouten geven.How to is klaar!
Nogmaals bedankt aan iedereen om te helpen want zonder jullie hulp had ik dit nooit gedaan!
Zaterdag ben ik naar Mtech gereden om mijn remschijven te bestellen.
Vrijdag zijn ze al binnen!
Ik kan niet wachten tot ze onder de wagen steken!
Maar eerst een mooi laagje matzwart en dan morgen steken.Zoals ik al had gezegd zal ik een fotoreportage maken en die zal ik in een nieuw topic bij How-to plaatsen, die link plaats ik hier ook nog.
Greetz! Chris.
Hey Opeloco,
Ik was net een mailtje aan het opstellen naar Mtech voor die set te bestellen.
Het zijn dus geboorde schijven maar ik ga voor de keuring een set volle steken (€120) en klaar.Als er interesse is maak ik een soort van How-to met foto’s hier op het forum.
Ik laat de plaatsing over aan een professional zodat alles zeker goed verloopt.Aan iedereen bedankt voor te helpen met in het bijzonder bart-gsi voor de Mtech set aan te wijzen.
Chris.
@NelisZ20LER
Ik denk niet dat jou Insignia standaard geperforeerde sportremmen heeft, die van M-tech wel volgens hun websiteWat KRSA2000 zegt is correct!
Ik heb al vele verhalen gehoord van mensen die afgekeurd worden voor de domste dingen, zelfs een sportluchtfilter zoals een kelk.
Als ik naar de keuring ga is dit altijd heel erg laat op afspraak, dan hebben die mensen niet veel zin meer om te discussiëren.
Met mijn vorige keuring is mijn wagen welgeteld 10 seconden de hoogte in gegaan, mijn aanpassing aan mijn einddempers hadden ze zelfs nog niet gezien en ja die valt erg hard opIk heb zonet een setjes gevonden: http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=320051&hid=1085&lhid=&lvid=&mid=120
Dit zijn de 2.8 V6 Turbo remsysteem dat ik zoek, helaas… een geboorde set (nu ja helaas, ik wil wel maar de Belgische wetgeving niet.)Maar!, ik zie net dat een setje volle schijven van dat kaliber maar 120 euro is…
Voor ik naar de keuring ga in december 2016 misschien enkel de schijven wisselen, dit is een een makkelijke switch.Ik denk dat ik dit eens ga voorleggen aan mijn mecanicien en kijken wat hij er van denkt.
Alvast bedankt!!
Een herkeuring zou nog niet eens een probleem zijn als hij daarmee in orde zou zijn maar er wordt gewoon niets van verteld.
Ik ben niet van plan om met knalrode OPC Brembo’s op de keuring binnen te rollen.Mijn idee was eerder upgraden naar wat een 2.0T of 2.8 V6 (niet OPC) hebben steken, namelijk niet gegroefde of geboorde schijven.
Deze zijn groter dan wat ik heb steken maar zouden wel perfect mogelijk zijn op de mijne. Alleen had er 1e eigenaar deze niet gekozen bij de nieuwkoop.
en zoals ‘NelisZ20LER’ zegt gaan ze die niet opmeten op een keuring.Dillema, dillema… Ik zal eens bij een onafhankelijke garage gaan horen en desnoods een schadewagen zoeken met de juiste remmenset en deze gewoon overzetten.
Kom in net terug van de Opel-dealer die mij vertelt dat het niet kan en niet wettelijk is (België).
Ik vertelde hem dat de 2.0T insignia’s allemaal op grotere schijven rijden en een “transplant” dus perfect mogelijk zou moeten zijn.
Daarop vertelde hij mij en ik citeer: ‘Ik blijf er me mijn pollekes af’.Hmm via een officiële weg zal het dus niet lukken…
Tijd om een andere weg te zoeken.Ik houd jullie verder op de hoogte
Chris.Ok, bedankt voor jullie reacties.
Echt veel wijzer ben ik nog niet i.v.m. de afzonderlijke stukken maar ik loop van de week eens binnen bij mijn Opel dealer.Ik houd jullie wel op de hoogte!
Beste Ronald,
Hier heb je een tabelletje met velgmaten en bandbreedtes: http://www.bandengeens.be/velgbreedte_tabel.html
Daaraan kan je je banden kiezen.
Ikzelf rij met een SP 2009 op 20″ van Opel zelf (8,5J x 20 ET 45) met banden 245/35 R20 95Y en met 40mm / 35mm verlagingsveren.
Hierbij ook een foto zodat je visueel een idee krijgt.Hopelijk heb je hiermee voldoende :)
Groeten Chris.
Ik heb de mijne vorig jaar in januari laten chippen bij BR. Ik heb er ondertussen al 25k km opzitten zonder enig probleem. De auto is nu een droom om mee te rijden! Mijn verbruik is van 7,5 naar 7,6 op 100km gegaan. Mijn curve geeft aan dat hij vrij onstabiel is op zijn top maar dat gaven ze aan slechte diesel, rijd daarom sindsdien Esso en is nu geen probleem meer :D
-
AuteurBerichten